Salomon mtn skins

Salomon mtn skins
Någon som har koll på vad det är för hudar salomon skickar med mtn explore skidan?
Sett bilder på två olika varianter, båda pomoca, och verkar vara en klister/en klisterfri.
Salomons hemsida ger ju ingen info.
Jag har fått hem varianten med svart undersida och svart tail fäste.

Salomon mtn skins
Bara så det inte blir något stort missförstånd, de skickar inte med några hudar till skidorna, hudarna köps separat. Vad Salmons hudar är för något vet vad dock inte!

Salomon mtn skins
Men vänta lite nu. Jag läste OP en gång till, du har alltså fått hem hudarna? Om de har klister eller inte märker du ju enkelt bara genom att kolla på de du har?

Salomon mtn skins
Dom här är nog klister men ville ha lite allmän info. Känns inte klistriga som mina BD hudar, mycket lättare att slita isär och klibbar väldigt lite på fingrarna samt microfleece på påsen vilket jag fått för mig ofta är till klisterfria för att torka av skidorna.
Samtidigt känns dom inte riktigt som t.ex gecko hudar heller.

Salomon mtn skins
De pomocahudar jag använt har haft ett väldigt oklistrigt klister, och eftersom det verkar vara pomoca som tillverkar hudarna åt salomon tror jag det helt enkelt är deras klister. Klisterfria hudar är väldigt tydligt att det inte är något klister på över huvud taget.

Salomon mtn skins
En mix mellan två material, ungefär som att underställ kan vara i syntet/ull-mix. Mohair har bättre glid och är lättare, nylon håller längre och är billigare. Tanken är att en mix mellan de två kan ta fram de bra egenskaperna hos båda materialen.

Salomon mtn skins
Vattendroppe: tack för enkla och pedagogiska svar men allt sånr generellt vet jag redan, för att förtydliga så vill jag alltså ha specifik info om salomon mtn huden, alltså om den är nylon, mohair eller mix.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp