Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den lättaste Salomon väger uppenbarligen 580 gram per par. Det är riktigt lätt om jag har fattat det rätt. Och något biffigare ligger säkert i pipelinen.Heddious sa:Av bilderna att döma verkar ju Salomon konkurrera med Plum/Dynafit (minus beasten) än de biffigare pinn-bindningarna. Lite intressant ändå att Salomon och Marker går åt helt olika håll med sina respektive pinn-bindningar. Om inte Solly har något ytterligare ess i någon rockärm nånstans.
Ge det något år och vi kan hoppa upp och slå ihop våra piffiga små skinkhalvor på att Salomon har ett utmanare till Beast och Kingpin. Det ryktas nämligen att labbet i Annecy har en helt ny teknologi på gång på den fronten...Heddious sa:Eller har de någon plan på att låta Besten och Kung Pinne slå ihjäl varandra i kampen om freerajders och istället ta en rejäl tugga av alpinist-biten istället?
Din historielöshet skrämmer mig, unga dam. Den för osökt tankarna och nostalgins vingslag till Salomon AK Rocket Pilot anno 2002, och den extremt limiterade teamskidan åren innan dess. Och som av en händelse så körde ju en viss Bruno Compagnet på Salomon på den tiden...Heddious sa:Random och oväsentlig tanke två: Kantigheten i formen på den nya Black Crows-skidan? Neeeej![]()
Jomen precis, det är det jag menar – de lanserar den lagom till att Besten och Kung Pinne har tappat i intresse. Men inte än.Glisseur sa:Ge det något år och vi kan hoppa upp och slå ihop våra piffiga små skinkhalvor på att Salomon har ett utmanare till Beast och Kingpin. Det ryktas nämligen att labbet i Annecy har en helt ny teknologi på gång på den fronten...Heddious sa:Eller har de någon plan på att låta Besten och Kung Pinne slå ihjäl varandra i kampen om freerajders och istället ta en rejäl tugga av alpinist-biten istället?
Heddious sa:Random och oväsentlig tanke två: Kantigheten i formen på den nya Black Crows-skidan? Neeeej![]()
Såja såja, jag vet faktiskt att AK Rocket existerade i någon dimmig forntid. Jag vet till och med vem Bruno Compagnet är!Din historielöshet skrämmer mig, unga dam. Den för osökt tankarna och nostalgins vingslag till Salomon AK Rocket Pilot anno 2002, och den extremt limiterade teamskidan åren innan dess. Och som av en händelse så körde ju en viss Bruno Compagnet på Salomon på den tiden...
https://www.freeride.se/img/review/large/826.jpg
Ohhh dom där förtjänar nästan en egen tråd för att jämföra form m.m. mot dagens "standarder".Glisseur sa:Den för osökt tankarna och nostalgins vingslag till Salomon AK Rocket Pilot anno 2002, och den extremt limiterade teamskidan åren innan dess. Och som av en händelse så körde ju en viss Bruno Compagnet på Salomon på den tiden...
https://www.freeride.se/img/review/large/826.jpg
Sunkig nostalgi har alltid tolkningsföreträde...Heddious sa:Såja såja, jag vet faktiskt att AK Rocket existerade i någon dimmig forntid. Jag vet till och med vem Bruno Compagnet är!Jag menar bara att jag generellt tycker att kantiga shapes är mindre estetiskt tilltalande. Där av "neeej". Och kontrasten blir extra tydlig när BC i övrigt har i mitt tycke väldigt tjusig form på sina lagg.
Kan nån förklara vad det där EGENTLIGEN betyder? Och hur/varför designationerna tillför något?xviggenx sa:i olika viktklasser från skimo till freetouring om jag fattat det hela rätt.
Försöker mej på en liten förklaring. Rätta mej om jag har fel..rabbit sa:Kan nån förklara vad det där EGENTLIGEN betyder? Och hur/varför designationerna tillför något?xviggenx sa:i olika viktklasser från skimo till freetouring om jag fattat det hela rätt.
Annat än som konsument hypeande.
Jag och Brasse är såå frånåkta av morgondagens kategorisering att vi inte fattar nåt!![]()
Även Stereo skis har den typen av tip. Jag gillart!Heddious sa:Random och oväsentlig tanke två: Kantigheten i formen på den nya Black Crows-skidan? Neeeej![]()
...och hjälmen!Lenrik sa:Salomon hårdtestar nästa års utrustning en stormig dag på grands montets. Båda nya skidorna, båda pjucken och även bindningarna.