shockpad till min Fibretec s-flex 1030

Korrish

Ny medlem
Hejsan är nu så att jag får några dagar sen beställde en Fibretec s-flex 1030 men glömde köpa med dropthru Shockpads :( Så beställde Shockpads idag och kommer få dom om 2 dagar. Min fråga är nu om ni tycker jag ska vänta med att använda brädan eller kan jag lika gärna köra utan några dagar ? :)

den finns en budget/bonde lösning på problemet:)

kartong bitar funkar jätte bra tycker jag, jag kör själv med det :)
om du inte vill chansa så kan du köra me de så länge och tjockleken kan du ju då kontrollera själv :)

Senast redigerad av en moderator:
Jag kör helt utan på min dervish nu efter att jag slängde på griptape vilket är det enda som är mellan brädan och truckarna nu :)

Men på en ny bräda känns väl som att kartong är lite vettigare till en början :)

aldrig hört talas om det, men man borde väl få 8st för några kronor på nån random järnaffär... köp bara x)

Vill fråga en sak som inte har med din tråd att göra, jag vill mer veta info om hur brädan funkar!
Hur fungerar brädan ? Är nämligen sugen på en såndär bräda men är lite undrande!
Vilken flex köpte du? Och hur mycket väger du? Och hur flexar den då? :)

Hejsan är min första longboard så är inte så dära SUPER kunnig och har inte något att jämföra med. Men vad jag hört och tycker själv är det en super bräda. Bra för slajding och bara glida omkring och carva med :) Den ska även vara ganska så stabil i högre hastigheter har dock inte provat det riktigt. Jag köpte soft flex och väger 67kg jag tycker det är riktigt skön flex. Inte alls hård.

Är min första longboard. Men bara så du inte nu tror att jag knappt kan stå på en bräda har jag kört vanlig skate till och från i 7års tid :)

Tillbaka
Topp