Replift på nya zeeland?

Niiiicke

Medlem
Replift på nya zeeland?
Har läst lite artiklar om nya zeeland nu och har en undran. Repliftarna på skidställerna som drivs ideelt, vad de nu heter, kan de vara farliga att åka med? Verkar vara kass kvalité och underhåll på dem tydligen. Verkar lite åt det hållet vad jag har läst. Sen undrar jag om vädret ändrar sig så fort som från timme till timme på nya zeeland enligt vissa.

Over and out!

Replift på nya zeeland?
vet ej nat om liftarna men vadret verkar skifta ganska sa brutalt, sitter i franz josef (n.z.) och idag har det regnat,snoat,haglat,soligt, och blixtrat!

sa de dar med timme till timme stammer nog ganska bra!

Replift på nya zeeland?
Och med replift menar du en sådan när man bara håller i en liten flärp som är fäst direkt på vajern? Enda farhågan jag ser är om vajern skulle gå av och flyga iväg med en jävla fart, tror dock inte de är så värst hårt spända som i t.ex en stollift.

Replift på nya zeeland?
Det är typ en sådan lift som du beskrev som jag menade. Det verkar lite 1800talsgrejor i liftarna i alla fall på de lokalt drivna anläggningarna och vädret skiftar oerhörst snabbt enligt signatur sompa. Så frågan är varför ska man dra till nya zeeland, förutom den fina naturen då, med förutsättningarna som har frakommit? Eller får de så oerhörda mängder snö så att det trots allt är värt den långa resan dit? Någon som har varit i både nya zeeland samt chile, argentina och kan jämföra deras åkning och snötillgång?

Replift på nya zeeland?
Ahh nöt knäppar liftarna, Fångar linan med en stor metall nöt knäppare, som en tång, träna upp armarna annars så slits de av!

Tillbaka
Topp