Rutten kärna?

brum

Ny medlem
Rutten kärna?
Åkte lite rail och slog av tummestora flagor från brädan så man såg kärnan i österrike i vintras, inga pengar så det var bara att åka vidare, slog upp en ny på Freeride, och den gamla (som var halvtaskigt lagad) gick upp igen. Det visade sig att det gamla hålet visade en aningen mörkare kärna, antagligen rutten eller? Är den dödsdömd? Ska ändå köpa ny och ha den gamla som railbräda.
Finns något bra sätt att laga eller är det bäst att köra på som det är?

Rutten kärna?
Om kärnan är fuktskadad är det inte så mycket att göra. Men om du vill förlänga livet på brädan tycker jag att du ska låte den ligga varmt och torrt hela sommaren och innan du börjar åka på den igen fylla igen de hål som finns med långsamthärdande epoxy typ Araldit Standard.

Rutten kärna?
För det första så tycker jag att du ska höra med tillverkaren, sånt där brukar man kunna få på garantin.

Sen är det väll bara att torka och täta med något.

Får man fråga var på brädan det har gått upp?
Är det längst ut på nosen eller tailen så är det nog ganska lungt, mellan fötterna är det inte så farligt heller... (Givetvis itne bra, men det finns inget värre än att åka med spräckt nose/tail)

Rutten kärna?
Brädan är paj på två ställen. Iallafall påverkar det ena hålet åkningen rätt mycket. Men det får gå. Hade tänkt lägga den på vinden (fruktansvärt varmt), stå i solen har den redan gjort och kommer antagligen göra lite till innan jag orkar lägga upp skiten på vinden. Tror inte Ride bryr sig om en -01 även om jag säger att jag älskar den.

Tack för tipsen.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp