Jodå jeppe, ja var med er ner!
Detta var första alpresan och vi skulle ner 4 pers till Serre Chevalier med rollinsnow. Astaggad innan, även om bussen inte direkt går förbi karlstad där jag bor utan jag tvingas ta mig till Jönköping för att gå på. Men vi tar oss dit, och går på den ganska nymodiga bussen bara för att upptäcka att den i stort sätt är full. Eller nej inte "i stort sätt" - den är proppfull (det skulle snart visa sig att den är proppfull med nästan endast stockholmare varav ca 80% är under 18. Fy fan för att ha sportlov v.9!) såpass full att vi får sätta oss på de säten som egentligen ska vara reserverade för förarna och deras avbytare, och där ser man ingen tv. Yippie, 30 timmar i buss utan underhållning... suck. Vi kommer iaf ner.
Efter vi plockat ur packningen visar Rollinsnow upp sin otroliga service (eller inte).
Först får alla självklart vänta de obligatoriska 40 minuterna på att få sina rumsnycklar och vi blir även anklagade 3 gånger av sthlmare vars första lagliga flak öl någonsin har förvunnit och som nu försöker hävda att alla andras flak är deras (GLHF).
Vi får sedan vårt rum. Men inte f*n får vi ett rum för bara oss 4 som vi alla uttryckligen bett om och som vi även blivit lovade via mail av Per och Anders som är ansvariga för oss där nere (har det verkat som), utan vi blir placerade i en 6:a med två stockholmstjejer på 15 respektive 17 bast. Vi är lagom sugna på att dela lägenhet med dessa människor framförallt som en av dem högljutt deklarerar hur hon ska "stå i duschen minst en timme efter den hääär resan, det gör jag alltid hemma! så det är bara att vänja sig!"...
Vi klagar hos reseledarna Gustav och Jesper som ovetande lyckas få några andra att byta lägenhet med oss, så vi får deras 4 och de får vår 6:a med tjejerna på köpet. Så vi går över till vår nya lägenhet. Vår lista med klagomål (som inte framförs direkt pga trötthet)
1. Det är en 3:a, om ens det, en våningssäng och en bäddsoffa är det enda som finns.
2. den är sjukt liten, när vi ställt ner vårt bagage har halva golvytan försvunnit.
3. Toalettstolen är sönder (vi lagar den provisoriskt med silvertejp.)
4. Det är helvetiskt varmt, detta eftersom det går skållheta rör öppet längs en av väggarna.
5. första natten går våningssängen sönder då min kompis ska klättra upp i den. den spricker helt enkelt (nej han är inte fet).
6. andra natten går stömmen 2 ggr och vi kallar på en elektriker, och ringer Per och Anders om verkat schyssta och ber om hjälp med att få byta lägenhet. Detta är dock enligt honom helt omöjligt, och ej heller befogat då (DIREKT CITAT) "Det ju iaf är lika i alla lägenheter". WTF?! Det är ju som om en doktor skulle säga att "Jo, du har hjärncancer men det är lungt för det har han där borta också! vinka nu till varandra =)" plus att vi vet att det är totalt j*vla bullshit eftersom vi vart i andra lägenheter på kvällarna och festat med de 20%en. Vilket vi säger till Per och Anders. Fortfarande ingenting. De säger att det inte alls är Rollinsnows problem och att vi ska ta det med de som har hand om lägenheten. Vi säger att vi vill att han ska komma ner och vara med när vi pratar med dem om det eftersom det ju iaf är Rollinsnow som hyrt lägenheten. Per och Anders tänker inte röra sig en tum.
Nu kommer elektrikern som efter att ha petat i vårt lilla elskåp konstaterar att det föreligger en stor brandfara och att vi verkligen inte kan bo här. Två av mina kompisar springer samtidigt ner och får med sin någon som har hand om lägenheterna (hon är dock assur eftersom hon nu inte kan gå hem tidigare och då kommer få betala extra för barnvakten, detta trots att hon inte slutar förrän om 30 minuter) och hon säger sig inte bry sig om att vi bor i helvetet överhuvudtaget men säger att vi får en ny lägenhet tack vare brandfaran.
Tack Rollinsnow för ert otroliga engagemang och serviceanda! Vi gillar skarpt er mentalitet.
Skidåkningen var medelmåttig, men andledningen till detta var det otroliga vädret! Stekande sol VARJE dag i backen gjorde oss ganska bruna, men smälte även sönder offpisten som blev till lim i mitten av bärget och till is på toppen (limmet frös på de kallare nätterna). Vi valde själva att inte träffa så mycket av de andra stugorna eftersom vi bara hyste förakt för dem iaf (Citat stockholmskille med backslick på bussen: "Asså vi kanske borde ha köpt den lilla Jägerflaskan istället för den stora, för ingen gillar ju Jäger, EGENTLIGEN..."). Barrundan Visade sig vara en hetsig tillställning där vi satt ca. 30 minuter på vardera ställe (4 ställen tror jag) och sen löpte till nästa, och slutade på La Grotte. Det var öken där den kvällen, men senare i veckan plöjde vi upp ställed där genom att sjunga "The lions sleeps tonight" för en maskeradklädd och full publik på en Open mic night för lokala band (polaren kan lira gitarr) vliket ju självklart var askul.
SAMMANFATTNING:
Kul resa, hyfsad skidåkning och fantastiskt väder.
Rollinsnow har värdelös service, skiter fullständigt i sina resenärers boende, deras resor består till 80% av personer under 18, de står inte vid löften och klarar inte av att räkna platser på en buss. Betyg på en skala till 5: 1/5. de får 1 poäng på nåder eftersom vi kom fram.