Scratch BC svåråkta?

Robbott

Ny medlem
Scratch BC svåråkta?
Tjena

Enligt åka skidors skidtestpanel kräver Scratch BC en duktig åkare för att komma till sin rätt.
Är de väldigt svåråkta om man inte är van vid twintip? Är de svåra att komma överens med i början?
Är ändå en hyfsat duktig åkare måste jag säga :p
Tacksam för svar.

Scratch BC svåråkta?
Det har ju inte med twintipen att göra.... Duhhh Nu har ju inte jag åkt på dem men skulle chansa på att de antingen är lite styvare och kräver god teknik och benstyrka för att bli roliga att åka med, dvs. du ska vara duktig för att få upp dem på kant och kunna carva. Men om du är duktig så skall det nog gå bra, bara du kan tekniken...

Scratch BC svåråkta?
Jag har kört på ett par scrach bc i 1 år nu måste säga att första intrycket jag fick att dom e ruggigtstabila inte dom mejarnerallt :P och dom e sköna och relativt lättåka så länge underlaget e mjukt så fort det blir isigt så sladdar dom runt i låga farter det e väll mitt intryck. Men det tar någon dag inan man vänjer sig med dom körde på 1080 förut men man blir inte besviken jag tycker dom är det bästa skidor jag kört på :)

Scratch BC svåråkta?
Har klivit från Bandit XX till Sratch BC och upplever att BC:n är bättre på allt! ( i mina ögon).
Siktar mest mot skogen och det ev. orörda. Där är Scratchen mycket lättåkta.
En kompis som normalt åker telamark provade BC med alpinutrustning i två dagar och blev snabbt Kung i skogen. Fungerar även förvånadsvärt bra i hård pist.

Jag tror Åka Skidor menar att denna skida är en skida som fixar många olika områden på berget vilket även duktiga åkare gör. Klarar du skogen med din nuvarande utrustning kommer BC:n att framstå som mkt lättåkt.

Lycka till!

/JanneMann

Scratch BC svåråkta?
Jag har åkt på dessa skidor i två säsonger. Är ej en väldigt duktig åkare och har varken särskilt mycket benstyka eller vikt...men jag tycker dessa skidor är toppen! Har fritschi bindningar på dem o kör dem även som randoneeskidor. Lite långa o tunga för mig, men stabila o super i både skog, puder o pist! Dessa skidor får hänga med många säsonger till o jag kan verkligen rekommendera dem, särskilt för dem som gillar att hålla sig mest utanför pisterna! :)

Scratch BC svåråkta?
har kört mina i tre säsonger, är ju samma mått i år så jag antar att de är rätt snarlika fortfarande. har 182orna, tycker de funkar till allt, är lättåkta men jag gillar iofs de flesta skidor... mittmonterade de i år (inte efter markering, utan mitt mitt) gör att man fastnar lite med bakändarna när man kör stora svängar i lössnön vilket är lite irriterande men de funkar fortfarande grymt när man pumpar i skogen, nästan bättre tom! har köpt ett par bredare för de riktiga puderdagarna men annars kör jag allt med scratchen, pist park å puder... rekommenderas om man bara ska köpa ett par skidor...

Scratch BC svåråkta?
Hej CarlH

Åker på BC 188 och Banditerna är 184. Pga tvintipen så har bc:n trots 188-länden några cm kortare anliggningsyta mot snön än xx:n. Ändå upplever jag att Scratchen är stabilare i allt, förrutom på transporten då bc:n är lite "tvålig".
Även i hård pist känns Scratchen pålitligare än Bandit.

Gillar du att åka överallt, prova BC:n!

/JanneMann

Scratch BC svåråkta?
testade dom en dag och tyckte dom kändesråklumpiga..åka rakt i hård pist och hoppa me dom var inte så roligt..har ett par scratch fs som ja tycker är kanon! men bc känns alles för feta för mej..men prova dom!

Tillbaka
Topp