Railing

Fiberteknologi

Aktiv medlem
Railing
Förlåt om jag har missat att detta kanske redan finns i forumet men jag hittade de inte så jag började en ny tråd.

Jag är en feg liten idiot i parken som bara hoppar och kör förbi railsen ävem om jag har en drom om att kunna göra feta mutegrabs me kanske 720 o rala mm men jag tänkte om någon har något bra tipps för railing, dom jag har sett ser ruggigt hala ut och benen bara glider iväg och man slår i huvudet, kan någon hjälpa mej med tipps.?

Förlåt igen om detta redan är diskuterat, isåfall länka den tråden så kollar jag där.

TACK PÅ FÖRHAND!

Railing
samma här! xD jag har också en dröm om att kunna raila, å dra pheta trixx. Jag kör skidor btw.

jag var först också (a)

Senast ändrad:
Railing
är box typ en tjockare trä sak, isåfall har jag tästat fast jag körde rakt över och inte "railade" men sen när jag skulle tästa dom riktiga railsen så såg dom helt blanka ut :S

Railing
det handlar om känsla, balans och en gnutta teknik men allt kommer efter hand när man tränar.

Börja med boxar och ta ordentligt med fart

Railing
Okej, alltså, jag behöver också hjälp med att raila, men vad jag har hört så ska man komma in mot railet brett, alltså, brett med skidorna, sen hoppa, vrida 90 grader, inte luta bakåt, landa på bindningarna, luta sig framåt typ, sen hoppa av.

Railing
Okej, alltså, jag behöver också hjälp med att raila, men vad jag har hört så ska man komma in mot railet brett, alltså, brett med skidorna, sen hoppa, vrida 90 grader, inte luta bakåt, landa på bindningarna, luta sig framåt typ, sen hoppa av.

Railing
Åk mot railet s¨du har det mellan benen. Stå brett så att det känns naturligt. Och nu måste du bara våga. Fegar du ramlar du, ha ganska låg tyngdpunkt och ha skidorna 90 grader. Sen kollar du bara i slutet av railet och vips så har du klarat det :D

Railing
testa på en feet box, inte så hög.. så att det inte är så långt ner till marken om du skulle vurpa,börja med att åka rakt på den om båda skidorna får plats på bredden alltså, sen när det sitter kan du försöka vinkla skidorna 90grader...

(så gjorde jag)

lycka till!

Railing
Phille026 sa:
testa på en feet box, inte så hög.. så att det inte är så långt ner till marken om du skulle vurpa,börja med att åka rakt på den om båda skidorna får plats på bredden alltså, sen när det sitter kan du försöka vinkla skidorna 90grader...

(så gjorde jag)

lycka till!
min bror och hans kompis lär sej raila så, det verkar ju funka bra för dem., det gör inte alls ont att vurpa då heller.

Railing
tänk inte för mycket.. då blir de bara jobbigt.. åk in mot railet typ axelbrett.. sen bara hoppa och vrid kroppen så du kommer upp på boxen eller railet.. glid och sen twista runt 90 å landa? inte så svårt som de ser ut..

en grejj kan ju vara att det kommer hugga som fan om du alldrig railat förut.. stålkanterna gräver ner sig i räcket lixom.. sånt måste man raila in först.. eller fila med en vanlig fil?... annars kan de göra ont

Railing
jeppenator sa:
tänk inte för mycket.. då blir de bara jobbigt.. åk in mot railet typ axelbrett.. sen bara hoppa och vrid kroppen så du kommer upp på boxen eller railet.. glid och sen twista runt 90 å landa? inte så svårt som de ser ut..

en grejj kan ju vara att det kommer hugga som fan om du alldrig railat förut.. stålkanterna gräver ner sig i räcket lixom.. sånt måste man raila in först.. eller fila med en vanlig fil?... annars kan de göra ont
för mig gick det kanon dom första gågnerna .. men om det är det man är rädd för att det ska hugga på går ju alltid ett plast rör bra..

Railing
det är bara att ladda på och itne tänka så mycke.. ha inte för mycke backåt lut alla fall för då drattar du på endan det hugger inte så ofta i parken om det är järn vil säga är värre med plast..

Railing
Testa en box först och kän hur den glider(så att den inte hackar för då kan det gå illa)
Sen testa du att köra på den mer och mer snett, inte allt på en gång. när du börga med att rail 90 grader stå hyfsat bre bent för att inte för över glid eller under/hugg).
hoppas det hjälper =) harre bra

Railing
Luta dej mer frammåt än du tror att du ska göra annars ramlar man bara bakåt

Railing
Börja med låga boxar och i början så kan ni bara åka över dem när ni känner er redo för att börja raila=

1.Först och främst måste du tänka att jag klarar det lätt jag hoppar 90 grader glider hoppar av. För om du tänker att du kommer att hoppa och slinta och bryta både armar och ben så kommer du att göra det.

2. Ta pasliga farter ( så att du intte kommer för kort från hoppet och så att du intte flyger över halva boxen) åk mot railen tänk att du klarar det lätt, Hoppa 90 grader sätt benen ca. 30cm från varandra landa med fötterna på boxen så att den är rakt under dina fötter ( om du landar snett kommer du att glida åt endera hållen) luta lite framåt med kroppen när du landar om du lutar bakåt kommer du slinta och glida längs med boxen på rumpan glid läng boxen och när du kommer till slutet hoppa av ( men luta intte åt något håll när du hoppar för då slintar du) och glid iväg med ett "galet skratt".

Railing
Bara jag som tycker att det var roligt när han skrev: Dom ser bara ruggigt hala ut. :>
En fördel om dom är hala och inte hugger, för om dom hugger gör det ont!

Har sjv lärt mig raila rätt nyligt. Testa på en box lr något först, det är inte så svårt som det ser ut.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp