Riksgränsen v9?

bykan76

Medlem
Riksgränsen v9?
Halloj!

Har besökt Gränsen flera gånger förut, men aldrig så tidigt som v9. Denna säsong verkar det dock vara enda veckan som skulle kunna bli aktuell.

Så, hur brukar det vara där, så pass tidigt på säsongen? Mörkt, kallt och dåligt väder, eller?

Någon som sitter inne på några fin erfarenheter och goda råd?

/Petter

Riksgränsen v9?
" Vi öppnar igen för vintersäsongen med full service 20 februari 2014. " Står det på deras hemsida, men jag har för mig att dom öppnade v9 på en torsdag förra säsongen.

Riksgränsen v9?
Gränsen brukar väl se till att öppna lagom till sportlovet drar igång, v.9 är sportlov här uppe iallafall. Så länge vädret håller sig i skick tycker jag Gränsen har fina förhållanden den tiden. Beror ju dock såklart på hur snötillgången har varit innan.

Riksgränsen v9?
Tack för info!

Jag pratade med Katterjåkk igår och som kommer att öppna samtidigt som Riksgränsen, som ju som sagt skriver att dom ska öppna vecka 8. Enligt kvinnan som driver Katterjåkk, så ska solljuset räcka till v9 och att det lika gärna kan vara ok väder då, som senare. Men, men, vädret går ju iofs aldrig att lite på där uppe... :)

Riksgränsen v9?
Då jag är i stort sett uppvuxen i gränsen, så skulle jag vilja säga som så här att gränsen kan vara helt sjukt bra vecka 9. Och det kan vara dåligt. Personligen tycker jag att vecka 10-12 är bäst då det fortfarande är kallt så snön håller sig bra, men dagarna är relativt långa. Men som sagt, vecka nio är inte helt fel det heller. Brukar i regel vara ganska lite folk på plats innan vecka 10 så du slipper garanterat stå i kö desto mer. Dock så kan det vara rätt kallt då det fortfarande är i slutet av februari/början av mars. Men det finns ju varma kläder!

//Robin

Tillbaka
Topp