Raila å grinda

andreasolsson

Ny medlem
Raila å grinda
Vad är de för skillnad på att raila å grinda? är de samma sak?
i backen idag så hade snön börjat smällta undan på en del ställen. å de hade kommit fram lite rör:P så ja tog tillfället i akt å testade åka på dem. det tog nästan tvärstopp. har aldrig åkt på sånt förut. ska det göra det elller ska de glida på? iofs så var rören inte till för att åkas på. hur ska man få ett bra rör att åka på?

Raila å grinda
raila och grinda är samma sak..och om du inte kom någonvart var det antagligen inte rör du ska raila på...de är oftast gjorda i plast och jättehala..så jag tror du märker vad du ska raila på och inte..eller så var det fel på dina skidor!!! Jag tror inte att de gömmer rör under snön som man ska raila på!! bara ett tips, de brukar ligga över snön typ halvt nedgrävda, eller så har de bara varit dåliga på att pista och de har snöat över dem..men du märker nog vad du ska raila på och inte!!

Raila å grinda
Är inte "att raila" ett sammanfattande ord för boardslide och grind? (i skateboardvärlden, där railandet kommer ifrån) När man grindar med en skateboard så åker man "50/50" på truckarna?

Raila å grinda
Raila och hrinda är samma sak men med olika benämningar...
Du säger att det var rör som har tinat fram, dom är troligtvis inte till för att raila på. Till så kallade "railer" andvänds vanligtvis järnrör. tex sånna som väg skyltar sitter på.

Raila å grinda
stolparna på vägskyltar går INTE att raila på... har testat. det tog tvärstopp.
rören måste vara i typ härdat stål som är hårt som fan. Nåt aluminiumrör funkar inte...
plast är ju i och för sig bäst för skidorna, men sånna rails är lite ovanliga... jag tycker att raila låter bättre än grinda iaf.

Raila å grinda
Funkar fint att raila på min fd. härgåman-skylt som jag har på backyarden, gäller bara att ha skillsen som krävs ;)

Raila å grinda
va du antagligen förökte åka på va rören te sprutmaskinerna dom brukar va rät svåra att grinda på eftersom dom inte är helt släta så du ska inte bli ledsen för att du inte omm nånvart.. det är väll bar att använda det som låter bäst

Raila å grinda
Som Wallstream sa, jag förknippar grind med skate och rail med skidor.

Sen gåre ju inte och raila på vadsomhelst bara för att det är gjort av t,ex järn.
Måste ju vara slätt, helst ha rätt lutning när man är nybörjare.
Testa raila ett rail som är gjort för railande så kanske dina problem löser sig. Annars är sandpappra railet ett hyfsat alternativ om det stannar. Sen kanske stearin. Men det tror inte jag är så bra om man åker skidor eftersom det försvinner på en gång. Men med skate äre en annan sak.

Raila å grinda
det där kommer från sk8
raila e en sammanfatning det kan både betyda slida och grinda
slida: när man "railar" på själva brädan typ som bluntslide tailslide m.m.
grinda: när man "railar" på truckarna
typ 50-50 feeble 50-0 m.m

Raila å grinda
men Raila eller "to rail" kommer självklart från att man åker på ett "rail" som på engelska betyder rör. Tex Hand rail "handräcke"

Raila å grinda
Nja, Rail är nog bara räcke, eftersom rör är pipe, som en half pipe är ju halv rör, och hälften av det är en Quarter Pipe, en fjärdedelsrör. Eller måtte det bli "Half rail, Quarter rail".

What´s the different between a box and a cube?
Klurigt det där..

Raila å grinda
rail och grind är olika benämningar när man åker på truckarna på skateboard(smith-grind,50-50,5-0)...sen när man åker på brädan heter det slide(tailslide,boardslide)...som sagt ovan såg ja nu...hehe

Raila å grinda
jag har också en rail med sona stolpar och det funkar as bra! om det är dåligt glid så gnid in railen med stearin :)

Tillbaka
Topp