Rubiks Cube!

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 65291
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 65291

Guest
Rubiks Cube!
Hallå Hallå, Har i höstmörkret införskaffat mig en rubiks cube och undrar om någon kan formlerna ?

l8ters

Rubiks Cube!
jasså är det formler? jag hade alla på rätt plats men två av bitarna var vända åt fle håll :/

Rubiks Cube!
jag blev så jävla irriterad att jag kastade ut den från balkongen.. funkade inte :S

Rubiks Cube!
de var som f*n finns det formler till den, jag har jämt suttit och gissat mig fram, har aldrig kommit längre än att jag fått 3 sidor "rätt" men sen när jag skulle ha till de andra så förstördes bara de som var rätt :/

Rubiks Cube!
tack ^

@ utter, det är väll kul att lära sig göra det snabbare o snabbare för även om man kan formlerna så äre ju inte direkt lätt i början !

Rubiks Cube!
thanks dudes,

asså efter första sidan blir de bara svårare :S:S:S:S::S

haha,

Rubiks Cube!
SammeTheMan sa:
de var som f*n finns det formler till den, jag har jämt suttit och gissat mig fram, har aldrig kommit längre än att jag fått 3 sidor "rätt" men sen när jag skulle ha till de andra så förstördes bara de som var rätt :/
hhaaha orka gissa finns ju bara 43 252 003 274 489 856 000 olika kombinationer så om du vrider en gång varje erkund så har du löst den om cirka 10 000 år lyck till;)

jag har ingen vanlig kub bara nån monster kub som är typ enormt super jätte svår, har fan 10 olika sidor kan inte äns få formen rätt på den:/

Rubiks Cube!
marer sa:
lassiter sa:
marer sa:
vad kostar den!? perfekta leksaken för en 12 timmars flygresa känns det som!
ca 150 kr om du vill ha orginal kuben
grymmt, tackar :D
vad finns det utöver orginal då? rubiks kub remix med pastell färger?
orginalet är ju 3x3x3 rutor, finns även mini, 2x2x2 och större 4x4x4 och sen monsterkuber på 20x20x20 rutor osv men det är bara dataprogram tror jag,

köp den på teknikmagasinet, 139:- :)

puss gubben

Rubiks Cube!
Fick en i julklapp, knäckta första lagret på kvällen, andra på juldan, och de tredje gav vika igår. Rekord tiden ligger just nu på 3 min blankt.

Edit: 2 min 53 sek

Senast ändrad:
Rubiks Cube!
Jag har bara löst den en gång i hela mitt liv :( Vet inte hur jag gjorde exakt men man ska köra "kors" i kuben och så vidare med andra sidor så faller allting av sig självt.

Rubiks Cube!
Haha, den är ju pisslätt! Satt och lärde mig den på jullovet... drar den på typ 1:30!

Rubiks Cube!
såg ett en film på bland videoklippen med rubiks så jag tänkte man kunde bumpa denna tråden lite! det är ju rätt kul med kub ändå :)
vad tar ni den på?
någon som tar Gunnar Krig på 13 sekunder? :P

haha, låt kub-snacket börja igen!! :)

Tillbaka
Topp