Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Trekkers och hudar is the shit! Jag vet någon annanstans det ska vara bra med puder där hudar var braSoppan sa:Är också sugen på Japan efter en säsong med lite snöfall. Vet inte om jag åker nästa säsong men vill ha svar på lite frågor. Är Niseko stället att åka till eller finns det några andra intressanta pärlor? Behövs hudar eller är det så sjukt mycket snö så man klarar sig? Räcker kanske att hika runt lite? Vilka månader är bäst om amn ska vara där 1,5-2 månader? Samt hur mycket kan det kosta?
Många frågor och jag hoppas på många svar![]()
Grymt att du kör på ett par ARG! Alltid velat se de skidornaLintan021 sa:Jag kommer bo på vandrarhemmet Shizenkan mellan 5:e jan till 5:e feb. Åker med min syrra och hennes polare. Så där hittar man i alla fall tre svenskar. vart kommer ni andra att bo?
funderar på hur mycket turande det kommer bli den månaden. antingen monterar jag mina nuvarande jesters på puderplankorna eller så kostar jag på och köper dukes, hudar och stavar. vet inte om ekonomin tillåter det. sen så vet jag att det inte är särskilt roligt att gå uppför med ett par armada arg och dukes = tungt. men det är ju färden ner man satsar på
vad är era erfarenheter angående toppturer i japan? kan man hyra annan utrustning för dom dagarna man bestämmer sig för att tura?
Chopsticks mot ett par JJ verkar ju inte vara det smartaste om du ska till Japan. Chopsticksen är ju breda nog för japan.BollKalle sa:Hej alla!
Jag är riktigt sugen på att göra en säsong i japan! Ska nog försöka jobba lite också så man får en smak av kulturen på riktigt. Kan inte mkt japanska iofrs men det ska nog gå bra! Är det någon som har plats för en person eller ska jag fixa ett boende? Är några intresserade av att dela då? Niseko verkar ju vara stället iaf? Enda problemet är egentligen vilka skidor jag ska köpa, typ 130+ i midjan? Ohh can't wait!
Vore riktigt kul med ett svensk gäng i japan! Alla pekar och säger med vördnad i rösterna där är det mystiska svenskarna som tjoar i skogen. Jag är idel öra för alla förslag!
1. Du kommer troligtvis aldrig kunna få ett jobb där du kan känna den japanska kulturen. Inte utan att kunna japanska, och inte utan att vara beredd att jobba 12 h/dag, sex dagar i veckan, resten av ditt liv. Utan att få betalt för övertid. Stora växlar där, men du lär inte kunna få några jobb utan att vara beredd att jobba ordentligt. Och får du jobb av ickejapaner blir det ändå inte på japanska normer.BollKalle sa:Hej alla!
Jag är riktigt sugen på att göra en säsong i japan! Ska nog försöka jobba lite också så man får en smak av kulturen på riktigt. Kan inte mkt japanska iofrs men det ska nog gå bra! Är det någon som har plats för en person eller ska jag fixa ett boende? Är några intresserade av att dela då? Niseko verkar ju vara stället iaf? Enda problemet är egentligen vilka skidor jag ska köpa, typ 130+ i midjan? Ohh can't wait!
Vore riktigt kul med ett svensk gäng i japan! Alla pekar och säger med vördnad i rösterna där är det mystiska svenskarna som tjoar i skogen. Jag är idel öra för alla förslag!
Som Per säger, att byta från Chopsticks till JJ låter onödigt. Om jag var du skulle jag komplettera med nåt att gå på tur med, men definitivt inte ett par JJ!ricric sa:Själv är jag sugen på att byta ut mina Chop Sticks mot ett par JJ i år. Eller kanske Bent Chetler? Vi får se hur det blir!
vilken skida är lika rolig i platt som brant terräng då?ricric sa:Enligt mig måste man ha branta berg för chop sticksen. När det flackar blir dom hälften så roliga.
Definivt inte JJ? Vad säger du då?
Jag vet inte jag men det är ju så jag tänker. Enligt mig kräver mina chopsticks ganska branta partier för att få ut som mest av dom. Men hur flacka bergen är i Niseko har jag inte en aning om men vad man läser så verkar det ju ganska enkla berg/fjäll.Lee-nus sa:edit 2: niseko kanske är för platt för så feta skidor? möjligen har du en poäng med JJ trots allt. ska man gå på tur för att få lite brantare åk är det väl en annan historia dock. då hade jag inte valt JJ.
månne har du rätt, men den är både för kort, för mjuk och för ensidig för att funka som enda skida för mig!ricric sa:Jag vet inte jag men det är ju så jag tänker. Enligt mig kräver mina chopsticks ganska branta partier för att få ut som mest av dom. Men hur flacka bergen är i Niseko har jag inte en aning om men vad man läser så verkar det ju ganska enkla berg/fjäll.Lee-nus sa:edit 2: niseko kanske är för platt för så feta skidor? möjligen har du en poäng med JJ trots allt. ska man gå på tur för att få lite brantare åk är det väl en annan historia dock. då hade jag inte valt JJ.
Sen så ha JJ som one-quiver tror jag kan bli bra också. Det lär bli en veckotur i vår också.
Inga andra synpunkter?
haha, ja, åt helvete med allt!BollKalle sa:Niseko kan dra åt "#%%&! Vart åker jag ifall lutningen på berget faktiskt spelar roll? Jobb är bara glömma alltså? Jag kan alltid sälja mig själv din nybörjareSvensk manslem för liten peng! Baf Baf Baf!
Japp jag har bokat flyg till Tokyo 4 januari. Vet inte riktigt hur jag ska ta mig till Niseko men det löser sig. Ska bo på Log House Kanon.sirredarre sa:Är det nu någon som bokat biljett till- och boende i Niseko för vintern?
Vilket boende har ni valt?
Kanske till och med någon som skaffat sig en lägenhet?