Serre chevalier med Rollinsnow

Domme

Medlem
tja, funderar på att boka en resa till Serre över nyår med rollinsnow.
e de nån som har åkt med dom och kan säga lite hur det är? undrar också om orten, bra åkning? bra fest?

tack för hjälpen =)

orten är sjukt bra, rekomenderar den till alla!
var där med familjen iofs, så han ju inte testa på utelivet så värst mycket, men skidåkningen är grym!

varierade backar, både brant och mindre brant, skiercross, puder, park och allt som önskas

skidorten är igentligen 4 olika liftsystem som är kopplade till varandra, varje liftsysten har en egen by nedanför sig.

sjukt stor anläggning som är en av dom solsäkraste i alperna med dryga 300 soldagar.
vi var där i mars och hade 25+ å sol varje dag utom sista då de kräksnöade å vi pumpade puder!

Senast ändrad:
har inga erfarenheter av orten men har hört av många att det ska va både bra drag och som jeppenator beskrev åkningen! vi är ett gäng på 4-8 pers som kör stenhårt på den nyårsresan!
lär bli hur kul som helst!

"Aldrig mera Rollinsnow" löd förra årets ramsa. Åkte inte med bolaget men var i Bad Gastein samtidigt som Rollinsnow var där detta året. Folket var från 16-19 och krökade sönder. Men de som hade resan blev jävligt sura och släppte inte ut dem sista kvällen, de hotade att de inte skulle få åka med hem om de gick ut sista kvällen. Inga efterfester eller liknande heller någon av dagarna. På alla verkade det som att de var jävligt besvikna.

Inget direkt för den som vill åka mycket skidor/bräda.

Senast ändrad:
Dejvy sa:
"Aldrig mera Rollinsnow" löd förra årets ramsa. Åkte inte med bolaget men var i Bad Gastein samtidigt som Rollinsnow var där detta året. Folket var från 16-19 och krökade sönder. Men de som hade resan blev jävligt sura och släppte inte ut dem sista kvällen, de hotade att de inte skulle få åka med hem om de gick ut sista kvällen. Inga efterfester eller liknande heller någon av dagarna. På alla verkade det som att de var jävligt besvikna.

måste väl bara säga att man får väl själv bestämma om man är där för att åka skidor eller kröka?

Men att de är ett stort gäng ungdommar som åker ner å festar å åker skidor kan man väl inte direkt förneka..

Dejvy sa:
... Folket var från 16-19 och krökade sönder. Men de som hade resan blev jävligt sura och släppte inte ut dem sista kvällen, de hotade att de inte skulle få åka med hem om de gick ut sista kvällen. Inga efterfester eller liknande heller någon av dagarna. På alla verkade det som att de var jävligt besvikna.
inte för att var grinig, men jag har svårt att hänga med i syftningarna här, vem lät inte vilka gå ut och festa? Blev rollinsnow resenärerna besvikna för att de inte fick kröka sönder sig ännu mer?
Låter som att Rollinsnow försöker ta tillbaks sveriges status som en charterfyllesvinsnation i toppen...

Det kan ju vara så att de har ett ansvar gentemot de yngre resenärerna, eller?
Har bott på ucpa-center i les 2 alpes och där var det väldigt noga med att de som inte hade åldern inne inte sysslade med sånt de inte fick.

Dejvy sa:

Intressant läsning. Har själv varit med på deras nyårsresa två år i rad. Var dessutom i Bad Gastein samtidigt som dem förra året, dock privat. Roligare resor får man leta efter!

Förstår inte riktigt din schizofreni i inlägget. Du skriver att alla "krökade sönder" samtidigt som du klagar på att folk inte fick festa och att efterfester inte fanns. Det är en ungdomsresa så ganska självklart blir det en del festande. Detta är givetvis helt frivilligt och känner man för att ta det lugnt för att hinna upp tidigt till de bästa backarna dagen efter så gör man det. Där är ingen speciell mentalitet som säger att man måste dricka, gör det som passar dig bäst! Att efterfester ej förekommer på hotellen är ganska solklart då iaf fransk lag förbjuder det efter kl 22. Detta för att inte störa andra resenärer. Att sitta på rummet och småsnacka med allt nytt folk man träffar med en god öl i handen in på småtimmarna är helt okej. Vill man fortsätta med högljutt festande kan man göra det ute eftersom barerna stänger långt senare än vad man orkar med efter en skiddag.

Att Rollinsnow stoppar folk från att dricka dagen innan hemfärd är bullshit. De uppmanar en att ta det lugnt då bussbolagen kan neka fulla/jobbiga personer. Ganska självklart?

Sammanfattning av en Rollinsnow-resa: Underbar åkning på dagarna och en grym gemenskap på kvällarna. Av de resor jag varit på har jag inte hört någon klaga!

Funderar starkt på Serre med Rollinsnow. Verkar vara en riktigt bra ort. Någon som vet hur mycket man får åka en sjunde skiddag om man väljer det?

Ok jävligt luddigt inlägg av mig men hela resan luktade bara oseriöst (vilka resebolag gör inte, men detta var fan snäppet värre).

Det jag menade var att allt var fet kaos. Alla ville festa + att Rollinsnow uppmanade till det men samtidigt var det otroligt strängt och de vägrade släppa ut dem sista dagen, total sanning. Schizofrenin i mitt inlägg är bara en demonstration av vad Rollinsnow höll på med. Folk spydde för fan på golvet i bussen på vägen ner, hur kul är det?

Det enda jag gör är en redogörelse utav det missnöjet jag hörde och såg att resenärerna hade under den veckan jag var där.

...och det du snackar om att "Detta är givetvis helt frivilligt och känner man för att ta det lugnt för att hinna upp tidigt till de bästa backarna dagen efter så gör man det" är ju bara bullshit. De bor ju typ 6 pers i varje rum (som man kanske inte äns känner), inte lätt att ligga där och sova samtidigt som fem överförfriskade 18-åringar klampar in olika tider på natten.

Visst åk med Rollinsnow jag var bara tvungen att ta upp det jag såg, ett mynt har alltid två sidor! Men av det jag hörde då och har hört i efterhand av de som åkte med Rollinsnow så rekommenderar alla att åka med ett "vanligt" resebolag istället. D.v.s. om man vill åka mycket skidor/bräda.

Ps. Zaazu, du luktar jävligt mycket Rollinsnowarbetare med ett nyregistrerat konto. Ds.

Senast ändrad:
Nu är det så att jag va med den veckan det va så här, och anledningen till att dom ville ha oss lugna på hotellet sista dagen va för att vissa på resan hade betett sig som svin och nästan fått hela gänget utslängt från hotellet. Bla. hade några få roat sig med att kasta ut stolar genom ett fönster och lyckades få igång brandlarmet.. Visst förstörde det här en del, men vad jag vet så har det inte varit så någon annan vecka.

Själv hade jag inga större problem med det. Det var iaf av mina roligaste veckor nere i alperna helt klart! Funderar starkt på att följa med i vinter igen, måste bara skrapa ihop pengar nu :)

Billigt, härliga reseledare, man träffar massa nytt kul folk, vill man kröka, kan man kröka, vill man åka skidor, ja, då kan man det, toppen! :D

Btw, Dejvy, dig träffade jag där nere tror jag, om de va dig jag sprang ihop med senare uppe i kinnarps arena ?

Senast ändrad:
andr3as stämmer bra att det var jag, även om du inte kom ihåg att jag hade träffat dig där nere, haha. :) aja, de jag snackade med tyckte i alla fall inte om rollinsnow särkilt mycket!

som du sa var det ett rent jävla kaos eran resa, har aldrig sett någon annan rollinsnowresa så kan säkert varit bra de andra veckorna men jag gav min syn på det, inte direkt så jag tänker sitta här och va tyst när någon ställer frågan. :)

Senast ändrad:
Okej, tyckte jag kände igen dig. Haha, nae, jag hade nog lite väl kul den kvällen, men va uppe i backen 9-10 dan efter ändå ! Minns att du sa att jag va me på massa bilder från den kvällen? vore kul o friska upp minnet ahah.

Ah, de va ju vissa som förstörde, tror en del råkade ut för de mer än andra också,. Samma idioter som slängde ut stolar genom fönstret hade ju hällt öl i nåns pjäxor osv.. inte så kul direkt, men dom fick en hel del skit sen dom flesta, och arga föräldrar :)

Senast ändrad:
Har varit med på dessa resor ett 4 tal gånger och hjälpte till iår. Rollinsnow är självklart ett litet bolag i jämförelse med lion och nortlander vilket medför vissa nackdelar, tillexempel färre boendealternativ och endast möjlighet att åka buss ner/hem. I Bad Gastein iår, för att ta ett omdiskuterat exempel, hade rollinsnow hyrt ett hus i 3 veckor - 7,8,9. Alltså sportlovsveckorna. Där bodde alla resenärer som var i åldrarna runt 16-24. Det som skiljer rollinsnow från andra skidbolag är att de vågar trycka in 72 ungdomar i ett hus ensamma, vilket de flesta resebolag skulle försöka förhindra det skulle festas för mycket. Rollinsnow däremot fortsatte med att hålla förhållandevis löst på reglerna alla tre veckor, även fast de drog på sig fler och fler skadegörelse/störandeböter för varje dag som gick. Precis som en debatör skrev innan var det någon som spydde på en av de totalt 6 bussresorna, vilket resulterade i att folk rekomenderades att itne festa för hårt sista kvällen. Att förbjuda detta är ju egentligen helt omöjligt, specielt i en by som badgastein där det finns fler barer änn resenärer. Visst förekommer det en hel del party men förväntar man sig någonting annat när nästan hundra ungdomar är på skidresa tillsammans? Kolla hemsidan och skaffa en egen uppfattning så att ni inte går miste om en fruktansvärt kul skidvecka på grund av en vinklad uppfattning. Åker själv skidor 3-4 veckor per år och säsongar i whistler i vinter. Har varit iväg med alla möjliga resebolag och fått fantastiska veckor varje gång, och rollinsnow skiljer sig inte något nämnvärt från dessa förutom lägre priser och att alla barnfamiljer byts ut mot ungdomar. Kommer inte arbeta för rollinsnow i vinter så mitt inlägg är helt opartiskt för övrigt.

Senast ändrad:
Domme sa:
tja, funderar på att boka en resa till Serre över nyår med rollinsnow.
e de nån som har åkt med dom och kan säga lite hur det är? undrar också om orten, bra åkning? bra fest?

tack för hjälpen =)
Helt klart värt det ;) Var med rollinsnow förra nyår. Var nog den roligaste veckan i mitt liv. Sjukt sköna reseledare, sjukt nice folk, sjukt mycket festande, sjukt mycket skidåkning. Ja allt man kan önska på en skidresa =). Jag har själv redan bokat resan och det kommer bli riktigt bra i år, har hört mycket bra om Serre från polare som varit där.

PS:
Ola jag hoppas du ska med i år på nyårsresan ;)..

funderar på att hänga med på nyårs resan.
Men frågan är om det fungerar att bo tillsamans med folk som inte vill vara i pisten när liften öppnar varje dag?
Har tröttnat på fylle resor, och är ute efter skidåkning främst!
Klart att jag är med på afterskin!
Men hur är det på rollinsnows resor kommer folk hem vid 4-5 tiden på morgonen?

hanchi sa:
funderar på att hänga med på nyårs resan.
Men frågan är om det fungerar att bo tillsamans med folk som inte vill vara i pisten när liften öppnar varje dag?
Har tröttnat på fylle resor, och är ute efter skidåkning främst!
Klart att jag är med på afterskin!
Men hur är det på rollinsnows resor kommer folk hem vid 4-5 tiden på morgonen?
Låter som att UCPA passar dig bättre.
Själv sitter man och bollar mellan UCPA eller Rollinsnow vecka 9.

Hej hej!
Tänkte skriva ett litet inlägg här... Är man 4 eller 6 personer i sitt gäng så behöver man inte vara orolig för att bo med andra, då man då garanterat får en egen lägenhet till hela sitt gäng. Och på hotellet ska det enligt fransk lag vara tyst efter kl. 22.00, så det kommer vara lungt på hotellet då.....

Om man dock åker ensam och kommer i ett rum där man känner att det inte funkar, så är det bara att byta. Och det hjälper vi såklart till med. Det har inte varit något problem tidigare så det behöver ni inte vara oroliga för!

Vill man satsa på åkningen så går det hur bra som helst, kolla in filmen vi gjorde nu senaste Nyårsresan: http://www.rollinsnow.se/filmer/alpedhuez.php

Och vill man ha kul på kvällarna så har vi massa roliga aktiviter så man kan ha det, och faktum är att då vi är så många på resan så behöver man inte tokdricka för att ha kul. Det är kul att bara gå ut och ta någon öl och hänga med alla sköna resenärer! Kolla in vår film från våra barrundor: http://www.rollinsnow.se/filmer/barrundor.php
Där ser ni hur skön stämning det är utan att någon faktiskt är kalasfull :)

Hoppas inte detta inlägget klassas som reklam nu, och har ni fler frågor så skicka gärna ett mail eller något!

Jodå jeppe, ja var med er ner!

Detta var första alpresan och vi skulle ner 4 pers till Serre Chevalier med rollinsnow. Astaggad innan, även om bussen inte direkt går förbi karlstad där jag bor utan jag tvingas ta mig till Jönköping för att gå på. Men vi tar oss dit, och går på den ganska nymodiga bussen bara för att upptäcka att den i stort sätt är full. Eller nej inte "i stort sätt" - den är proppfull (det skulle snart visa sig att den är proppfull med nästan endast stockholmare varav ca 80% är under 18. Fy fan för att ha sportlov v.9!) såpass full att vi får sätta oss på de säten som egentligen ska vara reserverade för förarna och deras avbytare, och där ser man ingen tv. Yippie, 30 timmar i buss utan underhållning... suck. Vi kommer iaf ner.

Efter vi plockat ur packningen visar Rollinsnow upp sin otroliga service (eller inte).
Först får alla självklart vänta de obligatoriska 40 minuterna på att få sina rumsnycklar och vi blir även anklagade 3 gånger av sthlmare vars första lagliga flak öl någonsin har förvunnit och som nu försöker hävda att alla andras flak är deras (GLHF).
Vi får sedan vårt rum. Men inte f*n får vi ett rum för bara oss 4 som vi alla uttryckligen bett om och som vi även blivit lovade via mail av Per och Anders som är ansvariga för oss där nere (har det verkat som), utan vi blir placerade i en 6:a med två stockholmstjejer på 15 respektive 17 bast. Vi är lagom sugna på att dela lägenhet med dessa människor framförallt som en av dem högljutt deklarerar hur hon ska "stå i duschen minst en timme efter den hääär resan, det gör jag alltid hemma! så det är bara att vänja sig!"...

Vi klagar hos reseledarna Gustav och Jesper som ovetande lyckas få några andra att byta lägenhet med oss, så vi får deras 4 och de får vår 6:a med tjejerna på köpet. Så vi går över till vår nya lägenhet. Vår lista med klagomål (som inte framförs direkt pga trötthet)

1. Det är en 3:a, om ens det, en våningssäng och en bäddsoffa är det enda som finns.

2. den är sjukt liten, när vi ställt ner vårt bagage har halva golvytan försvunnit.

3. Toalettstolen är sönder (vi lagar den provisoriskt med silvertejp.)

4. Det är helvetiskt varmt, detta eftersom det går skållheta rör öppet längs en av väggarna.

5. första natten går våningssängen sönder då min kompis ska klättra upp i den. den spricker helt enkelt (nej han är inte fet).

6. andra natten går stömmen 2 ggr och vi kallar på en elektriker, och ringer Per och Anders om verkat schyssta och ber om hjälp med att få byta lägenhet. Detta är dock enligt honom helt omöjligt, och ej heller befogat då (DIREKT CITAT) "Det ju iaf är lika i alla lägenheter". WTF?! Det är ju som om en doktor skulle säga att "Jo, du har hjärncancer men det är lungt för det har han där borta också! vinka nu till varandra =)" plus att vi vet att det är totalt j*vla bullshit eftersom vi vart i andra lägenheter på kvällarna och festat med de 20%en. Vilket vi säger till Per och Anders. Fortfarande ingenting. De säger att det inte alls är Rollinsnows problem och att vi ska ta det med de som har hand om lägenheten. Vi säger att vi vill att han ska komma ner och vara med när vi pratar med dem om det eftersom det ju iaf är Rollinsnow som hyrt lägenheten. Per och Anders tänker inte röra sig en tum.

Nu kommer elektrikern som efter att ha petat i vårt lilla elskåp konstaterar att det föreligger en stor brandfara och att vi verkligen inte kan bo här. Två av mina kompisar springer samtidigt ner och får med sin någon som har hand om lägenheterna (hon är dock assur eftersom hon nu inte kan gå hem tidigare och då kommer få betala extra för barnvakten, detta trots att hon inte slutar förrän om 30 minuter) och hon säger sig inte bry sig om att vi bor i helvetet överhuvudtaget men säger att vi får en ny lägenhet tack vare brandfaran.

Tack Rollinsnow för ert otroliga engagemang och serviceanda! Vi gillar skarpt er mentalitet.

Skidåkningen var medelmåttig, men andledningen till detta var det otroliga vädret! Stekande sol VARJE dag i backen gjorde oss ganska bruna, men smälte även sönder offpisten som blev till lim i mitten av bärget och till is på toppen (limmet frös på de kallare nätterna). Vi valde själva att inte träffa så mycket av de andra stugorna eftersom vi bara hyste förakt för dem iaf (Citat stockholmskille med backslick på bussen: "Asså vi kanske borde ha köpt den lilla Jägerflaskan istället för den stora, för ingen gillar ju Jäger, EGENTLIGEN..."). Barrundan Visade sig vara en hetsig tillställning där vi satt ca. 30 minuter på vardera ställe (4 ställen tror jag) och sen löpte till nästa, och slutade på La Grotte. Det var öken där den kvällen, men senare i veckan plöjde vi upp ställed där genom att sjunga "The lions sleeps tonight" för en maskeradklädd och full publik på en Open mic night för lokala band (polaren kan lira gitarr) vliket ju självklart var askul.

SAMMANFATTNING:

Kul resa, hyfsad skidåkning och fantastiskt väder.

Rollinsnow har värdelös service, skiter fullständigt i sina resenärers boende, deras resor består till 80% av personer under 18, de står inte vid löften och klarar inte av att räkna platser på en buss. Betyg på en skala till 5: 1/5. de får 1 poäng på nåder eftersom vi kom fram.

Man kan inte räkna med högre standard i franska lägenhets hotell och om ni tyckte det var för varmt är det väl bara att öppna fönster eller balkong dörr. Jag var där vecka 8 och då bodde vi i ett 4 manna rum och det var 1 våning säng och 1 bäddsoffa och under bäddsoffan var det en säng som man drog ut som ni kanske missade ?..

Wezlan sa:

Detta var första alpresan och vi skulle ner 4 pers till Serre Chevalier med rollinsnow. Astaggad innan, även om bussen inte direkt går förbi karlstad där jag bor utan jag tvingas ta mig till Jönköping för att gå på.........................MASSA TEXT
Kommer inte ens ihåg att jag skrivit i denna tråden innan, men det jag skrev om förra årets resa här verkar ju stämma ganska bra ihop även med årets.

Som sagt, man kan ärligt talat inte räkna med särskilt mycket högre standard på franska hotell...
Även om det är klart att man inte ska behöva bo i ett uppenbart brandfarligt rum, men det verkade det ju som ni slapp.

Mitt intryck är väl dessutom att ni kanske klagar aningen mycket.
"barrundan var en hetsig tillställning" - vet inte riktigt vad du hade förväntat dig?

pöss pöss

Wezlan sa:

Detta var första alpresan och vi skulle ner 4 pers till Serre Chevalier med rollinsnow. Astaggad innan, även om bussen inte direkt går förbi karlstad där jag bor utan jag tvingas ta mig till Jönköping för att gå på. Men vi tar oss dit, och går på den ganska nymodiga bussen bara för att upptäcka att den i stort sätt är full. Eller nej inte "i stort sätt" - den är proppfull (det skulle snart visa sig att den är proppfull med nästan endast stockholmare varav ca 80% är under 18. Fy fan för att ha sportlov v.9!) såpass full att vi får sätta oss på de säten som egentligen ska vara reserverade för förarna och deras avbytare, och där ser man ingen tv. Yippie, 30 timmar i buss utan underhållning... suck. Vi kommer iaf ner... tjat, tjat, tjat!
Jag var med på resan och träffade Wezlan. Torrare och tråkigare människa får man leta efter, han och hans sällskap var bland det finaste jag sett. Resan blir till vad man gör den och ni klagade bara, skaffa ett liv och kom tillbaks och klaga sen. Det var ju förresten inte så att ni valde bort att umgås med oss andra, vi valde bort er. Be dessutom din jobbiga jävla kompis med gitarren att dra åt helvete. Du är däremot söt och jag skulle mer än gärna be dig smaka på min morot som jag hade hemma i lägenheten! Sov Gott!

Förstår inte riktigt problemet...

1. Direkt när ni sa att ni ej ville bo med de 2 tjejerna så löste vi det. Det tog inte mer än 5 minuter från det att ni sa till oss till dess att vi ordnat en egen lägenhet åt er.

2. Ni var inte nöjda mer er lägenhet: Ca. 18.45 ringde ni och klagade och ungefär 30 minuter senare fick ni en ny lägenhet.

3. Där fanns platser på bussen till alla, alltså kan vi räkna...

4. Klart det är massa Stockholmare på resan om man åker på sportlov vecka 9, ganska logiskt tycker vi, men vi ska vara tydligare på hemsidan nästa år.

Tack alla sköna Stockholmare som var med v. 9, det var grymt kul och hoppas vi ses igen!
//PER & ANDERS

Tillbaka
Topp