Scott superguide 105

Scott superguide 105
Körde på 88:an som är konstruktionsmässigt samma sak. Som pistskida och carva på var den inte speciellt rolig, så länge det var mjuk var den ok men ingen riktig kick ur svängarna. När det gick snabbare och blev isigt var det som att åka på två asplöv. Kändes riktigt ostabilt. Men som mjuksnö skida var dom ok, och vikten är så klart najs, men kör du mycket i luftburen miljö skulle jag rekommendera tyngre skidor.
Väger ungefär som dig åkte på 184:a

Scott superguide 105
Wildsnow har recenserat 95an och dom skrev typ att den är inte bäst på något men det klarar alla förhållanden bra.

Scott superguide 105
Var ute och provade den ett antal gånger förra våren och gillar den starkt, är dock cirka 10kg lättare än dig. Vet inte riktigt hur jag ska säga det men den är riktigt kul att svänga på. Funkade bra i alla förhållanden jag åkte i och körde 183:an.

Dock inget man ska åka i pisten med.

P.S. Fritschi Tecton är en jävligt bra bindning ;)

Scott superguide 105
nyckfull sa:
Var ute och provade den ett antal gånger förra våren och gillar den starkt, är dock cirka 10kg lättare än dig. Vet inte riktigt hur jag ska säga det men den är riktigt kul att svänga på. Funkade bra i alla förhållanden jag åkte i och körde 183:an.

Dock inget man ska åka i pisten med.

P.S. Fritschi Tecton är en jävligt bra bindning ;)
Beställde prylarna just före ditt inlägg, blev med Tecton och Pomocahudar ;)

Tillbaka
Topp