Scott Reklamation..

Scott Reklamation..
vad tycker man om ett par scott skidor av märket twintip P2 Intoxia som nu efter jag åkt 1 ½ säsong har 3 / 4 stålkanter börjat lossnat... och det bara 1 mm för stunden.. så man får in nageln.. men det är ju ett första tecken på att dom håller på att pajja..

mailat till generalagenten i söndags.. fortfarande inget svar..dåligt tycker jag! hade det varit extreme så hade man fått lägga emellan och fått ett par nya även fast dom var över 1 år..

Vad tror ni om det går att göra en reklamation?

När jag inte hoppar utan jag åker enbart piståkning och liftåkning ? :)

Önskar lite input om nån varit med om nåt liknande.....

tack/danne

Scott Reklamation..
har exakt samma problem med samma skida verkar inte vara så bra kvalite´...har också funderat på o reklamera dom men vet inte om det funkar vi skulle kunna gå ihop så kanske det funkar bättre eller vad säger du ??? ha de fint / Jakob

Scott Reklamation..
Givetvis ska du reklamera! Är inte vara äldre än 2 år har du alltid reklamationsrätt på den. Det enda kravet lev. kan ha är att den inte vanskötts. Det spelar alltså ingen roll om du hoppat i 2000 bigjumps med den, det är ju det den e gjord för... Bara att hämta ut ett par nya..Hör av dig till stället där du köpte dom så sköter de rsten. Är du osäker så hör med "ElPerro", han e säljare för scott..
// Danne

Scott Reklamation..
Jag skrev till denna email: info@scottsports.se

Som verkar vara den enda vettiga som finns på deras hemsida för någon kontaktperson i Sverige.. Men det som gör mig irriterad är att dom inte svarat och sagt att vi ska undersöka det eller bara nåt.. dåligt tycker jag. Men jag ska ringa och se om jag kan få tag på någon.. Hoppas att det går att göra nåt åt det hela iallafall eftersom inge roligt att ha ett par skidor som man vet är på väg att gå sönder..

Scott Reklamation..
Howdy!
Jag förstår inte varför Ni kontaktar tillverkaren/generalagenten gällande reklamationer.Det är butiken där ni köpte laggen och Ni som har ett avtal(konsumentköplagen),och det är därför butiken som SKALL ansvara för reklamationen.Sen är det upp till dom vad dom har för instruktioner av tillverkaren/generalagenten gällande reklamationer.
Jag ringer väl inte till Volvo i Torslanda när min bil går sönder....

Sen kan man ju undra om det finns några Twins som håller för allt.Typ K2 kommer att sätta nitar i tipen nästa år har jag hört.
Mna kan ju bara tänka sig vilka pisksnärtskador det blir när man landar med bakvikt och slår ner tipen i backen.Vilka stålkanter sitter kvar i tipen efter det.

Scott Reklamation..
Precis Hacke.
Måste bara betona det du säger.
REKLAMATIONER TAS ALLTID MED BUTIKEN/INKÖPSSTÄLLET!! Sen sköter dom all kontakt vidare, men det kan du ju förhoppningsfullt skita i för då har du ju redan fått en deal med butiken som du kanske är nöjd med.

Scott Reklamation..
Helt rätt att ta det med butiken!

Vänta dig inget svar bara. Jag mailade dem för två månader sedan och har inte fått svar....
Men de är väldigt trevliga på telefon!

Scott Reklamation..
ska reklamera mina p2 or med som jag köpte i början av förra året ena skidan i gick av förra veckan. är det någon som vet om det gå att reklamera dom eller är dom för gammla?

Tillbaka
Topp