Säsongsjobb

virpen

Ny medlem
Säsongsjobb
Hej!

Jag håller på och söker arslet av mig nere i alperna och tänkte bara höra om någon har något tips att dela med sig av när man söker säsongsjobb i alperna? Och om någon kanske tom vet någon som kanske kan erbjuda ett jobb? Ort spelar ingen som helst roll.

Heipa/

Viktor

Säsongsjobb
Jag soker sjalv arslet av mig.. De sager att det lattaste ar att aka ner och soka jobb. Sa det basta ar nog att forsoka sikta in sig pa en ort man tycker verkar intressant och sen hitta nagot latt boende for de forsta veckorna =) Har du spanat pa nagon ort eller du ar helt open for forslag?

Säsongsjobb
aa, ska faktiskt ner till Bad Gastein en vecka och total-bomba CV:n vart jag än går. Har hittills mest sökt i Bad Gastein och Verbier, men jag är helt öppen för förslag:)

Säsongsjobb
coolt! jag soker en massa i Verbier faktiskt. Verkar sjukt gott! Letar aven boende men vet inte om man vagar ta nagot, ibland far man ju det med jobbet. Soker du nagot speciellt jobb eller du tar vad som?

Säsongsjobb
jag kommer inte ha möjlighet att landa förens årsskiftet! är jag för sent ute då? omöjligt att få jobb? någon som har erfarenheter av att komma vid den tidpunkten?

Säsongsjobb
jag hade också helst velat åka dit efter årsskiftet men är rädd att det komme bli svårt att få jobb då. men som sagt jag har ingen erfarenhet av det så lyssna inte på mig. en del trivs inte, bryter benet och måste åka hem. så man vet ju aldrig :)

Säsongsjobb
Av vad jag har läst och hört är det störst chans att få jobb om man åker ner innan säsongen och snackar runt, dock har jag också läst att om man inte lyckats få nått innan nyår så är nyår ett bra tillfälle att ligga på för det är då många tröttnar och åker hem :P så som sagt, man vet aldrig...

Säsongsjobb
ja dem säger att man ska ha en himla tur om man får jobb hemifrån. Det blir nog verbier för min del iaf. Har ni bestämt er vart ni drar i vinter?

Tillbaka
Topp