Seth Pistol....elr nåt annat?

erikolja

Ny medlem
Hej!

Jag ska köpa nya skidor inför säsongen. Jag söker en skida som funkar bra i offpisten, ok i pisten och och med twintip(Eftersom jag vill kunna köra lite i parken ibland när jag har tråkigt).
Jag e riktigt inne på Seth Pistol och undrar hur dom står sig i pisten emot typ Public Enemy som e en skida som jag har provkört och därför bra att jämföra med. Jag är 178cm lång och väger 68kg. Jag åker ungefär 40skiddagar per år, ungefär 2v i alperna och 2v i Sverige.

P.S jag är 15år så jag vill ha en skida som jag kan åka bra på iallafall 2år

Tack på förhand

///erik

årets Rossignol Scratch BC är mitt tips...

Har inte prövat PE däremot SP och de funkar förvånandsvärt bra i pisten trots sin midja.

Scratch BC är ruggiga i pisten. Jag älskar mitt par! Om du väljer 178 får du nästan samma bredd som SP, om du väljer 185-längden får du samma bredd som årets Set Vicious...

Mina är riktigt nice i offpisten, det som jag har prövat iaf. Jag har bara kommit åt kortare sträckor med typ 30-50cm. Men i pisten är dom riktigt roliga sålänge det inte är totalt avskalat. Men hur många lagg är roliga då?

Annars så har seth vicious mindre radie än Seth pistol, SV har 21m radie och SP har 24m. Det borde ju betyda att vicious är bättre i pist än SP

Tillbaka
Topp