Råd inför beg. Scott Santiago

zodah

Medlem
Har hittat ett par 03-04 Scott Santiago med hyrbindning (Marker) som de vill ha 2490 kr för. Skicket är helt ok. Själv har jag inte provat denna modell som har måtten 118 - 83 - 106, finns det ngn i panelen som kan ge en kort recension, hittar ingen på siten?
Dessutom undrar jag om priset är ok?

Bindningen kändes tung, kanske skall jag försöka få skidan med en annan bindning?

skidan tänker jag inte utala mig om men marker är inte så jätte bra bindning o då det även är hyrbindning skulle inte jag vilja ha den. prova med annan bindning. eller allså föresten är det bindning men snabbinställning(lyft på spak o flytta) dom e inte att rekomendera enligt mig. sen har säkert nån annan nån invändning.

Jag har en sådan skida som jag använder som allroundskida. Den funkar bra när det är lite stökigt, puckligt och i lössnö. I pisten funkar den hyfsat även om det är svårt att få ett rent skär om man vill carva, isgreppet är dåligt. Jag har kört med en Salomon 912 och har ingen erfarenhet av bindningen även om jag tror att det är bättre med en annan lättare bindning.

Hoppas det hjälper.

D

Tillbaka
Topp