Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ja självklart blir det mycket skidåkning i skidskolan men menade på sen lediga tid eftersom jag är en parkråtta och vill utnyttja parken till 100%. så är verkligen skidskolan bäst då också? eller är liftvärd rätt jobb för mig? eller blir det för "mycket" jobb då?danielsvenne sa:Skidskolan?tjänar ju inte så mycke pengar men mycke åkning och uppplockning av småbarn blir det
![]()
Liftwaffe vill du nog inte vara. Kallt och jävligt och mycket arbetstider.AFTERBANG sa:ja självklart blir det mycket skidåkning i skidskolan men menade på sen lediga tid eftersom jag är en parkråtta och vill utnyttja parken till 100%. så är verkligen skidskolan bäst då också? eller är liftvärd rätt jobb för mig? eller blir det för "mycket" jobb då?danielsvenne sa:Skidskolan?tjänar ju inte så mycke pengar men mycke åkning och uppplockning av småbarn blir det
![]()
kanske vore något! jag ska kolla vidare på uthyrningen! har redan fixat boende så något jobb borde man få tag i!magnusericsson sa:Liftwaffe vill du nog inte vara. Kallt och jävligt och mycket arbetstider.AFTERBANG sa:ja självklart blir det mycket skidåkning i skidskolan men menade på sen lediga tid eftersom jag är en parkråtta och vill utnyttja parken till 100%. så är verkligen skidskolan bäst då också? eller är liftvärd rätt jobb för mig? eller blir det för "mycket" jobb då?danielsvenne sa:Skidskolan?tjänar ju inte så mycke pengar men mycke åkning och uppplockning av småbarn blir det
![]()
Uthyrningen på stora anläggningar är nog bland det skönaste jobbet man kan ha, jobbar runt 4 dagar i veckan och har en go lön.
Jag har själv inte jobbat på en stor anläggning. Jag jobbade på vallåsen denna vintern och så mycket som vi jobbade gör man verkligen inte uppe i fjällen. Vi jobbade 6 dagar i veckan och ca 300 timmar på en löneperiod, uppe i fjällen ligger du nog inte på mycket mer än en vanlig arbetsvecka/löneperiod.
Hoppas du hittar något som verkar vettigt.
Ska själv uppåt landet och säsonga, hoppas jag iaf.
Var är din kärlek?KING-BLING sa:stanna hemma
Kan lugna dig med att det är flera som inte ens åker skidor som säsongar :DJonnaa sa:Funderar på att ge mig upp till Åre kommande säsongen. Dock är jag lite ringrostig när det gäller skidåkningen. Jag inbillar mig att alla mer eller mindre är grymma på att åka där uppe och att jag kommer framstå som rena nybörjaren... Men upp ska jag, ingen mer skånsk slaskig vinter tack!
HAHAHA! "Risken" är större att du får ett skistarjobb......kul formulering..svveet sa:Mitt tips är Marknadsfakta i åre man jobbar som tele undersökare, inget höjdar jobb kanske men det är pengar och man jobbar nästan aldrig under skidtid men har ändå tid att gå ut.
Annars är lunchare riktigt fint med 3h om dagen och då går du på vanligt schema.
eller varför inte kombinera båda
upp plockar på ica är också utanför skidtid. kanske mest under högsäsong. bästa är nog att åka upp/ner och kolla runt lite.
Risken är större att du får ett skistar jobb om du kan fixa boende själv. (ansökan till skistar finns ute nu)
Vet inte om det är målet för ungdomen idag att göra jobbkarriär och lägga undan cash . Det risiga med skistar är ju arbetstiderna , annars inge fel med det iom att dom fixar boende och styr för sin personal .Kula82 sa:HAHAHA! "Risken" är större att du får ett skistarjobb......kul formulering..svveet sa:Mitt tips är Marknadsfakta i åre man jobbar som tele undersökare, inget höjdar jobb kanske men det är pengar och man jobbar nästan aldrig under skidtid men har ändå tid att gå ut.
Annars är lunchare riktigt fint med 3h om dagen och då går du på vanligt schema.
eller varför inte kombinera båda
upp plockar på ica är också utanför skidtid. kanske mest under högsäsong. bästa är nog att åka upp/ner och kolla runt lite.
Risken är större att du får ett skistar jobb om du kan fixa boende själv. (ansökan till skistar finns ute nu)
Jag jobbar för skistar och tycker inte alls det är så dålig lön, är man duktig kan man lägga undan runt 10 lax i månaden.
Sök allt du kan, se bara till att komma upp! Åre e grymt!
Välkommen!
Härligt! Har slängt in lite ansökningar nu och hoppas på det bästa :Dlillstrumpan sa:Kan lugna dig med att det är flera som inte ens åker skidor som säsongar :D
Alla är vi nybörjare någongång... sen att man svär åt folk som svänger över hela backen och är ivägen är ju en annan femma. Men kör på, du kommer inte ångra dig =) välkommen upp!
hahaha, ursäkta men jag kunde inte låta bli!Fann sa:Jag ska till åre också, 19 år, tjej, letar efter någon att bo med eftersom det kan ju vara gött!
alltså det är okejmagnusericsson sa:hahaha, ursäkta men jag kunde inte låta bli!Fann sa:Jag ska till åre också, 19 år, tjej, letar efter någon att bo med eftersom det kan ju vara gött!
gött ändå!Fann sa:alltså det är okejmagnusericsson sa:hahaha, ursäkta men jag kunde inte låta bli!Fann sa:Jag ska till åre också, 19 år, tjej, letar efter någon att bo med eftersom det kan ju vara gött!
det vet du.magnusericsson sa:gött ändå!Fann sa:alltså det är okejmagnusericsson sa:hahaha, ursäkta men jag kunde inte låta bli!