Rykten om Jon's birthday parteeey

• Trådstartare Trådstartare pnntus
  • Start datum Start datum
Perkal sa:
KaILe sa:
Jekub sa:
kan man verkligen kalla freeride "forum" för ett forum längre, det är ju mer som en stor dryg chat
WORD
"Forum kallas en plats, där en viss debatt eller liknande äger rum eller skall äga rum." -Wikipedia
"En debatt är ett formaliserat och reglerat system för logisk argumentation där två eller fler parter försöker övertyga en grupp åhörare i en avgränsad fråga. Ordet debatt kommer från franskans de- 'av, från' och battre 'kämpa', och betyder slå sönder (motståndarens argument)." -Wikipedia

Kanske våra argument inte är dom starkaste men visst pågår det argument här.
Gillar du inte läget så istället för att skriva att det är en "dryg chat" etc, kan du väl skita i att läsa tråden och sätta dig och läsa en bok. Eller varför inte gå inte på flashbacks skidforum. Och är det något som är offtopic hittils så är det ditt jävla inlägg.

MVH
vadå argument? det som pågår i det flesta av freerides forumtrådar är oneliners som inte tillför särskilt mycket till diskussionen. och ja jag läser böcker och befinner mig ibland på flashbacks forum men varför ska jag inte få tillbringa tid i detta forumet? för att jag tycker att majoriteten av trådarna är skräp utan att egentligen innehålla en diskussion? det finns ju faktiskt en del trådar på freeride som fortfarande håller måttet och är relativt underhållande att skriva i. så nej jag tycker inte alls mitt inlägg var offtopic då det handlade om freerides forum i stora drag och speciellt den här tråden där diskussionskvalitén är oerhört låg.

Det finns några ganska simpla metoder som gör att man kan slippa den just nu avtagande kvalitén i forumet.

1. höja åldergränsen till kanske 15-16.
2. banna troll i forumet
3. fler moderatorer som bannar fler som är troll/under åldergränsen
4. moderatorerna rensar trådar på onödiga inlägg oftare

Jekub sa:
Perkal sa:
KaILe sa:
"Forum kallas en plats, där en viss debatt eller liknande äger rum eller skall äga rum." -Wikipedia
"En debatt är ett formaliserat och reglerat system för logisk argumentation där två eller fler parter försöker övertyga en grupp åhörare i en avgränsad fråga. Ordet debatt kommer från franskans de- 'av, från' och battre 'kämpa', och betyder slå sönder (motståndarens argument)." -Wikipedia

Gillar du inte läget så istället för att skriva att det är en "dryg chat" etc, kan du väl skita i att läsa tråden och sätta dig och läsa en bok. Eller varför inte gå inte på flashbacks skidforum. Och är det något som är offtopic hittils så är det ditt jävla inlägg.

MVH
...
2. banna troll i forumet
...
Trolla måste väl ändå vara det roligaste man kan göra på freeride för tillfället. Fenomenet är såpass nytt här att ingen förstår när man driver:cool:

Erik sa:
Jekub sa:
Perkal sa:

MVH
...
2. banna troll i forumet
...
Trolla måste väl ändå vara det roligaste man kan göra på freeride för tillfället. Fenomenet är såpass nytt här att ingen förstår när man driver:cool:
precis, det är ju typ det enda som är roligt i vissa trådar

Är ingen som fått tag på bilderna än lr? :P
och vad är ett troll för nå? En sånn som bor under en bro å äter barn? :P

joo bilderna har ju cirkulerat över hela internet.. häng med i matchen nu grabben!!;

Eller inte.. allt gick ut på att jag och Henck hade lite tråkigt en kväll och ville ge er något smaskigt.. eller halvsmaskigt...

Senast ändrad:
frågan är ju vem fan som inte röker weed? speciellt på sin födelsedag..

Frågan är ju om ekebom är hjärnskadad likt Cyril i tv-serien Oz eller om hon är..... Nä vet ni vad, jag har ingen annan gissning. Läs hennes blogg, extremt underhållande hitills.

Jag förstår inte ens varför det är olagligt när det är medicin i vissa delar av världen.
Jämför man det med alkohol så kan ju vilken blind jävel till och med se att det är lindrigare än alkohol.
Men efter som människan har varit alkis sen tidernas begynnelse så tycker dom att det är ok att dricka varje helg så man inte mins om det va roligt när man va ute lr inte man tror det va skoj hur många ggr har man inte fått höra den.
Jag kan säga så här mycket iaf jag har aldrig råkat röka så mycket så jag har glömt bort vad jag gjorde när jag vaknar kvällen innan lr jag har aldrig rökt så mycket och sen dagen efter tänkt shit varför sa ja det lr varför slo ja han lr varför klämda ja henne på röven. Allt det har hänt mig däremot när jag dricker alkohol och det händer alldeles för ofta när man förtär alkohol.
Jag fattar inte hur samhället kan tycke att thc är värre än alkohol!

BataZion sa:
Men efter som människan har varit alkis sen tidernas begynnelse så tycker dom att det är ok att dricka varje helg så man inte mins om det va roligt när man va ute lr inte man tror det va skoj hur många ggr har man inte fått höra den.
Jag kan säga så här mycket iaf jag har aldrig råkat röka så mycket så jag har glömt bort vad jag gjorde när jag vaknar kvällen innan lr jag har aldrig rökt så mycket och sen dagen efter tänkt shit varför sa ja det lr varför slo ja han lr varför klämda ja henne på röven.
hur mycket måste man röka eller sprita för att glömma bort att använda skiljetecken?

Lee-nus sa:
BataZion sa:
Jag kan säga så här mycket iaf jag har aldrig råkat röka så mycket så jag har glömt bort vad jag gjorde när jag vaknar kvällen innan lr jag har aldrig rökt så mycket och sen dagen efter tänkt shit varför sa ja det lr varför slo ja han lr varför klämda ja henne på röven.
hur mycket måste man röka eller sprita för att glömma bort att använda skiljetecken?
inte röka han säger ju att man blir dum av att dricka. röka är ju helt ofarligt!

Senast ändrad:
BataZion sa:
Jag förstår inte ens varför det är olagligt när det är medicin i vissa delar av världen.
Jämför man det med alkohol så kan ju vilken blind jävel till och med se att det är lindrigare än alkohol.
Jag kan säga så här mycket iaf jag har aldrig råkat röka så mycket så jag har glömt bort vad jag gjorde när jag vaknar kvällen innan lr jag har aldrig rökt så mycket och sen dagen efter tänkt shit varför sa ja det lr varför slo ja han lr varför klämda ja henne på röven. Allt det har hänt mig däremot när jag dricker alkohol och det händer alldeles för ofta när man förtär alkohol.
Det beror sig väl mycket på hur man använder det?
Glöm inte bort att det är stor skillnad på bruk och missbruk.

magnusericsson sa:
BataZion sa:
Det beror sig väl mycket på hur man använder det?
Glöm inte bort att det är stor skillnad på bruk och missbruk.
Amen!

För det första vad betyder skiljetecken?
Sen är det självklart på bruk och missbruk.
Men om man dricker onsda freda lörda och om man 2 av 3 ggr av fallen inte kommer ihåg vad man har gjort är det bruk lr missbruk?

Senast ändrad:
Jag tyckte hela showen va övernice.
Jag sitter fortfarande och kollar på den vissa kväller på tv åre när det inte finns nått bättre på tv.
Men jag förstog aldrig för fem öre varför dom valde henne av alla människor dom hade kunnat valt varför henne?

BataZion sa:
Men om man dricker onsda freda lörda och om man 2 av 3 ggr av fallen inte kommer ihåg vad man har gjort är det bruk lr missbruk?
Sluta flumma nu. Fördelen med alkoholen är ju att du inte minns vad du gör! Vad vore en skidfilmspremiär om du minns vilken film du såg? Missbruk blir det inte för att du råkar bli lite väl på kanelen när du går ut och träffar folk. Snarare värre att sitta hemma och dega helt asocial i soffan.

BataZion sa:
Gäller inte det med Cannabis också?
Om du tar en spliff eller möjligtvis en hit varje dag.
Blir det bruk eller missbruk?
Jag anser i alla fall inte någon för alkoholist bara för att de tar en öl till kvällsmaten!
Men missförstå mig inte, jag ser inte det farliga med cannabis (samtidigt så röker inte jag det dagligen och kommer aldrig att göra), det jag stör mig på hela tiden att folk jämför det med alkohol.
Det är som att jämföra alla bilrelaterade dödsfall varje år med rökning!
En sann anekdot med cannabisens tetrahydrocannabinol (THC) är att det kan reducera tillväxthastigheten av lungcancer upp till 50 procent.
Missförstå mig nu inte igen, men vad jag vet så kan inte alkohol göra det.
Nu har jag sprungit iväg från det stackars citatet, jag blev alldeles till mig, nästan lite våt i brallan.

Det jag försökte få sagt är att det inte är så jävla farligt som alla politiker vill få det till (Cannabis).
Men alkohol är så fan mycket roligare.

Hahaha det här är för bra ju. Så vad du säger är att det är en fördel att inte minnas allt skit man gör när man är full?
Alltså medger du att man gör massa dumt skit när man är full. Men du kan inte göra några handlingar du ångrar i din tv soffa =P
Vad jag gör idag och vad jag gjorde innan jag flyttade till Åre är två helt olika saker.
Så snälla droppa detta sluta flumma snacket. Du har ingen aning hur långt jag har gått på 6 år!
Sen nä seriöst jag förstog aldrig varför dom valde henne snälla förklara haha.

magnusericsson sa:
BataZion sa:
Gäller inte det med Cannabis också?
Om du tar en spliff eller möjligtvis en hit varje dag.
Blir det bruk eller missbruk?
Jag anser i alla fall inte någon för alkoholist bara för att de tar en öl till kvällsmaten!
Men missförstå mig inte, jag ser inte det farliga med cannabis (samtidigt så röker inte jag det dagligen och kommer aldrig att göra), det jag stör mig på hela tiden att folk jämför det med alkohol.
Det är som att jämföra alla bilrelaterade dödsfall varje år med rökning!
En sann anekdot med cannabisens tetrahydrocannabinol (THC) är att det kan reducera tillväxthastigheten av lungcancer upp till 50 procent.
Missförstå mig nu inte igen, men vad jag vet så kan inte alkohol göra det.
Nu har jag sprungit iväg från det stackars citatet, jag blev alldeles till mig, nästan lite våt i brallan.

Det jag försökte få sagt är att det inte är så jävla farligt som alla politiker vill få det till (Cannabis).
Men alkohol är så fan mycket roligare.
Prop 19 wuddup!

Äh tagga ner lite. Man kan bara ångra saker man inte gjort och därför gillar jag inte att sitta utslagen i soffan. Står mer än gärna för allt jag gör på fyllan oavsett hur korkat det än är. Sen är jag tillräckligt liberal för att låta folk göra vad dom vill med sina kroppar men debatten hör väl inte hemma på just freeride. Och jag menar inget illa om dig som person, du har säkert tagit dig fantastiskt långt och det är ju gött, mig spelar det dock ingen större roll då jag inte känner dig eller har en blekaste aning om vem du är batazion. Må väl

Ryan_Carlton sa:
BataZion sa:
Men jag förstog aldrig för fem öre varför dom valde henne av alla människor dom hade kunnat valt varför henne?
Är du seriös eller?
Nämen såhär TROR jag:

Det var en väldigt bra win-win för båda. Blondinbella fick några fler läsare och en bunt pengar, Jon fick jättemånga fler klick och en hel drös med "å han är söt dendär skidåkaren-anhängare".

Det togs upp i bådas bloggar, först restaurangmötet på East med sina respektive. Sedan själva eventet där Blondinbella skrev 4-5 inlägg om Jon och Joss. Hon lägger fortfarande upp bilder från eventet i sin blogg. Mycket bra publicitet och säkert något som Jon nämner för sina sponsorer.

Valet av blondinbella var genialt, mycket bättre än att ha valt t.ex Gry Forsell, Sanna Bråding eller någon annan liknande.

BataZion; vem tycker du att Jon skulle ha valt?

Jag kan ju inte förneka att alkohol är roligare men samtidigt gör man så mycket mer dumt skit.
Varför alla jämför dom två är för att thc är inte i närheten ett sånt stort samhälles problem som alkohol är men endå så är det olagligt medans de andra är lagligt, därför jämförs dom två med varan.
Men vad jag vill ha sagt är va spelar det för roll Jon ville röka på han hade mått bättre av det än att supa skallen av sig.
Kolla den här stora skara människor som har adhd. Alla dom hade mått bättre av att få röka canabis istället för alla dom hära zombi framkallande pillerna man får trycka i sig.
Kolla bara på Kanada!

Om jag skulle välja på dom hade jag sagt Sanna Bråding. Men om jag fick välja vem jag ville så hade jag nog tagit pernilla wiberg haha näe jag vet inte men jag förstod nu varför han tog med henne för att få bredare publik helt enkelt smart drag.

Senast ändrad:
Perkal sa:
KaILe sa:
Jekub sa:
kan man verkligen kalla freeride "forum" för ett forum längre, det är ju mer som en stor dryg chat
WORD

MVH
WORD!

Ylikangas sa:
JakobJ sa:
Ylikangas sa:
gick inte igenom
i know. men kan fortfarande bli avkriminaliserat.
haha jamen inte i år iaf, dock positivt på det viset att det uppmärksammas, svt har börjat sända mer objektiva inslag om ämnet och har även sett nåt enstaka på tv4, sjukt att Maria Larsson är med på varje debatt men hon möter alltid olika motståndare, jobbigt att man ska behöva höra på en kristen moralkärring som inte kan erkänna att hon har fel.

Tillbaka
Topp