Saalbach

Erik_S

Ny medlem
Saalbach
Jag ska dra till Saalbach med 30 andra kompisar den 21 februari... har nån varit där? hur e utelivet? nån bra pub/nattclub... hur e åkningen? vilka backar e bäst?

Saalbach
Nordsidan med Schattberg och Zwölferkogel är bäst, där finns det några schyssta åk om det är mycket snö. Sydsluttningarna är inte mycket att hänga i julgranen, flacka och snön smälter ruggigt fort. Se till att vara uppe i tid om du ska ta kabinen, det kan bli fasliga köer framåt 10-tiden i högsäsong....

Saalbach
Håller med CAD angående åkning.

Nattlivet finner ni som bäst på Castello och när det är stägningsdax där så ta er till Bobbys!

Ha det så härligt!

Saalbach
Saalbach är helt klart det rätta valet om du söker en halvgemytlig bekantskapskrets under säsongen! Det är ju inte så mga som söker sig just till Saalbach, så räkna med ca. 20-30 goa svenskar att dela vintern med!!
Var där förra säsongen(samtidigt som "Gooshie") och hade de underbart!!
Håller me ang. åkningen och utelivet.
Ett plus är att ha bil med sig ner och köpa ett multiskicard så att du kan ta dig ex. till Kaprun när det är allt för mkt likt en swimmingpool i backen!!!
Pluggar uppe i Östersund nu och har därför inte möjlighet att säsonga detta året,men rekommenderar det och är rikigt avundsjuk!!
Ha de gött//Jenni

Saalbach
Är ni intresserade av Afterski så ska ni till Hinterhag Alm, alpernas i särklass bästa afterski. Ligger en bit upp i "barnbacken" så man måste åka skidor ner efter man har varit där, vilket kan vara ruggigt farligt, men roligt=)

På kvällen finns det en trevlig pub som heter Zum Turm om inte jag minns fel. Kan vara svår att hitta till, inga direkta skyltar eller nåt och det ser inte mycket ut för ögat men det är nice stämning fin öl och goa lokaler. Den en bit upp för backen om man går från torget. Inget ställe man går till för att jazza precis, men svinga bägare.

Ha det så kul i Saalbach!

Saalbach
Hej!
Seekar är fint. Bara en släplift i utkanten av systemet, men inte sa mycket folk.
Eller Westgipfel ner till Hinterglemm, varianten ute till vänster (fran toppen sett)
Bästa skifahrersallat finns pa Bergstadl pa Westgipfel.

Viel Spass!
/Sara

Saalbach
Åkningen > Offpisten suger, backarna är OK om det är hyfsat med snö och allmänt schysst väder. Det går att åka igenom i princip hela området på 2 dar, så testa vilka backar du gillar bäst. När jag var där var det kasst med snö och det gick nästan bara OK att åka längst upp på Schattberg, längst upp på Zwölferkogel, och bort mot Leogang. Testa att åka mot Leogang = långt skönt åk. Är det allmänt isigt, låt inte de mindre erfarna åka den långa svarta från Schattberg ner mot byn. När jag var där var det en kille som fick föras bort med helikopter från den backen. Det är inte omöjligt att han dog. För erfarna åkare med bra isgepp i skidorna är den backen dock inget större problem.

Uteliv > Trängsel och tryck hittar du på baren/nattklubben som ligger typ 50 meter från Castello. Jag kommer inte ihåg vad den heter, men den ligger centralt, på höger sida om du går in mot byn från Hinterglemmhållet. Jag var aldrig på Hinterhag Alm, men det ryktas ju...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp