Red Bull med kokain?

double-G

Ny medlem
Red Bull med kokain?
jag hörde att dom har upptäkt att red bull innehåller kokain. Mycket lite men ändå :O
och att dom ska kolla upp det på labb och sen dra in alla redbull drycker :O
vet dock inte om detta är sant, någon som vet?

Senast ändrad:
Red Bull med kokain?
Stog på aftonbladet igår att de hade upptäckt kokain i redbull men om de ska ta in alla redbull de tvivlar jag på..

Red Bull med kokain?
coca cola innehöll kokain i början. där av namnet. coca cola. men dom drog in produkterna och gjorde om dom. skulle inte förvåna mej om det va kokain i redbull eller nått liknande men dom kommer aldrig att lägga ned, dom kommer att ändra receptet och fortsätta sälja.

Red Bull med kokain?
haha

de är spårämnen bara. Måste dricka 12 000 liter för o bli påverkad. Kokablad som man använder för att framställa kokain används för att framställa smakämnen till coca cola. Dessutom gällde de i princip bara red bull cola som inte ens finns i sverige.

Red Bull med kokain?
jo_wel sa:
haha

de är spårämnen bara. Måste dricka 12 000 liter för o bli påverkad. Kokablad som man använder för att framställa kokain används för att framställa smakämnen till coca cola. Dessutom gällde de i princip bara red bull cola som inte ens finns i sverige.
Var glad för det i så fall. Den smakar riktigt illa....

Red Bull med kokain?
jo_wel sa:
haha

och innan man har hunnit druckit 12 000 liter redbull så har man väl dött redan haha

Red Bull med kokain?
Filleee sa:
jo_wel sa:
haha

och innan man har hunnit druckit 12 000 liter redbull så har man väl dött redan haha
man ska ju inte dricka fler än 5 burkar elr vad det är :P

Senast ändrad:
Red Bull med kokain?
Det är ju inte det vita pulvret kokain man har upptäckt och det var heller inte det vita pulvret som fanns i Coca-Cola. Det hade något med kokablad att göra.

Red Bull med kokain?
MrSeth sa:
jo_wel sa:
haha

Var glad för det i så fall. Den smakar riktigt illa....
Smakar ju skit!

Red Bull med kokain?
Kul att se alla reaktioner på alla kids som får nys om att det akn finnsa kokain i redbull osv.. det är ungefär samma som att man ska käka en jävla massa valmofrön för att få en opium tripp ?:)

Red Bull med kokain?
de är sant! man skulle dricka omkring 1000 liter för att känna nått... men endå lixom, varför sätter dom kokain i? eller kan de bara varit en slump att de har "blivit" till kokain eller så..?!

Red Bull med kokain?
jstalis sa:
de är sant! man skulle dricka omkring 1000 liter för att känna nått... men endå lixom, varför sätter dom kokain i? eller kan de bara varit en slump att de har "blivit" till kokain eller så..?!
lilla mängden dom har i den kanske räcker för att man ska bli beroende av det eller vill ha mer och blabla..

om dom ens har nått sånt i red bull.

Red Bull med kokain?
jibbering sa:
jstalis sa:
lilla mängden dom har i den kanske räcker för att man ska bli beroende av det eller vill ha mer och blabla..

tror inte de ligger i de faktiskt! fan alla gillar ju redbull, de är gott och är "läsk" för vissa..
nog är man alltid sugen på en rebull, tror ja alla är! :) men tror inte man blir beroende för att de är kokain i..?

Red Bull med kokain?
jstalis sa:
jibbering sa:
jstalis sa:

tror inte de ligger i de faktiskt! fan alla gillar ju redbull, de är gott och är "läsk" för vissa..
nog är man alltid sugen på en rebull, tror ja alla är! :) men tror inte man blir beroende för att de är kokain i..?
"Kokain är enligt en undersökning där kokainmissbrukare deltagit, den mest beroendeframkallande drogen, vissa jämför heroin med kokain men kokainets molekyluppbyggnad visar att beroendeframkallandet hos en kokainmissbrukare är 5 gånger starkare än en heroinmissbrukare."

Smart drag av Red Bull, hälla i lite kokain så att många blir beroende av drycken!

Red Bull med kokain?
gäller det bara själve red bull eller typ monster och allt ,om de bara är redd bull så kan man ju alltid köpa andra jöö

Red Bull med kokain?
men de e spårämnen inte vitt pulver i botten. de har väll gått fel någonstans när de skulle utvinna smakämnet ur kokablad

Red Bull med kokain?
christian_L sa:
jstalis sa:
jibbering sa:

"Kokain är enligt en undersökning där kokainmissbrukare deltagit, den mest beroendeframkallande drogen, vissa jämför heroin med kokain men kokainets molekyluppbyggnad visar att beroendeframkallandet hos en kokainmissbrukare är 5 gånger starkare än en heroinmissbrukare."

Smart drag av Red Bull, hälla i lite kokain så att många blir beroende av drycken!
annars så är koffein, som det finns mycket av i red bull, beroendeframkallande.

Red Bull med kokain?
Det är EXTREMT lite kokain!
Men visste ni att det finns Kokain på ALLA amerikanska sedlar? Och nästan alla svenska? Min far har utvecklat en drogdetektor som används av svenska, tyska, holländska, australienska och amerikansa myndigheter och när de var i USA testade de förbannat många sedlar och inte en enda var ren från kokain!:)

Senast ändrad:
Red Bull med kokain?
theseb sa:
Rolig tråd, väldigt få verkar ju faktiskt ha en aning om vad de talar om. Haha. Keep going!
tror dom vet vad dom snackar om seb :) men kanske blir lite fel..
vad är rätt för dej då? styr upp rätt nu här i tråden då!

Red Bull med kokain?
Monis sa:
Men visste ni att det finns Kokain på ALLA amerikanska sedlar? Och nästan alla svenska? Min far har utvecklat en drogdetektor som används av svenska, tyska, holländska, australienska och amerikansa myndigheter och när de var i USA testade de förbannat många sedlar och inte en enda var ren från kokain!:)
Kanske fel på din pappas maskin =P

Red Bull med kokain?
Storhuve sa:
Monis sa:
Kanske fel på din pappas maskin =P
Faktiskt inte;) Det har testats med andra maskiner!:)

Red Bull med kokain?
haha jag skulle tippa på att det var någon som försökte smuggla kokain i en redbull och sedan fick sftonbladet reda på det och skrev sin lilla story =P XD
hoppas jag iallafall annars e jag knarkare =(

Red Bull med kokain?
porra sa:
christian_L sa:
jstalis sa:

annars så är koffein, som det finns mycket av i red bull, beroendeframkallande.
många bäckar små tror jag!

Red Bull med kokain?
Blir endå lite äklad av vad som IGENTLIGEN finns i drycken:
Vatten
Socker
Koldioxid
Naturlig kolasmak
Kokablad
Kolanöt
Citron
Lime
Kryddnejlika
Kardemumma
Tall
Åkermynta
Galangal
Vanilj
Ingefära
Muskotblomma
Kakao
Lakrits
Apelsin
Senapsfrön
Koffein från kaffebönor.

men endå jag är beroende av drycken och kan få i mig 10-12st per dag men brukar ligga i snitt 1flak per vecka.

det var en som postade ovan att kokain är den mest beroendeframkallade (drogen) då kan jag säga att tobak (ifrån ciggaretter och snus) är MYCKET mer beroendeframkallande och lättare att åka dit för i beroendet.

dem säger att det finns mellan 1-2 MILIGRAM per burk iåförsig blir det mycket när man har beslagtagit 18000 flak.... tror att gränsen ligger för 4 gubbar om man överstriger detta så blir man tagen för LANGNING av droger men om man är under på kvaliviseras det som privat bruk och du blir du bara tagen för droginehav.... så den som orkar att räkna 1-2miligram gånger 432,000burkar så kan vi få fram en vikt och kan bestämma om redbull kan bli anmäld för detta....

peace out cheers

Red Bull med kokain?
tror inte påre nån som jävlas??
älskar redbull cola,kmr in nästa år tror jag?
hörde dt av killen som jag får dt av (han jobbar me redbull)!

Snödjup

Tillbaka
Topp