Säsonga 15/16 St Anton

Säsonga 15/16 St Anton
Hej, vi är två goa brudar som tänker spendera nästa säsong 15/16 i St Anton Österrike. Vi har hittat ett boende för 4 pers och har 2 platser över. Boendet ligger i Nasserein (10 min gång från Bobo's) Kostaden är runt 30 000 kr/person för hela säsongen.

Några sköna lirare som är sugna eller?

Säsonga 15/16 St Anton
Fan va nice!

Är grymt taggad på en säsong i antingen alperna eller Kanada.

Har ni säsongat innan?

Tänkte ni jobba nånting där nere?

Säsonga 15/16 St Anton
Tjena! Åh va roligt att höra!!
Vi har inte säsongat innan då vi tar studenten i år!
Vi har dock varit i st Anton två år i rad och verkligen älskar stället! Det har lite av allt, grym skidåkning, offpist, afterski och sjukaste utelivet!
Ett tips är verkligen att dra till St Anton!!
Vi tänker jobba till en viss del (absolut inte heltid) vi söker jobb på plats.

Säsonga 15/16 St Anton
Soft!!

Vet inte riktigt var jag tänkte åka. Försöker läsa mig till vad som är bäst.
Har aldrig åkt skidor utanför Sverige så har inget att jämför med hehe.

St anton låter grymt, har läst att många rekommenderar det. Men är helt öppen för alla förslag.

Jag pluggar dock till kock just nu och är klar i september. Så kommer inte kunna spara ihop speciellt mycket cash. Så jobb är nog ett måste för mig. Helst deltid så man kan fokusera på skidåkningen liksom!

Vi kan ju hålla kontakten här och se hur det blir. Är iallafall grymt taggad!!! :D

Säsonga 15/16 St Anton
Tjena!

Jag är också grymt sugen på en säsong i St anton :D

Aldrig säsongat förr, tog studenten förra året och varit i Norge jobbat nu så jobb där nere är inget krav för mig.

Är det från december till april som gäller elr?

Inge

Säsonga 15/16 St Anton
albinjidorf sa:
Du har ett PM Felicialjungbergg :D
Felicia har tyvärr fått problem med sitt freeride-konto och kan inte logga in av någon anledning.. (Det är jag som är kompisen hon ska åka med nästa säsong). Så skriv gärna till mig eller till Felicias Facebook (Felicia Ljungberg) om ni är intresserade av att dela boende eller snacka lite inför säsong i St Anton till vintern :)

Säsonga 15/16 St Anton
Tjo! Är grymt taggad på att dra ned till St Anton på en första säsong men letar efter boende!

Har ni eller får ni en säng ledig så tveka inte att höra av er! :D

Om någon annan har en eller flera sängar lediga så gällder detsamma!

/Axel

Säsonga 15/16 St Anton
Hallåhallå!
20 år som är grymt på att dra till alperna! Reser själv och vill alltså ha roomies och nya friends ;)

Kört skidor sedan jag var liten, älskar puder! Tänkte nog jobba lite men sparar ihop mycket nu!

Hade varit najs att hålla kontakten.
Peace out!

Säsonga 15/16 St Anton
Hej! Jag är 20 år o ska ner till st Anton i dec till april. Eftersom att jag åker själv letar jag roomies! Är boendet redan taget? Eller finns det plats kvar? Skirv gärna hör på på pm eller lägg till mig på Facebook, Amanda Nådell.

Jag har varit i st Anton två gånger innan och det är verkligen ultimata stället! Love it!

/ Amanda :)

Säsonga 15/16 St Anton
Tja! Tänkte göra en säsong i St Anton 15/16... Tänkte åka ner själv, eftersom de är inte så Måns kompisar e på att säsonga. Själv har ja gjort en säsong i Val Thorense i vintras. Så nu behöver jag tips på boende och nån att bo me, hahah;)
Alla förslag är öppna!

Säsonga 15/16 St Anton
Tja!
Jag är 19 år och sugen på Alperna i vinter. Funderar på St. Anton eller Val Thorans. Precis som många andra söker jag lite balla personer att dela boende med! :)

Senast ändrad:
Säsonga 15/16 St Anton
Hej!
har också tänkt åka ner till st Anton i vinter och göra en säsong! Så letar nu efter delat boende för en hel säsong. Lovisa malmborg på Facebook :)!

Senast ändrad:
Säsonga 15/16 St Anton
Hejsan!

Tog studenten i år och funderar med på att säsonga i Österrike denna vintern. Har inte riktigt bestämt vart men st Anton är en het kandidat!! Är ute efter mycket skidåkning, fest och tänkte jobba lite också. Har själv varit nere i Österrike 11 år i rad men bara på skidsemester i en vecka varje år.
Tänkte åka ner ensam och har ingen koll alls. Letar boende, helst någon/några att dela med. Heter Julia Billinger på Facebook! :)

Säsonga 15/16 St Anton
Hej,

Kul att många är taggade på snön! Jag vill som resten av gänget göra en säsong och st. anton lockar enormt. Ska försöka jobba åtminstone någon dag i veckan och jag har lite boenden på gång. Frågan är bara hur stort boende jag ska försöka fixa? Åker ner själv men förhoppningsvis slipper jag bo själv.

Pm eller liknade om intresse finns :)

William

Säsonga 15/16 St Anton
wilka02 sa:
Hej,

Kul att många är taggade på snön! Jag vill som resten av gänget göra en säsong och st. anton lockar enormt. Ska försöka jobba åtminstone någon dag i veckan och jag har lite boenden på gång. Frågan är bara hur stort boende jag ska försöka fixa? Åker ner själv men förhoppningsvis slipper jag bo själv.

Pm eller liknade om intresse finns :)

William
Du har PM William ????

Säsonga 15/16 St Anton
Hallå där! Jag är en Skåne tjej på 20 år som har gjort en vintersäsong i Sälen och är just nu på min sommarsäsong i Stockholmsskärgård. Jag är sjukt taggad för en säsong i alperna! Mina avsikter är att åka skidor/festa och kanske inte jobba lika mycket som jag gjort på mina säsonger här i Sverige. Har ni en plats kvar i er lägenhet så hör gärna av er :)

Säsonga 15/16 St Anton
Hej! Är en 20-årig tjej från västkusten som tidigare har gjort en säsong i Åre. Tänkte köra en säsong i alperna nu, men vet inte var. Är mest sugen på St Anton, Verbier eller val di'sere. Planen är att jobba lite, åka massa skidor och festa! Söker sköna folk att bo med, då jag (som det ser ut nu) kommer åka själv! Hör gärna av er om ni sitter i samma sits som mig :)

Säsonga 15/16 St Anton
Tjena! Kille på 19 år som vill köra en säsong i alperna! Åker själv och letar efter roommates. Tänkte köra hela säsongen! Är från Uppsala och har åkt mycket skidor i Sverige och alperna sen jag var liten. Kan tänka mig både Österrike och Frankrike! Hör gärna av er om ni är på!

Säsonga 15/16 St Anton
Tjaba! Kille från Stockholm 19 år som tänkte köra en säsong i alperna. Just nu mest inne på St anton. Har åkt sjukt mycket skidor sen barnsben i många olika alporter, men aldrig varit i St anton och är sugen på att pröva något nytt. Har också hört att St anton ska vara grymt. Som många andra är jag själv för tillfället och letar sköna roomies.

Skicka PM här eller på facebook(Vidar Groth) om ni är på :)

Säsonga 15/16 St Anton
Hello my friends! :D Är en svintrevlig 19årig kille från Göteborg. Är extremt sugen på att spendera min vinter i St. Anton. Har tänkt mig några månader med en fin kombination av jobb, krökande, samt extrema mängder skidåkning. Kommer förmodligen att åka ner ensam, så om det är någon som har en plats över i en lägenhet eller liknande, tveka inte att höra av er.

Skicka ett PM här eller lägg till mig på Facebook! Ciao

Simon Otterberg

Säsonga 15/16 St Anton
Heey, kommer ner för min andra säsong 30e nov.. Har en lägenhet vid spar mitt på huvudgatan, finns en ledig plats i lägenheten om någon är intresserad?! PMa mig :D

Säsonga 15/16 St Anton
Tjaa!
Jag och min tjejkompis ska ner och göra en säsong nu i vinter. Vi har ett boende för 5 personer, där det finns 2 sovrum. Just nu söker vi efter 3 roomies (killar) som vill bo med oss.
Vi bor 2 min ifrån liften och 5 min ifrån byn,.
Skicka gärna PM om ni är intresserade

Säsonga 15/16 St Anton
Felicialjungbergg sa:
Hej, vi är två goa brudar som tänker spendera nästa säsong 15/16 i St Anton Österrike. Vi har hittat ett boende för 4 pers och har 2 platser över. Boendet ligger i Nasserein (10 min gång från Bobo's) Kostaden är runt 30 000 kr/person för hela säsongen.

Några sköna lirare som är sugna eller?
Hej! Har ni hittat två pers att bo med er? Vi är två tjejer som vill åka ner och säsonga men inte hittat boende än.
Hör av er om ni har platserna kvar!

Säsonga 15/16 St Anton
Hej på er allihopa! Jag planerar också på att spendera den kommande säsongen i St Anton. Som så många andra letar jag efter lite roligt folk att dela boende med! Om ni är intresserade får ni gärna adda mig på FB (Eric Strutzenblad) eller skriva här :)

Säsonga 15/16 St Anton
Tjena! Jag tänker åka ner i mitten av november och ha ett vandrarhem bokat 2veckor framöver, så jag har tid att söka jobb och annat boende där nere. Jag vill säsonga också förstås. Där finns i stort sett bara dubbelrum för ca20£/natt så om någon vill dela ett dubbelrum ett tag medans vi båda letar annat.
Jag är en trevlig prick på 24 år och har enkelt att träffa nya människor. Har lätt att umgås med alla sorters människor, killar och tjejer. Är det av något intresse så höra gärna av er!
/Daniel, Helsingborg

Säsonga 15/16 St Anton
Tja!
Jag kommer att bila ner till St. Anton, nu den 11 november och spendera en säsong där.
Jag undrar om det är någon som söker roomie eller har boende att erbjuda eller liknande.
Eftersom att jag kommer bila ner är det bra om det finns parkering relativt nära.
Jag är en glad jävel på 21 år, jobbar som kock och önskar att uppleva nya saker, åka skidor och träffa massa nya sköna männsikor.

//Richard

Säsonga 15/16 St Anton
Tjena alla!

Är det någon som tänkt jobba där nere? Jag kommer att behöva jobba för att klara mig en hel säsong, vet ni om det är svårt att som svensk få jobb där?

Säsonga 15/16 St Anton
Tjo!
Vi är 2 st glada svennar och en britt som precis kommit ner till st anton, förutom att det är en smula snö fattigt för tillfället så verkar det som det kommer bli en as bra säsong och stället känns helt rätt :)
Vi fixade en lägenhet hemifrån men kommer att ordna jobb här på plats. Det verkar inte som det kommer bli några problem alls att hitta något när säsongen väl kommit igång lite. Det verkar inte Heller som det ska vara svårt att hitta jobb för oss icke tysktalande då det är ytterst få jobb som kräver att man kan tyska :)

Ha det!

Säsonga 15/16 St Anton
Hej Tove! Gott snack att ni redan är igång där nere!
Jag åker ner nu den 12e november men letar fortfarande efter boende. Letar ni efter en fjärde eller lägenheten anses vara full?
Mvh Daniel, 24

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp