single speed? utan frambroms?

singo

Ny medlem
färsking här, om man jag cykla dirt/street ska man då vara utan frambroms och köra single speed? ska man ha strlk medium på cykeln omm an är 182cm lång?

vafan, vill du ha frambroms? vill du ha singelspeed? vill du ha en medium ram och är den skön?

1. du kan köra dirt/street med hur många eller få bromsar du vill. Bestäm själv.
2. Ss eller inte är något du själv måste bestämma. Låt inte andra på internet bestämma det. Prova vad du gillar bäst ss eller växlar.
3. Ang. storleken så är det också något du måste välja själv, prova olika ramar och storlekar för att komma fram till den DU tycker passa DIG och din stil.

hoppas det hjälper något.

dom sakerna du nu räknade upp är en personlig smaksak men visst singelspeed är en fördel när de både blir lättare och du har ingen växelförare i vägen..när de gäller frambroms så är de bara att skippa den enligt mig!!har själv kört grymt mkt street óch under dom gångerna har jag aldrig varit med om att jag har saknat den.jag är runt 180 och då tycker jag att medium är en alldeles utmärkt storlek till dig:D
(obs inte mitt acc jag heter jibbern)

jag tycker att singlespeed e najs eftersom de e billigare(ochoftast lättare) än växlar. angående storlek så är de en smaksak för att det finns killar som kör 24" och 19 dm långa, de blir smidigare me mindre tycker jag... vilken cykel hade du tänkt dig btw?

du behöver inte fram broms men det är upp till dig säjlv strlk medium är nog bra för dig

gör som du vill själv har jag enbart bakväxlar det där med fram broms är riktigt roligt om man har skivbroms som tar bra

Snödjup

Tillbaka
Topp