Saknar att springa utomhus!

carlsten

Ny medlem
Är så trött på att springa på löpbandet, har inga bra uteskor för löpning när det är snö heller, kanske dags att införskaffa några. Någon här som springer nu på vintern? Har ni några tips för en som är urless på bandet? :D

Lägg gärna upp något fint motiverande löpklipp eller film så man kan få lite pepp!

Klart det går att springa på vintern!

Vet inte var du bor, men min lokala slinga i sthlm går iaf än så länge att springa med mina vanliga skor.
Har även ett par joggingskor som jag själv satt in skruvar i och sedan knipsat av med avbitare, funkar asbra som dubbskor när det behövs. kanske något att testa för din del med?

Gångvägar som är sandade eller saltade går jättebra att springa på med dina vanliga utomhusskor, det enda du ska tänka på är att använda vaderna till att trycka mer uppåt än framåt när foten lämnar marken. På så vis slirar du inte så mycket.

Jag springer i samma skor året runt. När det är snö/is största delen av slingan drar jag på såna där dubbade gummigrejer på skorna, finns överallt för ca 150 spänn. Funkar klockrent. Sämst är ju när det är blandat barmark och Isgata...

/Mattias

Grymt! Jag kommer nog inte kunna spika mina egna skor dock ^^ men såna dubbade gummigrejer kanske kan vara något. Ska ut och leta lite på stan i helgen! Får klä på mig ordentligt om jag ska våga mig ut nu, som Henke Larsson i den här:
Någon som vet vad det är för reklam?

Senast ändrad:
Sånna här använder jag.

broddar-reflex.jpg

Icebug har många dubbade löparskor som passar på vintern har för mig att dom har någon varmare vintervariant också. Själv använder jag deras orienteringsskor och dom är grymma!:)

Senast ändrad:
Det går utmärkt att springa. Antingen köper du broddar på dina vanliga löpardojor el så finns det skor m dubbar ex Icebugs alt terrängskor m bra grepp. Jag använder Salomon Fellraiser som är ett par Trail skor m bra grepp. Om du vill utveckla din löpning så är det kul att gå m i en löpargrupp. Jag är med i Team Nordic Trail som är en terränggrupp som springer i obanad terräng. Hur kul som helst.

Tillbaka
Topp