Romme I helgen?

Henk021

Medlem
Romme I helgen?
Är de nåt skönt folk som ska bege sig till romme i helgen när dom öppnar?:D verkar inte som nåra av mina poolers är sugna...

Romme I helgen?
gärna folk från västerås så kan man samåka, drar nog vilket fall som hellst även om ingen av poolarna hänger på:P

Romme I helgen?
Det blev inte av tyvärr kände mig lite förkyld igår o ville inte riskera att bli sämre, skriv gärna hur de va ni som var där / ska dit i helgen?:D

Romme I helgen?
Jag var där idag. I park väg fanns två boxar, ett battleship(up,flat,down) och en flat, inget hopp. Hela nybörjarområdet var öppet.

Från expressliften så fanns det en väg ner, skogsriskan--->bumerangen--->lift. Pisterna var i stort sett bra, i alla fall inte stenhårda/isiga. Det var bara i första branten som det fanns små isklumpar i pisten, men dom lär väll försvinna efter några pistningar. Det fanns ingen liftkö utan det var bara att köra.

Skidbussen var ganska tom den med. Det var 18 personer i det enda bussen som gick, så man kunda ta två platser o sova på.

Det var allt jag kunde komma på.

Senast ändrad:
Romme I helgen?
Det var härligt i Romme idag!

Pisterna var bra, det var endast en nedfart öppen men den var bra preparerad och höll hela dagen. Snökvaliteten var blandad sprutsnö / natursnö. Det fanns faktiskt, hör och häpna, orörda nedfarter med 15-20cm puder som låg på gräs, kanske hade jag tur som inte körde sönder skidorna mer än jag gjorde..

Jag hade iallafall en fantastisk dag och jag var nog den enda i Romme med ett par Hellbents 189 på en öppningsdag i borlänge i november :P

Mycket nöje för pengarna, åk dit imorgon om ni kan! :)

Romme I helgen?
faan, trodde inte de skulle ha fått så mkt mer snö än vad vi har fått här (är från Falun...). Men ska dit imorrn, hoppas att du lämnade nån linje åt mina kantstötta Black Crow Navis ;)

Romme I helgen?
Drar till Romme idag, ska bara slänga i mig en macka först :D.

Åk till Trysil om ni ändå ska till Sälen, ca en timme till men betydligt bättre skidåkning!

Romme I helgen?

Båda barnbackarna var ju öppna, så tekniskt sett var det väl tre ;). De hade kommit igång ganska bra tycker jag även om de inte hade fått in allt i shopen än. Snön kändes något "klåparaktig" med klumpig kanonsnö högst upp och rätt löst underlag, men i kombination med lite natursnö var det helt okej och inget som jag ångrar att jag gjorde. De -10 minus som det ryktades om kändes rätt kallt såhär tidigt på året men det är bara att vänja fötterna vid att vara stelfrusna fram till slutet av mars från och med nu i vilket fall som helst :).

Skönt att få en extra skiddag på hemmaplan innan jag drar upp till årets säsong nästa helg.

Romme I helgen?
Turbidblue sa:
[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/df2ea05cae5de93f3d0d226dc3ba6b52.jpg[/url]

Båda barnbackarna var ju öppna, så tekniskt sett var det väl tre ;). De hade kommit igång ganska bra tycker jag även om de inte hade fått in allt i shopen än. Snön kändes något "klåparaktig" med klumpig kanonsnö högst upp och rätt löst underlag, men i kombination med lite natursnö var det helt okej och inget som jag ångrar att jag gjorde. De -10 minus som det ryktades om kändes rätt kallt såhär tidigt på året men det är bara att vänja fötterna vid att vara stelfrusna fram till slutet av mars från och med nu i vilket fall som helst :).

Skönt att få en extra skiddag på hemmaplan innan jag drar upp till årets säsong nästa helg.
Feta fina skidor, det gillar vi! ;)

Åker upp till romme i helgen, någon som vet om de fortfarande har 200:- för liftkort??

Romme I helgen?
Henk021 sa:
Turbidblue sa:
[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/df2ea05cae5de93f3d0d226dc3ba6b52.jpg[/url]

Åker upp till romme i helgen, någon som vet om de fortfarande har 200:- för liftkort??
Det är ju lite kul att se nån som kommer med feta puderlagg med mycket tiprocker och ska åka i romme på premiärdagen=)
Tror det bara var på premiären som det var 200:-

Romme I helgen?
snow_flake sa:
Henk021 sa:
Turbidblue sa:

Det är ju lite kul att se nån som kommer med feta puderlagg med mycket tiprocker och ska åka i romme på premiärdagen=)
Tror det bara var på premiären som det var 200:-
Hahahahaha jag vet, fick några undrande blickar men har bara ett par skidor. De funkar bra, mest osmidigt i liften egentligen :) men brukar inte Romme ha försäsongspriser fram till julhelgen har jag för mig?

Romme I helgen?
Kommer va samma för mig, ska testa nya puderlaggen imorn:p de där med liftkorstpriset låter vettigt fr hoppas de är så:)

Romme I helgen?
Kommer va samma för mig, ska testa nya puderlaggen imorn:p de där med liftkorstpriset låter vettigt fr hoppas de är så:)

Romme I helgen?
Jag tänker åka upp nästa lördag med bil från Västerås. Till nästa helg lär väl dom flesta pister var öppnade? Jag skulle gärna åka buss men jag har gjort det en gång och gör aldrig mer om det. Bussen var framme runt kl 11 och då var uppåkt i vissa pister. Bussen gick kl 9 från Västerås, kl 9 öppnar backarna:mad: Åker man från Västerås kl 7:30 är man framme när backarna öppnar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp