Saker som irriterar mig i backen

jag stör mej på dom där konstiga kullarna som dom byggt upp i dom såkallade snowparksen som bara står i vägen när ja ska försöka ta mej ner för backen på ett så smidigt sett som möjligt.

Jävlar i det vilka PK-fascister det finns då, alltid skönt att gnälla av sig lite ju. Den som säger att den aldrig stört sig på något i backen ljuger.

* Som tidigare nämnts, folk som stannar antingen a) flera i bredd på ett krön eller b) ensam gömd efter ett krön. Fall a är 99% av fallen skidåkare, b 99% av fallen brädåkare.

* Skidskoleormarna! Att de inte kommit på tal än... Jag antar att bland det första man får lära sig på skidlärarutbildningen är hur man effektivast täcker upp en backe med elever från kant till kant.

* Långa svagt uppåtlutande transporter som leder till det fenomen som marer beskriver.

* Folk som har täckt precis alla prylar med sponsorklistermärken, utan sponskontrakt. Var inte ett verktyg.

Det finns ingenting jag stör mig på så mycket som alla jävla snygga tjejer i backen. Framför allt stör jag mig på de som är duktiga på det. Det blir som om... De fåt mig att tappa sinnesnärvaron för att blodet försvinner från min hjärna och den logiska tankeförmågan bara dunstar bort. Vet inte hur många gånger jag har klotat för den sexigaste tjejen i perfekt tight outfit svänger in framför mig och vickar på aset. Jag faller liksom in i trans. Lite irriterande.
Sen stör jag mig på de där som alla kallar för puder. Visst är det vackert. Men när man åker i det och man nästan försvinner så fylls varenda liten öppning på kroppen av det där kalla våta skiten. Man ser ingenting och det är kallt och jävligt. Väl nere i liften så lovar jag mig själv att aldrig göra det där igen! Aldrig någonsin, hatar puder.
Sen är det afterskin! Jag har testat det där med afterski och det var ingenting för mig. Det var så mycket folk och tjo och chim, drycken de drack som de kallade öl smakade beskt och salt. Tror det va den som gjorde mig jätte konstig. Jag kände mig glad och det är ju inte bra! Så jag gick hem och läste färdigt den sista boken i Vi fem serien. Då blev min mamma stolt!

Hehehe eller inte ;)

johanbackman sa:
jag stör mej på dom där konstiga kullarna som dom byggt upp i dom såkallade snowparksen som bara står i vägen när ja ska försöka ta mej ner för backen på ett så smidigt sett som möjligt.
Bra poäng där. Dessa hopp och "parker" är ett otyg. De tar inte bara upp en massa plats för oss seriösa åkare som kan åka skidor och vill sträcka ut ordentligt i pisten, de orsakar dessutom skattebetalarna dyra kostnader för vård av alla idioter som ramlar o slår sig i hoppen. Bara under denna säsong har jag sett flera som skadats i hoppen men ingen i pisten.

icemann sa:
Detta irriterar jag mig på i backen:

*Jibbare i två storlekar för stora kläder som gapar och skriker och sitter ner bak på skidorna, ser så jävla löjligt ut.

*Små snorungar som knappt kan stå på skidorna, har noll koll på åkarna runt omkring och åker "störtlopp" nerför backen även fast de varken kan svänga eller bromsa, gärna tvärs över backen rakt framför en så man måste tvärtbromsa för att inte krocka med dom småglina.

*Tomtar som inte kan hålla ordentligt avstånd i liftkön utan måste stå ovanpå mina skidor och repa lacken.

*Idioter (oftast små wannabe-jibbers) som tycker det är jättetufft att köra i fullt fart ända ner mot liftkön trots att de har kass kontroll på skidorna vilket resulterar i att 50% av gångerna bromsar de för sent och brakar in i någons skidor och repar sönder dem med stålkanterna.

*Campare som stannar mitt i backen (naturligtvis i den bästa nerfarten) och blockerar så man inte kan åka där. Oftast snowboardåkare alternativt äldre par i åldern 45+. Skidbacken är till för att åka i, det är inte nån jävla campingplats, fatta.

*Amatörer i toppluva och jeans instoppade i pjäxorna som hasar och sladdar sig nerför backen i snigelfart, självklart i klunga, blockerande hela nedfarten så man måste vänta tills dom har segat sig ner innan man kan bränna på i sitt eget tempo.

Vad har ni mer att tillägga? Vad irriterar er i backen?
*Tomtar som inte kan hålla ordentligt avstånd i liftkön utan måste stå ovanpå mina skidor och repa lacken.

*Amatörer i toppluva och jeans instoppade i pjäxorna som hasar och sladdar sig nerför backen i snigelfart, självklart i klunga, blockerande hela nedfarten så man måste vänta tills dom har segat sig ner innan man kan bränna på i sitt eget tempo.

de håller jag med dig om. sen att folk stannar i backen är ju inget större problem, bara svänga åt sidan. och va spelar de för roll, man svänger ju ändå oavsett om de är folk eller inte ivägen?

Tjejgruppen i 14-16 års åldern som förra veckan (påskveckan) i Åre betedde sig nå så djävulskt dåligt i Bräcke. Frågade vanliga skidåkare i kön helt öppet upprepade ggr om dom hade damp, trängde sig in mellan staket och förbi hela liftköer, slog en om man kollade på dom och sökte skydd hos liftvakten där dom även hittade på saker om människor som sagt åt dom för deras dåliga uppförande. Fyfan i helvete villka idioter, ville verkligen ta livet av dom, bara döda dom -seriöst... ååh! Och självklart dyra mobiler som pappa betalat, tighta peak-kläder + en jävla massa smink.

Såg nån dom?

Senast redigerad av en moderator:
hatar massa jävla småungar... t.e.x man ska testa "värsta tricket" laddar fart och just innan hoppet/railen m.m så kommer en unge som kör rakt framför en!!!

folk som står i hoppens landningar, folk som tar en fika mitt i backen, särskilt efter krön där man inte kan se dom....

icemann sa:
johanbackman sa:
Bra poäng där. Dessa hopp och "parker" är ett otyg. De tar inte bara upp en massa plats för oss seriösa åkare som kan åka skidor och vill sträcka ut ordentligt i pisten, de orsakar dessutom skattebetalarna dyra kostnader för vård av alla idioter som ramlar o slår sig i hoppen. Bara under denna säsong har jag sett flera som skadats i hoppen men ingen i pisten.
hoppas ni är oseriösa...

rillz sa:
icemann sa:
johanbackman sa:
hoppas ni är oseriösa...
Enligt mig har "jibbing", "funparks" och dyligt trams ingenting att göra i en skidbacke. Jibbing har ungefär lika mycket gemensamt med seriös alpin skidåkning som backhoppning...

Omg, barnfamiljer alt. tyska 35-55 åriga män som står på landningenarna/ i landningarna i trysil...

omg, farliga jävlar :O

mongolidsnö som gör att man inte får fart till hopp i parker, feett sketchy. .:(

Senast ändrad:
felix sa:
Tjejgruppen i 14-16 års åldern som förra veckan (påskveckan) i Åre betedde sig nå så djävulskt dåligt i Bräcke. Frågade vanliga skidåkare i kön helt öppet upprepade ggr om dom hade damp, trängde sig in mellan staket och förbi hela liftköer, slog en om man kollade på dom och sökte skydd hos liftvakten där dom även hittade på saker om människor som sagt åt dom för deras dåliga uppförande. Fyfan i helvete villka idioter, ville verkligen ta livet av dom, bara döda dom -seriöst... ååh! Och självklart dyra mobiler som pappa betalat, tighta peak-kläder + en jävla massa smink.

Såg nån dom?
HAHA helt sjukt, jävla äckliga fjortisar som bara var 13-14 år? Om du inte syftar på mig ;)
Men shit jag slog en i huvudet med staven och sen tjallade hon och så puttade jag in en sån brud i ett träd..
Aaah shiit vilka jobbiga idioter som kommer och tror att dom är nått, då är man helt fel ute, att beefa med Åre locals är inte det bästa ;)

1. Ungar i parken som åker på alla gupp innan rails och boxar fruktansvärt irriternade för de blir avrundade och förstör en hel del faktikt, ska man inte dra railen/boxen ge fan i att åka på guppet/kicken innan ! 5:a på irritations skalan !
2. Äldre som tror dom e så jvla grymma och åker 0.1 mm ifrån skidorna i bästa fall .
3. Dom som irriterar sig på jibbing funparks osv det är inget måste .
4. Som någon ovan skrev, instoppat i pjäxorna och stor mössa under hjälmen åter igen alla har sin stil men ff !
5. ungar som ställer sig på divers olämpliga platser bakom guppen och på guppen.

thats it

icemann sa:
rillz sa:
icemann sa:
hoppas ni är oseriösa...
Enligt mig har "jibbing", "funparks" och dyligt trams ingenting att göra i en skidbacke. Jibbing har ungefär lika mycket gemensamt med seriös alpin skidåkning som backhoppning...
men snälla! va fan är de med er sura gamla gubbar? är det verkligen så irriterande med hopp som oftast står åt sidan i backen om de inte har en alldeles egen nedfart? om ni inte tar slalomsvängar breda som fotbollsplaner så är de ju inte i vägen för er. skäms på er och låt den yngre generationens sporter få lite plats! irritationsobjekt #1 i backen är såna pistslickare som er som tror att ni äger backen.

karl_pedal sa:
men snälla! va fan är de med er sura gamla gubbar? är det verkligen så irriterande med hopp som oftast står åt sidan i backen om de inte har en alldeles egen nedfart? om ni inte tar slalomsvängar breda som fotbollsplaner så är de ju inte i vägen för er. skäms på er och låt den yngre generationens sporter få lite plats! irritationsobjekt #1 i backen är såna pistslickare som er som tror att ni äger backen.
Ska vi börja med en ny saker-jag-irriterar-mig-på lista?

1. Folk som inte förstår ironi på internet
2. Folk som inte förstår ironi på internet
3.
4.
5.

felix sa:

Såg nån dom?
fyy faaan! vad jobbiga dom var. la sig i kicken osv. jävla idioter!!! hade lust o nita till allihopa

felix sa:

Såg nån dom?
HAha dom var sjukt roliga tycker jag:D

Haha icemann, du måste fan va den skönaste personen någonsin, vi borde träffas o ha en lite shit chat om du bor i sthlm :)
Säg bara som det är, du hatar skidor och snowboard samt allt som hör där till.

icemann sa:
felix sa:

Såg nån dom?
Jag straffkn*llade dom efter afterskin, sköna tjejer.
Ojojoj, icemann, vilket riktigt badass du är ...

vafan man kan ju inte bli arg för att nån åker sakta däremot när dom står bakom hang som e sköna att hoppa utför i full fart haaaatar jag.. hur kan man va så jävla dum? så jävla tris när man måste stanna vid varje brant så att man inte kör på någon..

jag irriterar mig på er som irriterar er på nybörjare och barn som åker störtlopp osv.

nybörjare har väl alla varit, eller?

det är inte barnen man ska skylla på, det är deras föräldrar som man ska vara irriterad på för att dom släpper iväg sin unge utan att han/hon inte lärt sig allting...

Den första håller jag inte med på :S

Men en annan grej, Ryska o Tyska gammla tanter som kör med en XXXXXS Overall och står stilla på platån och typ fikar :S sen när man säger till dem får man världens utskälning på Tyska/ryska, vikket man inte fattar ett ord på :)

om ni minns när ni var små var ni glada om någon skrek till er om ni var lite ivägen? troligtvis inte?.. visst äre jobbigt med små ungar men dom har ju rätt o åka vart dom vill...

folk som sabbar, alltså förstör! sen att man iriterar sig på att någon åker för sakta, svänger konstigt elr vad det kan vara. alla har nog stört sig på någon, ingen är felri.

polacker, tyskar, danskar är sådana som jag störde mig på ordentligt på i åre på påsklovet.
i Bräckeliftkön så trängdes dom med mening, på restaurangen blev en del fulla och skrek och gapa, en pappa och sina två barn stod MITT på platån på första hoppet och fotade OCH antagligen en ryss stal min systers skidor.

tur att man e svensk.

ett fall av über lokalism? alla börjar väl nånstans? klart man stör sig, och jag antar att du vart med om nåt speciellt just denna vinter och just då blir man ju hejdlöst förbannad, men som sagt alla börjar ju nånstans och pensionärerna vill väl titta på det vackra vädret nu när de kommit ut ur storstan för en gångs skull.

felix sa:

Såg nån dom?
usch! men det var så jä*la kul att jaga dm och putta ner dom i pudersnön som hämd för att dom kastat bananskal på oss.

Fan sluta löjla dig ditt pucko , köp en egen skidbacke om det är så !!! Fan tror du att du kan åka till en allmän skidbacke och tro att alla ska vara som dig , ne jag tror inte det !!

Tillbaka
Topp