Salomon Lord Eller Ross S3? Behöver Tips;)

Lannemar

Medlem
Tja! Ska köpa pjäxor nu men vet inte vilka.
Hittade Salomon Kaos, IMPACT X och Quest 8 och alla tre verkar bra.
Jag vet att jag måste prova och välja dom som är skönast men ni kan ju säga ungefär vad dom båda är gjorda för.
Kommer nog köra 50% offpist, 30% park och 20% pist. Vilka tror ni blir bäst?

Tacksam för svar;)

Senast ändrad:
Impact X ???

Kaos = Ren parkpjuck

Quest 8 är väl okej om du ska ha 90 flex. Vet med mig att dom styvare modellerna är lite bredare än de uppgett.

Har du bara kollat på Salomon? Skriv gärna annars hur styva och vad du har för fot om du ska ha några tips?!
Och prova dom lär du inte komma ifrån...

Shogun pläxorna är nog ett bra alternativ, tänkte skaffa dem själv kör på fulltilt hotdogger nu fast jätte mjuka.

Har bara kollat på intersport eftersom dom har bäst utbud av dom butikerna jag har möjlighet att prova i.
Att fråga intersport är som att fråga en döv, tyvärr.

Impact X.. http://intersport.se/Produkter/Utrustning/Alpint/Alpint-2/Pjaxor/IMPACT-X-/
Hittar den inte på salomons sida eller någon annan men intersport har den tydligen haha.

Inte bara kollat på salomon men istort sätt bara de dom har när de gäller freeride/all mountain.
Shogun är lite dyr, betalar helst max 3500. Men intersport är ju inget krav så om någon vet någon bra bytik i göteborg så vore de toppen. (bor i Borås) :D

hej, kolla på salomon shogun, finns på team sportia, funkar bra i offpist främst, men även väldigt bra i park och pist.

kolla salomon Ghost annars, bra fiåkningspjäxa som funkar fint i pist och park, sitter otroligt bra på foten jämfört med tex kaos som är väldigt slapp och trött i passformen (precis som en jibbpjäxa ska vara!)

om du ska hika/skinna mycket i dina 50% off pist sà ska du defentivt ta Quest 8.
jag är turar mycket o jag är super stokad över mina Quest

Okejokej, tack för bra svar. Va på skistore i fredags och provade lite allt möjligt men Salomon gick bara inte, han som jobbade där trodde att jag hade för hög vrist. Provad dock inte någon quest. FT Conflict va istort sätt den ända som gick att få på av dom jag testade. Någon som har något att säga om den? Fördelar? Nackdelar? Den skavde lite men verkar som att nästan allas FT gör de i början. Ända jag tycker är dåligt med den är priset, inte för att den inte är värde de för är säkert grym (eller?) utan de är mer än vad jag hade tänkt lägga på pjäxor.. Hade hoppats på runt 3 men verkar blir svårt. Vart finns quest 8 att köpa? Några synpunkter på den?

Tacksam som fasen för svar nu inför jul!! Hoho gojul föresten;D

Lannemar sa:
Okejokej, tack för bra svar. Va på skistore i fredags och provade lite allt möjligt men Salomon gick bara inte, han som jobbade där trodde att jag hade för hög vrist. Provad dock inte någon quest. FT Conflict va istort sätt den ända som gick att få på av dom jag testade. Någon som har något att säga om den? Fördelar? Nackdelar? Den skavde lite men verkar som att nästan allas FT gör de i början. Ända jag tycker är dåligt med den är priset, inte för att den inte är värde de för är säkert grym (eller?) utan de är mer än vad jag hade tänkt lägga på pjäxor.. Hade hoppats på runt 3 men verkar blir svårt. Vart finns quest 8 att köpa? Några synpunkter på den?

Tacksam som fasen för svar nu inför jul!! Hoho gojul föresten;D
FT skaver? om en pjäxa skaver så låter det som att det inte är helt rätt storlek? FT brukar annars sitta väldigt tight på foten (spec. de dyrare modellerna tack vare innerskon och den smala lästen) och då vara omöjligt att få ngt skav på foten.

I övrigt så är jag en av de som har tredels pjäxor (dalbello, full tilt) och skulle aldrig få för mig att byta till vanlig pjäxa igen. De väger mindre, flexar mer naturligt och man har möjlighet att byta flex väldigt enkelt.

Fick ett par Salomon lord med Sth driver 14 (eller 16) och ett par Shogun pjäxor i julkläppp.
Hur är Lord? Va ju helt bestämd på att köpa S3orna.

Och godjul alla!! :D

Tillbaka
Topp