Fredrik.Jons
Medlem
Herregud, min fru tvingar mig att bli vuxen.
Herregud, min fru tvingar mig att bli vuxen.
Av erfarenhet så vet jag att hon tar bättre beslut än mig och nu ska jag börja åka skidor istället för snowboard (efter 20+ år).
Tanken är att nästa år ska vi lära våra barn att åka skidor (de är då 2.5 och 4.5år) min fru säger att jag måste åka skidor och ha hjälm.
Och ja, hon har rätt. Så nu kommer ännu(!) en till tråd med ”Vilka jävla skidor ska jag ha?” Har läst köpguider här på freeride och läst på men för den
okunniga är det ändå en jävla djungel. Denna bindningen passar inte till dessa skidorna osv. För fan.
Det som är jobbigt är att jag bor nere i Skåne så jag kan inte gå in i min lokala skidbutik och säga hej. Tänkte försöka hitta ett par nu när en del har rea.
Kommer åka pist och utanför (dock ej tura).
Kommer åka park.
Kommer vara mycket i barnbacken så skidorna bör vara smidiga.
Kommer inte åka snabbt och trycka på i pisten.
Då bör jag köpa ett par park eller all mountain skidor eller sak samma?
Eftersom jag är 188cm lång och väger 95kg (ganska vältränad) så bör skidorna vara mellan 175-180?
Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar eller har lite koll på läget.
Vore väldigt tacksam för hjälp.
Några förslag på skidor och bindningar?
Av erfarenhet så vet jag att hon tar bättre beslut än mig och nu ska jag börja åka skidor istället för snowboard (efter 20+ år).
Tanken är att nästa år ska vi lära våra barn att åka skidor (de är då 2.5 och 4.5år) min fru säger att jag måste åka skidor och ha hjälm.
Och ja, hon har rätt. Så nu kommer ännu(!) en till tråd med ”Vilka jävla skidor ska jag ha?” Har läst köpguider här på freeride och läst på men för den
okunniga är det ändå en jävla djungel. Denna bindningen passar inte till dessa skidorna osv. För fan.
Det som är jobbigt är att jag bor nere i Skåne så jag kan inte gå in i min lokala skidbutik och säga hej. Tänkte försöka hitta ett par nu när en del har rea.
Kommer åka pist och utanför (dock ej tura).
Kommer åka park.
Kommer vara mycket i barnbacken så skidorna bör vara smidiga.
Kommer inte åka snabbt och trycka på i pisten.
Då bör jag köpa ett par park eller all mountain skidor eller sak samma?
Eftersom jag är 188cm lång och väger 95kg (ganska vältränad) så bör skidorna vara mellan 175-180?
Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar eller har lite koll på läget.
Vore väldigt tacksam för hjälp.
Några förslag på skidor och bindningar?