Salomon kläder 2011/2012?

Duffis08

Aktiv medlem
Senast ändrad:
Svarre sa:
https://www.youtube.com/user/salomonfreeskiTV#p/u/6/dK7VNh_rI34

Det där ser spännande ut....
Mm dom ser riktigt schysta ut. Dom finns på Salomons hemsida redan man inte kläderna vilket suger... Ska nog ta o köpa några par sånna goggles:)

STH16 Steel kommer kosta lika mycket som vanliga STH16, dvs. 2500:-...

Youtube visar upp i stort sett alla nya grejer, det enda som saknas bland freeski-grejerna är de olika färgvarianterna, dunjackorna och overallen. Reflexjackan i svartvitt finns ju på japanska sidan och även overallen. Slår man ihop youtube med japanska sidan så har man nog allting som det kommer vara drag efter i vinter. Det kommer ett gäng riktigt snygga mössor bland annat! Det finns en riktigt snajsig konceptbutik i Stockholm som har katalog över alla vintergrejer (ex. goggles)...
Hårdvarukatalogen hittade jag faktiskt idag i denna PDF'en, tyvärr har jag inte hittat pdf över mjukvaran...

Senast ändrad:
Carled sa:
STH16 Steel kommer kosta lika mycket som vanliga STH16, dvs. 2400:- i.i.r.c..

Youtube visar upp i stort sett alla nya grejer, det enda som saknas bland freeski-grejerna är de olika färgvarianterna, dunjackorna och overallen. Reflexjackan i svartvitt finns ju på japanska sidan och även overallen. Slår man ihop youtube med japanska sidan så har man nog allting som det kommer vara drag efter i vinter. Det kommer ett gäng riktigt snygga mössor bland annat! Det finns en riktigt snajsig konceptbutik i Stockholm som har katalog över alla vintergrejer (ex. goggles)...
Hårdvarukatalogen hittade jag faktiskt idag i denna PDF'en, tyvärr har jag inte hittat pdf över mjukvaran...
Så det blir ett par BBR med STH16 steel för dig i år då eller? :P

Näe, det känns överflödigt med BBR när jag har 112RP. De svänger tillräckligt! Dock blir det nog de nya långa 2012 186cm (179 kändes kort förra året) och Rocker2'orna som komplement till 112RP. Och det blir nog vanlig STH på båda, lättare och snyggare!
Det som är intressant är hur kan kommer se ut i backen...

Carled sa:
STH16 Steel kommer kosta lika mycket som vanliga STH16, dvs. 2400:- i.i.r.c..

Dom har alltså fått in katalogen inför vintern? Har du varit i affären och snackat med dom som jobbar där? Jag var där förra året och frågade om Salomon Shadow jackan som jag iofs inte tror såldes i Sverige förra året men då hade dom ingen koll p vad det var eller om dom skulle få in den eller inte, och det var i december...

Japp, det har vi... ;-) har haft den sen typ mars!
Låter konstigt med Shadowen, men det kanske stämmer att den kom sent, men sen kom den bara i svart vilket inte gjorde den rätta. Ganska så speciell jacka och olik resten av jackorna med tanke på utförande och pris. Mer likt Haglöfs och Norröna längre ner på gatan. Jag var inte med om att ngn frågade specifikt om den och det är tyvärr inte något jibberkidsen drar på sig! De verkar ha ändrat lite på den nu och jag är själv sugen på den gula...
Jag jobbar hela nästa vecka, välkommen in då för då är vi 100% skidåkare i butiken!

Senast ändrad:
Jaha! Det var en tjej har jag för mig som stod i kassan iaf. Aa det var en riktigt schyst jacka. Eftersom jag itne hade testat den innan jag köpte den så snålade jag och köpte den i M vilket jag tyckte var för litet för mig. Jag köpte den direkt från salomon men sålde den i våras, hade den vit/svarta.
Har ni öppet i helgen? Om inte så kanske jag stoppar förbi nån gång nästa vecka.

tycker xtend-gogglarna ser råa ut, men vad är grejen med linserna? finns det bara typ en lins per modell eller...?
nån som vet vad de kommer kosta i butik?

Duffis: Lördagsöppet, men veckan rekommenderas starkt om du vill ha lite lugn och ro och bläddra i kataloger.
Linus: Glajerna är verkligen en stor nyhet för mig. De har bokstavligen uppstått ur tomma intet sen i våras, till skillnad från skid- och bindningsprototyper som man kan följa ganska bra via nätet... Jag ska försöka luska ut lite info om dem nästa vecka och sen återkommer jag!

Edit: Googlade lite snabbt och de verkar uppdatera hemsidorna för fullt nu! Gogglesutbudet!

Senast ändrad:
Carled sa:
Duffis: Lördagsöppet, men veckan rekommenderas starkt om du vill ha lite lugn och ro och bläddra i kataloger.
Linus: Glajerna är verkligen en stor nyhet för mig. De har bokstavligen uppstått ur tomma intet sen i våras, till skillnad från skid- och bindningsprototyper som man kan följa ganska bra via nätet... Jag ska försöka luska ut lite info om dem nästa vecka och sen återkommer jag!

Edit: Googlade lite snabbt och de verkar uppdatera hemsidorna för fullt nu! Gogglesutbudet!
Okej, då får det bli nästa vecka istället.

Mailade med Salomon USA och dom sa att resten av kläderna och sånt skulle komma igång i september-oktober så det blir en liten väntan för att se alla färgkombos.

Lee-nus sa:
tycker xtend-gogglarna ser råa ut, men vad är grejen med linserna? finns det bara typ en lins per modell eller...?
Det känns som att priserna kommer diffa något hemskt eftersom de finns så många olika modeller?
(hur mycket skiljer det egentligen på modellera? kan inte vara mycket)
De kommer nog vara knepiga och få tag i också?

Men faan va råa!

Svarre sa:
Lee-nus sa:
Det känns som att priserna kommer diffa något hemskt eftersom de finns så många olika modeller?
(hur mycket skiljer det egentligen på modellera? kan inte vara mycket)
De kommer nog vara knepiga och få tag i också?

Men faan va råa!
Gissar på att dom kommer kosta i samma klass som oakley eller snäppet under.

På bilderna ser det inte ut att skilja så speciellt mycket. Det ser framförallt ut som linserna skiljer sig åt och sen så verkar det nästan bara vara små detaljer som skiljer. Ska dock låta det vara osagt då jag inte vet säkert.

Har lite kontakter på Amersports så kan säkert få tag på något par iaf och kan höra av mig efter det:)

Lee-nus sa:
Har fått reda på att den dyraste modellen kommer kosta ca 158euro och dom billigaste ca110euro.

Har fått lite inside information och dom ska inte sälja gogglesarna förrän NÄSTA höst!! Har jag tur så ska jag kanske få köpa ett par nu i höst/vinter dock :)

Korrekt, det jag har hört är att de inte har sålt in glajjerna i Sverige vilket är helt sjukt! Har vi riktigt otur blir det först nästa höst som de säljs som vanlig här i Sverige.

Blir det så är det utlandet som gäller om man vill få tag på ett par...

Carled sa:
Korrekt, det jag har hört är att de inte har sålt in glajjerna i Sverige vilket är helt sjukt! Har vi riktigt otur blir det först nästa höst som de säljs som vanlig här i Sverige.

Blir det så är det utlandet som gäller om man vill få tag på ett par...
Jag kommer få besked hur det blir med gogglesarna på måndag. Får hålla tummarna att dom kommer ta in dom i Sverige så snart som möjligt men inget är säkert...

Nu kan man beställa kläder direkt från deras hemsida också, det visste jag inte att dom tänkt göra:S

Blir intressant att se om dom kommer försöka hålla samma eller lägre priser än återförsäljarna.

Priserna på hemsidan är rek.priserna, dvs. standardpriserna. Varken högre eller lägre än någon annan.

Någon får beställa något och se om det funkar!

Jag testade igenom dunjackorna idag och fransmännen har fortfarande inte riktigt greppat vad som är ett vettigt format på en dunjacka. Det är Phoenix-passform på det mesta med aplånga ärmar och jackslut vid midjan... Har inte kollat in de vanliga skidjackorna än men jag tror på Reflex-jackan, den är nog både snygg och bra i passformen!

Tillbaka
Topp