Rädd!!!

Black_baver

Ny medlem
Rädd!!!
jag har ett litet problem när jag hoppar i big jump hopp så tappar jag ofta balansen och ramlar, och det i sin tur har gjort att jag blivit rädd för stora hopp ioförsig har jag inte åkt länge men endå. jag känner att jag har kapacitet för att kunna åka i hoppen. Vad ska jag göra för att återfå modet och få upp tekniken så att jag inte landar på hyllan och inte heller ramlar!! i mindre hopp har jag inga problem men när de blir större!!

// Brädramlarn

Rädd!!!
Det är väll samma sak som när man skär sig ordentligt. man blir rädd för knivar ett tag men det går över!

Det finns inget bra sätt men att stegvis gå till större är säkert en bra ide.

Rädd!!!
Jag läser till beteendevetare och kan en del om sånt här. (psykologi)
Jag håller med GODman, att successivt öka storleken på hoppen är det bästa sättet att återvinna modet. Hoppa många gånger tills du känner att du är säker på en storlek innan du går vidare och ger dig på större hopp.

Ta det lugnt, det kan ta lite tid. /David

Rädd!!!
Exakt! Jag tror inte att du har kapacitet att hoppa i de stora hoppen. Då skulle du nog klara det! Så hoppa i mindre hopp försök få in kordinationen. När du känner dig säker så går du på allt större och större hopp! Då kommer modet komma tillbaka.

Rädd!!!
kolla på hur världskupåkarna gör på hoppen i störtlopp. - de kryper ihop + lite frammåtvikt.

Ta ett steg i taget och pröva dig fram, kryp ihop lite, och ha lite frammåtvikt istället för bakot, skulle jag tippa.. /lycka till

Rädd!!!
nu är väl störtloppsåkarna framförallt ute efter att absolut inte hoppa eller flyga över huvud taget då detta skulle få närmast katastrofala följder om du komme ri 120 km/h, skulle nog hävda att det är bättre att kolla på backhoppning eller varför inte bara på någon tävling av typen big air. där är deltagarna iaf ute efter att hoppa.

Fast framåtvikt är oftast bättre än bakåtvikt...

Rädd!!!
Det jag brukade tänka på förut när jag hoppade i big jumps var att jag trodde att jag skulle ramla hela tiden så självklart så gjorde jag det. men nu har jag kommit på ett knep försök göra sittuation så rolig som möjligt då tänker man inte på att hoppet är stort eller att man ska ramla och då klarar man det tro mig. hehe kanske det går.. gick för mig :P

Rädd!!!
lyssna, d e bara att inbilla sig att dom inte e så stora, ja had esamma problme nåra år sen, ungefär som n är man ska göra et nyt trick, inbilla dig att du har gjort d förut o kan det utantill..
kör barar o skit i resten, när du blir rääd så spänner man sig ofta o skakar
försök att vara självsäkker inflör hoppet o tveka inte i sisat sekund. bestäm dig att du ska klara d bara

Rädd!!!
umm. jag testade lite för stora hopp första gången, men om man har testat en gång så lär man ju sej, Som nån sa på en annan tråd: Pain is temporary, Glory is forever

Rädd!!!
Om du är osäker ska du inte hoppa. du måste vara helt säker på att du klarar det. Om du tvekear innan kicken eller om du e rädd kommer du förmodligen att bli för stel i bennen och då kommer du få bakotlut.

Rädd!!!
de d ska tänka på om du får bakåtvikt lr framåtvikt är att trycka ifrån med benen...MEN du måste vara me me armarna...du får inte ha dom bakåt för då får du bakåtvikt å om du har dom för mycke framåt så blir de framåtvikt...så tryck ifrån me benen å håll armarna paralellt med kroppen (möjligtvis lite framför dej om du kryper ihop innan uthoppet) men lycka till me hoppandet...

Rädd!!!
Jag och min kompis byggde ett rejält hopp med naturlig landning jag knatade upp en jävligt bra bit. Då första åket sattsade jag som ett psyk flög typ ca 30m och högt som fan men landa bra. Och direkt efter så komme en annan tok djävel o ba hoppa och gjorde en 720 fast han föll i landningen..

Rädd!!!
Jag tror bara att du skall ta det lugnt med de stora hoppen.. Kör i mindre hopp tills du inte kan misslyckas.. Sen testar du lite större, klarar det, lite större osv! Sen kommer du inte reflektera över att du hoppar i de stora hoppen med de stra killarna!

Rädd!!!
Det gäller att ramla! och har man tur så gör det int eså ont och då tycker man att det inte gör så mkt så då snurrar man fett!

Rädd!!!
du är helt änkelt en sån som rammlar och är i vägen,, lämna hoppen tills du känner att det värkligen kommmer att gå och låt de som kan hoppa hoppa.

Rädd!!!
rädsla är ju den mest upphetsande känslan.. så jävla härligt när man är rädd.. :D. när man övervinner den sen är de också skoj.

Rädd!!!
ingen aning men du måste se dig själv sätta det då brukar det funka för mig iallafall.

Rädd!!!
Trongen kanske skulle ta och se över sina attitydproblem. Jag har haft samma problem med att vara rädd i hoppen, jag har inte vågat hoppa stort och jag har varit rädd för svåra trick. Denna säsongen så lossna det dock helt plötsligt satt grejerna, jag hoppade stort och testade stora 360s, visserligen trilla jag men ändå, jag kände mig inte så rädd. Jag tror det är resultatet av att jag har åkt massor med skidor och därmed känner mig säkrare. Åk bara massor, på en skida, gör svängar på innerskidan, fråga någon skidlärare om övningar man kan göra.

Rädd!!!
jag hade samma problem förut! Men då ställde jag mig bredvid dom största guppen å såg folk flyga över hur lätt som helst. särskilt när det var nån yngre som flög över. ja kan ju inte va sämre än en knatte tänker jag och hoppar.

Rädd!!!
jag upplevede något liknande och allt jag gjorde då var att strunta i rädslan och ramla om man bara kommer till landningen i hoppen så gör det typ aldrig ont att ramla.

Rädd!!!
Jag lidder också av detta problem även fast jag bara e 93:a jag vet att jag klarar 720 men vågar inte

Rädd!!!
men gör så här: 1.hoppa i hoppet fast ta inte så mkt fart(går då inte om det är långt till landningen) 2hoppa med mer fart fast gör inget trick,känn dig säker i luften sen kan du börja göra trick..:P

Rädd!!!
det spelar väl ingen roll om man hoppar i ett stort eller i ett litet hopp. Bara för att man är bra så kan man ju ramla i små hopp också! Jag tycker personligen att det är svårare i små hopp när benen trycks ihop fort.. och man får obalans.
I ett stort hopp är det lättare att kontrollera själva "kicken" ut i luften. Ett tips är att inte göra något trick, utan försöka krypa ihop lite i luften tills man känner att man har balansen. ANVÄND HJÄLM!, då känner man sig mycket säkrare! Trongen är rätt mogen! (inte)

Rädd!!!
tänk inte, bara hoppa, desto längre man står uppe vid hoppet desto mer
ångrar man sig.
testa, det funkar för mig.
slår man sig så slår man sig, det händer alltid förr eller senare.

Rädd!!!
fan man ska vara rädd, det är ju halva tjusningen, inte lägger man ner energi för att hoppa eller åka linjer som man vet man klarar av. Anledningen att man är rädd är ju att det kan gå åt helvete och då koncentrerar man sig lite extra.
Ett bra sätt att lära sig är att filma och studera hoppen mellan dagarna så man ser vad man gör för fel eller vad man ska göra bättre. Och tänk på något annat när du åker/på inrun, en hård melodi för mig.

Tillbaka
Topp