Rapport från ett varmt Alperna!
Vad har du røkt? Jag fattar ingetJarle sa:Ny rapport från BG. Idag var det inte var det puder.. Men ändå inte, har varken sett något eller kunnat andas på hela dagen :D
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad har du røkt? Jag fattar ingetJarle sa:Ny rapport från BG. Idag var det inte var det puder.. Men ändå inte, har varken sett något eller kunnat andas på hela dagen :D
hahah aa juste, en veckas offpiståkning i mkt puder! ring mig när du hittar de pudret!daviiido sa:Jag tar också gärna del av info om Chamonix. Vad jag har hört har det varit rätt varmt där på sistone men att det ska bli kallare och komma snö i veckan. Hoppas det blir så iaf, jag åker dit på fredag med UCPA och ser fram emot en veckas offpist-åkning i mkt puder
bättre än puder... chokertheodor sa:Vad har du røkt? Jag fattar ingetJarle sa:Ny rapport från BG. Idag var det inte var det puder.. Men ändå inte, har varken sett något eller kunnat andas på hela dagen :D![]()
Är det där filmat igår? Ser ju bättre ut än webcamen.... Kommer ner imorgon kanske kan bli bra alltså.Jarle sa:För den som undrar hur Bad Gastein är för tillfället. Tyvärr var mer eller mindre all film obrukbar för det syntes bara snö eller så var linsen snöfylld
Det är sjukt mycket puder nu. Come get some! Det mesta självklara är uppspårat men det finns en hel del kvar. Dock sjukt ostabil snö så ta det lite chillMrHotDog sa:Är det där filmat igår? Ser ju bättre ut än webcamen.... Kommer ner imorgon kanske kan bli bra alltså.Jarle sa:För den som undrar hur Bad Gastein är för tillfället. Tyvärr var mer eller mindre all film obrukbar för det syntes bara snö eller så var linsen snöfylld
ja! det är sten i pisterna, skulle tippa att snölagret är ca 5-15 cm! strålande sol mest hela tiden! nu har det dock blivit kallare så det töar inte så jävligt!EsseriztatioN sa:någon som vet något om chamonix snö förhållande ??
Ja jag är i Engelberg och i Lördags var det sjukt bra. Lite mer uppkört nu men inga problem att hitta bra snö.Blidee sa:Pist i Grand Montets är helt OK, flegere stängde härom dagen för att det var för lite snö. Vet inte om det var tillfälligt eller tills det kmr mer snö, har inte vart där.
Ryktet säger att det kom ca 50cm i Engelberg igår/förrgår.
Snöfall/snömängd är en viktig väderlek när det ska åkas alpint har jag för mig. :| På SLF visades även vind och temperaturdata. Men om det skulle vara sol eller dimma visades inte då passar det bättre med ditt tips om Meteosuisse. Tack för det tipset!deltab0arder sa:lavin/snöinfo ja, vädret har du bättre pa meteosuisse.I3ea sa:Väder och snödjupet i Schweiz kan kollas på snötjänsten SLF
i? München?deltab0arder sa:helt sjukt vad det
SNöAR!
"like"Jarle sa:Åkt ospårat en vecka i sträck, heja salzburgerland
HAHA, 1.44 in - du har ju ett väldigt säreget språkJarle sa:För den som undrar hur Bad Gastein är för tillfället. Tyvärr var mer eller mindre all film obrukbar för det syntes bara snö eller så var linsen snöfylld
Haha, vi var lite väl uppspelta på förhållandena, mycket skrikande osv men någon insisterade på att det där skulle vara med :lol:Heinz_p sa:HAHA, 1.44 in - du har ju ett väldigt säreget språkJarle sa:För den som undrar hur Bad Gastein är för tillfället. Tyvärr var mer eller mindre all film obrukbar för det syntes bara snö eller så var linsen snöfylld!
Ser fint ut dock. Åkt mycket där!
Kolla med freerideprofilen La_grave den personen kan allt om det stället så borde även ha koll på snödjupet där.snorkel sa:Är det någon som har koll på snöläge i La Grave?
Någon på plats i Serre som kan bistå oss hemma i Svedala med en snörapport?Freppo sa:Finns det någon som har koll på hur det ser ut i serre chevalier? ska dit på Lördag
pellerider sa:Har flyg till Innsbruck på lördag, men ingen slutdestination än.
Förstår att det är lite snö i alperna. Skall vi välja Mayrhofen, St Anton eller något annat. Mayrhofen har tydligen ingen snö i byn och bara 70 i backarna, men mayrhofen har snösäkra Hintertux i närheten. St Anton däremot har tydligen mer snö, men jag är inte säker på att det är tillräckligt där.
Om det finns snö, vilken ort skall man välja?
?borglund sa:
+1Hammpus sa:pellerider sa:Har flyg till Innsbruck på lördag, men ingen slutdestination än.
Förstår att det är lite snö i alperna. Skall vi välja Mayrhofen, St Anton eller något annat. Mayrhofen har tydligen ingen snö i byn och bara 70 i backarna, men mayrhofen har snösäkra Hintertux i närheten. St Anton däremot har tydligen mer snö, men jag är inte säker på att det är tillräckligt där.
Om det finns snö, vilken ort skall man välja??borglund sa: