Scott Expert Racing

Murd0ch

Ny medlem
Scott Expert Racing
Hejsan allihopa!

Jag köpte i sommras en Scott Aspen med en Judy TT dämpare... inte så bra men den duger till en liten lätt sak som jag.. (42 kg). Den vart tyvär stulen och ska i morgon hämta ut en ny hoj. De blev en Scott Expert denna gång.. den är lite dyrare än aspen men detta är en 02:a som ej blivit såld så den är helt ny. De ända som tycks skilja dom emellan är att ramen på den är lättare därmed dyrare och att den är förstärkt lite på en del ställen.

Mina funderingar nu är.. hur hårt kan man köra på en sån hoj, de är juh ingen DH hoj eller typ Freeride hoj... mera XC men man borde väl kunna hoppa och så med den också? den borde väl hålla ihop lika väl ändå? :P Inte för att jag kanske hoppar så mycket.. men tänkt börja.. :P hehe

Har en del fysiska begränsingar så jag kan inte göra vad som helst.. men ändå.. :)

De som är bra är att den väger bara 12,8 kg vilket överaskade mig... :)

Tacksam för svar! :)

/Stefan

Scott Expert Racing
Det som antagligen inte kommer hålla är väl fälgar, lager m.m om du ska hoppa.. men själva ramen o andra viktiga delar bör hålla

Scott Expert Racing
Tjenare!
Jag köpte själv en Scott expert racing för ett år sedan. Vet inte riktigt hur bra ramen är på dem. Jag lyckades knäcka ramen på två ställen efter 6 veckors körning, Den gick av mitt i och inte i svetsarna som är det vanliga. Jag väger dock mer än dig. ca 80 kg.

Tillbaka
Topp