Raila på en fot

ssss

Ny medlem
Raila på en fot
Tjaba. När man pysslade med inlines som liten grabb kämpade man ju för att lära sig att grinda på en fot, för att förhoppningsvis en dag kunna grabba den fria foten på nåt coolt sett. Kom på att jag nog aldrig sett en skidåkare raila på en fot. Själv railar jag som en ms-sjuk kråka, så tänkte fråga er istället.

Går det inte att raila på en fot, isf varför?

Om det går, varför är det aldrig nån som gör det?
Tycker det börjar bli lite långtråkigt med exakt samma teknik i filmsekvens efter filmsekvens.

Raila på en fot
kolla slopestyle finalen från winter xgames. där tar pete oleinick (eller var han nu heter) den längsta och brantaste handrailen på en fot. de var han ensam om i finalen vad jag kommer ihåg så de är några men inte många som gör de.

Raila på en fot
Tack för svaren, men tycker ändå det borde vara vanligare, eller? Och när får man se den första rocketsliden ( en fot, benet i 90 grader, det fria benet rakt fram och grabbat) på skidor?

Raila på en fot
anledningen till att inte fler gör det är väl att det är sjukt fjantigt..hoppas fan inte att det kommer bli nästa grej som alla "ska göra"....vi vill väl för fan inte att skidåkning ska bli nån jävla inlineskopia?? skärpning förfan...åk skidor på riktigt!!!

Raila på en fot
Fattar inte riktigt din poäng offer. Om man åker skidor på riktigt så railar man väl inte alls? Känns också lite tveksamt att påstå att skidåkning blir en inlineskopia för att man railar på en fot, är det t.ex. då en snowboardkopia när man gör en tailgrab?

Om vi ska snacka inlinekopior känns det nog mer relevant att angripa trenden med sk. "urban railing" att raila inne i städerna. Då kan man ju faktiskt lika gärna ta fram sina gamla inlines

Raila på en fot
men vafan, gå in på freezeonline.com och kolla Jon Olssons lilla teaser ur X - Ten years. där railar han på en fot men missar stort och krossar bollarna, den stackarn.

annars har du inte sett Suspense trailern här på freeride? där nån kille railar på en fot.

och förresten, det är väl bara bra att åkningen utvecklas och ger mer variation? :D tycker iaf jag.

Raila på en fot
jag har aldrig påstått att raila är skidåkning, visst, det ser bra ut på film osvosv...näfan, riktig åkning är det när det går fort i stora svängar...

Raila på en fot
Charles Gagnier railar väldigt mycket på en fot. Han gör t.ex. one foot to 180 to railslide på downkinks... Det var för övrigt han som var unik på X-games, inte Peter Olenick.

Raila på en fot
menar du fast-slide eller back-slide, eller menar du sån där ful när man står på en fot glider på hela skidans yta?

Tillbaka
Topp