Sail&Ski - Folgefonna

Saltum

Medlem
Sail&Ski - Folgefonna
Snart dags för sommarsemester och i år har vi både tänkt segla och åka lite skidor. Folgefonna är görligt även fast man seglar från Skåne. Hur sent på sommaren är det fortfarande ok förhållanden? Skiftar så klart men på ett ungefär? Vi siktar på att komma iväg helgen efter midsommar så vi kan vara där tidigast mitten på juli.
P

Saltum

Medlem
Sail&Ski - Folgefonna
Verkligen ingen som varit på Folgefonna och har koll på hur sent på säsongen det är ok förhållanden? Strunta i att vi tänker segla dit, den biten har vi full koll på!🤓

Pabbasparxx

Ny medlem
Sail&Ski - Folgefonna
Hej där. Jag har varit i Fonna flera gånger, början-mitten på juli och jag har bara positivt att säga. Vi har campat eller bott på vandrarhemmet nere i stan/byn. Åkningen har varit ok. Gillar park, rails och lagom stora hopp. Förmiddagen är såklart bäst. Men slafset efter lunch går inte heller av för hackor. För oss har det handlat om själva resan lika mycket (eller mer) som åkningen. Sitter just själv och planerar sommarens resa :)

Saltum

Medlem
Sail&Ski - Folgefonna
Tack för info. Då låter det ändå som att det är värt att packa med skidorna på sommarseglingen!

Saltum

Medlem
Sail&Ski - Folgefonna
Nej tyvärr. Vi blev inblåsta på Læsø i nv kuling i nästan en vecka och då sprack tidsschemat. Planen var att gå nonstop från Malmö till åtminstone Farsund men det sket sig ju...
Men inte tänker du väl segla dit vintern 21?

petercarstens

Ny medlem
Sail&Ski - Folgefonna
Nej tyvärr. Vi blev inblåsta på Læsø i nv kuling i nästan en vecka och då sprack tidsschemat. Planen var att gå nonstop från Malmö till åtminstone Farsund men det sket sig ju...
Men inte tänker du väl segla dit vintern 21?
Nja vintern 2021/2022 alltså
Korsar Atlanten i maj o kommer vara tillbaka i Swe typ september ,
Lite båt fix o så och sedan upp till Romsdal innan snön kommer
Lämnar båten och återkommer i slutet januari typ ,
Grov planerat .
Hade ni någon kontakt med någon hamn där man kan bo o lämna båten över vintern , eller någon bra kontakt att kontakta för info ,
Mvh Peter

Saltum

Medlem
Sail&Ski - Folgefonna
Vi hade tänkt ligga i Jondal. Om det är en lämplig hamn att övervintra i vet jag inte. Har tyvärr inga tips på kontakter.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp