Revelstoke säsong 16/17

Crillex

Medlem
Revelstoke säsong 16/17
Tjenare !

Säsongen börjar dessvärre nå sitt slut och börjar man spåna på nästa år.

Jag funderar på att köra kommande säsong i Revelstoke och undrar väl om någon är intresserad att haka på, ifall man borde jobba och i så fall som vad, samt vilket datum som vore bäst att åka. Är det någon som varit där tidigare och har lite tips? :)

/Christoffer

Revelstoke säsong 16/17
Tjena,
Jag var där i år, i två och en halv månad och om jag hade dragit ditt igen hade jag nog försökt jobba.
Vet dok inte riktig hur det är med visum men tror du ska vara ute i så god tid som möjligt med det.

Revelstoke säsong 16/17
Om du vill jobba i Kanada och inte har ett jobb innan du kommer dit heter visumet du ska söka International Experience Canada och ger dig tillåtelse att jobba i Kanada under max ett års tid om du är mellan 18 - 30 år. Dock så finns det bara 550 stycken visum för svenskar, så i så fall är det NU ska du söka det. Så om du har minsta tanke på att dra till Kanada nästa vinter, så klicka in dig på den här hemsidan: http://www.cic.gc.ca/english/work/iec/index.asp och klicka på "Become a candidate". Gör det redan i dag!

Har själv skickat in en ansökan, så hjälper gärna till om du funderar över något :)

Revelstoke säsong 16/17
Tja!

Tänkte också dra till revelstoke nästa säsong :) Någon som har en aning om vad boendet brukar kosta där för säsongen? och om maten är dyr/billig?

/Henning

Revelstoke säsong 16/17
Hej!
Jag var i Revelstoke Jan-april i år på ett turistvisum så åkte bara puder! Vilket var fantastiskt:) Bra terräng och snö. Har gjort ett par säsonger i whistler också där man måste "tävla" om pudret vilket inte är ett problem i Revi:) Maten är inte billig men inte svindyr heller. Betalade en hyra på 2500kr men då delade jag med min bf. Vanligtvis ligger hyrorna runt 4000kr. Vill ni jobba sök som sagt visum nu! Jag sökte mitt redan i mars:)

Revelstoke säsong 16/17
Tildur sa:
Hej!
Jag var i Revelstoke Jan-april i år på ett turistvisum så åkte bara puder! Vilket var fantastiskt:) Bra terräng och snö. Har gjort ett par säsonger i whistler också där man måste "tävla" om pudret vilket inte är ett problem i Revi:) Maten är inte billig men inte svindyr heller. Betalade en hyra på 2500kr men då delade jag med min bf. Vanligtvis ligger hyrorna runt 4000kr. Vill ni jobba sök som sagt visum nu! Jag sökte mitt redan i mars:)
Har du varit runt något mer i Kanada än Whistler? Jag håller på att planera in en säsong nästa vinter och har snöat in mig på Whitewater, Red Mountain, revelstoke &(Lake louise) fast dom inte har samma snömängd som de andra 3.

Har du någon koll på hur åkningen, topp turandet, bummarkulturen är i dom 4 orterna? :)

Revelstoke säsong 16/17
TomasGothberg sa:
Tildur sa:
Hej!
Har du varit runt något mer i Kanada än Whistler? Jag håller på att planera in en säsong nästa vinter och har snöat in mig på Whitewater, Red Mountain, revelstoke &(Lake louise) fast dom inte har samma snömängd som de andra 3.

Har du någon koll på hur åkningen, topp turandet, bummarkulturen är i dom 4 orterna? :)
Ping
@Corin

Eller förresten läs här: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=100318#r1072496 står mycket om just det du undrar Thomas!

Senast ändrad:
Revelstoke säsong 16/17
cookiedough sa:
TomasGothberg sa:
Tildur sa:
Hej!
Ping
@Corin

Eller förresten läs här: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=100318#r1072496 står mycket om just det du undrar Thomas!
Har läst igenom forum tråden och även
@Corin &
@ella_swan94 blogg ett antal gånger ;) Det är nog deras 2 bloggar som gjort att jag har snöat in mig på Whitewater! ;) hahaha

Revelstoke säsong 16/17
Matte9 sa:
Tjena,
Jag var där i år, i två och en halv månad och om jag hade dragit ditt igen hade jag nog försökt jobba.
Vet dok inte riktig hur det är med visum men tror du ska vara ute i så god tid som möjligt med det.
Hur kommer det sig? att du hade jobbat om du hade fått gjort om det?

Snödjup

Tillbaka
Topp