ryggskydd-tips

Officerider

Ny medlem
ryggskydd-tips
Hej!Har insett efter en kraftig, men ofarlig kullerbytta i snön att det kanske är dags att ha ett ryggskydd.Har kollat runt lite, men har lite svårt för att bestämma mig.Skall man ha den varianten då man spänner fast ryggskyddet med hjälp av remmar, eller tex Scotts variant som ser ut som ett underställ med fastsydda skyddsplattor.Vill att den skall vara så smidig som möjligt, då min ålder gör att jag börjar bli steeeeel./madskii

ryggskydd-tips
Hej, AbsolutIggy
Scottryggskyddet jag har sett, var av en lite mer diskretare natur än den som fanns på länken. Den som var på länken såg ju scary ut.
Tackar för tipset om Dainese, skall kolla upp den.
/madskii

ryggskydd-tips
Jag kan ju tipsa om Komperdells Airshock(?)-ryggskydd, riktigt lätt och bekvämt! har en liten annorludna kontruktion än andra ryggskydd, men fungerar minst lika bra! Det enda jag har att invända mot detta formidabla stycke är att den ahr börjat käka på min Gore-Tex-kavaj... Den har nämligen lite skumma kardborrefästen på ryggen som håller in rämmarna som går runt armarna, och dessa fästen är i ruskigt hård plast. Och efter en del kraschar där jag har strävat efter att komma upp på rygg och glida på skyddet så har nu dessa fästen gnagt sönder (endast på insidan, inte så det är hål eller nåt!) några kvadratcentimeter på vardera sida om ryggen. Dock tror jag att detta är lätt avhjälpt med lite silvertejp eller annan tejp på fästena så de vassa och skarpa kanterna elimineras!

Tillbaka
Topp