självklart är man inte odödlig, även om du har hjälm så kan du få hjärnskakning. man är aldrig 100% skyddad mot skador i en skidbacke oavsett hur mycket skydd du har. sen kan man alltid utrusta sig så att minimerar risken för skador. sen beroende på vart man åker och hur duktig man är känner jag spelar roll. gör du ett drop på 20 m och landrar på ryggen så skyddar inte ryggskyddet speciellt mycket, men om du droppar 2 m och råkar landa på ryggen skyddar det bättre. allt är relativt när man gör undersökningar. jag håller med dig att man är ett riktigt nöt om man kör ryggskydd men inte hjälm. själv kör ja inte med handledsskydd då jag känner att dom bara är i vägen när man åker.
när de gäller utrustningen tex bindningar etc så borde man göra det vad man än åker. man borde kolla utrustningen varje dag så att allt är helt och ser bra ut, men gör man det. NOPE de gör man inte:P.. handleds och huvudskador är nog bland det vanligaste på skidanläggningar, sen beror det på vilken anläggning man är på. tror att på vissa är det vanligare men en sorts skada och på vissa en andra beroende på vad man har för backar,offpiståkning och park.
men de är bara min åsikt:P