Scrap lr Stuff

hecke_94

Ny medlem
Scrap lr Stuff
Hej !

Efter sommarens hoppande är farsan less på att laga min cykel och tycker att min nästa hoj borde vara mer anpassad till hur jag cyklar. Han är inne på att en Shred "säkert" är bra, själv tror jag mer på att en Scrap eller en Stuff vore bättre. jag brukar hoppa väldigt mycket,droppa och köra ner för trappor. Har ni några tips ? //Henke

Scrap lr Stuff
scrapen e typ samma sak som shreden inte mkt som skiljer dom åt...
stuffen e rätt bra.. den har ju hydraliska skivbromsar...
men satsa på en shred och köp till en bra gaffel...
typ stance static

Scrap lr Stuff
hehe, det dära med bra gaffel kan väl diskuteras. För en Stance Static är ett helvete till gaffel. Köp inte en sådan. Tänk inte bara på Hydraliska bromsar osv. Dom 3 viktigaste sakerna när man köper hojj är hjul,ram och gaffel. När det gäller ram.. Tro inte bara för att du har sett många Kona cyklar att det inte finns något annat bra märke osv.

Men ett tips är att om du eller fars-gubben kan meka så bygger ni ihop en hojj istället. Köper delar löst, vissa nya vissa begagnade. Då kan du få en cykel som är bättre än en Stuff till priset av en Shred !

Scrap lr Stuff
Kolla på begmarknaden. Och som Wannabe_Jackass skrev så lås dig inte vid Kona. Kolla på typ Specialized, DMR, Planet X, Cannondale, Orange, NS m.m flera ggr om.

(rekomederar dock skivbroms eftersomm fälgarna förr eller senare kommer bli skeva hur bra dom än är...)

Scrap lr Stuff
hej jag har en kona stuff 07 som jag är grymt nöjd med förutom att det va produktionsfel på vevaxeln så den gick av två ggr... jag lämna in den hos cykelspec i gbg och dom hade den i två veckor (kona skicka ny vevaxel) men nu har jag äntligen fått tillbaka den och som sagt jag är nöjd. Jag kör dirt lite street kanske inte så jätte stora hopp men den håller för mkt.

Scrap lr Stuff
det är jättestor skillnad på scrapen och shreden. olika bromsar, gaffel och ram. att bygga en cykel är mycket dyrare än att köpa komplett(kostar 20 000 och uppåt).ja, det finns andra märken än kona men alla är inte lika prisvärda. ok, specialized är prisvärt men cannondale, dmr och ns(dom kompletta cyklarna iallafall) är inte det. själv har jag en kona stuff, tycker att den är skön.

hursomhelst, lycka till med cykelköpet

Senast ändrad:
Scrap lr Stuff
om domdär 3 alternativen vore ända skulle jag ta STUFF.. men ja sku själv köpa nån annan cykel, som t.ex.: 243racing, agentbikes, 24bisycle, NSbikes.. men ta stuff! den är best av dessa 3 :) //knb

Scrap lr Stuff
jag har en kona stuff, min framgaffel böjdes och lagren gick sönder så jag köpte en dj3 och fsa pig lager.

Tillbaka
Topp