SJ och varför man stör sig på dem

Vinter-Paul

Aktiv medlem
-Ingen på tåget har betalat samma pris som den som sitter bredvid trots att de reser samma sträcka
-Inga sista minuten eller auktions biljetter på nattåg, (nattåg vill man ju åka när man ska till fjället)
-Bagageförvaringen underdimensionerad för skidor
-Tråkig restaurangvagn, bättre att ta med sig från grillen vid stationen. (eller som genierna som beställde pizza till en station på sträckan)

Åker tåg 3 timmar i stort sett varje helg med skidor och bagage, och hittills har jag alltid haft plats för mina skidor och bagage. Sist jag kolla så var restaurangvagnen ingen spelhall. Det enda jag stör mig på är lyset som alltid är på starkaste. Och eventuellt sätena som har ungefär samma comfort som bänkarna som står på tågstationerna så man får en enorm träsmak i arslet.

hm.. finns många anledningar..

en gång när jag skulle iväg med skidutrustningen så hade jag min skidbag, fullpackad! 2 par skidor, käk för en vecka och massor av annat.. skulle gissa på att den vägde typ 50 kilo..

Ställer den bakom två säten och klämmer fast den så den inte kan komma någonstans, men då kommer konduktören och säger att de är för "farligt" och att jag måste lägga väskan på hatthyllan.. fast jag visste att den aldrig skulle ramla, för den stod skitbra i ett hörn!

Sagt och gjort.. jag var tvungen att lyfta upp hela min skidbag upp på hatthyllan, och kliva upp på bordet där de satt ett gammalt par, för att nästan döda dom då jag inte orkade slänga upp väskan första gången.. sen när jag väl fått upp väskan på hatthyllan var jag ju tvungen att få ner den när jag skulle av, då höll jag på att döda de gamla pensionärsparet igen.. smart drag SJ! keep it up!

sen åkte jag med dom i somras också, de var kanske 25 grader ute och då bestämde dom sig för att slå av arcionditionen inne i vagnarna.. jag som lykcats få plats på en 1a klass vagn av misstag satt endå och svettades sönder tillsammans med resten av alla passagerare då de blev ungefär 35 grader varmt.. att man sen skulle sitta dryga 4 timmar på tåget gjorde ju inte saken bättre...

finns flera anledningar också.. men ska inte skriva för mycket!

Priserna är fan lika höga som att köra bil samma sträcka ensam. Ska bli kul å se när SJs monopol försvinner och konkurransen slår in.

Fast det är rätt gött å stå i gångarna med inlines :D

Senast ändrad:
Bjo-rnR sa:
Priserna är fan lika höga som att köra bil samma sträcka ensam. Ska bli kul å se när SJs monopol försvinner och konkurransen slår in.

Jeow men då har du aldrig flygit flygplan i gången med inlines... starterna är riktigt roliga!

felix sa:
Bjo-rnR sa:

Jeow men då har du aldrig flygit flygplan i gången med inlines... starterna är riktigt roliga!
men då har ni aldrig tolkat bakom ett flygplan med skidor

börjar ju gråta av att gå igenom bistro vagnen. mest deprimerande människorna som jobbar där

Sjuka priser som dom kan styra och ställa hur fan dom vill med.
För det mesta skitsur personal (men visst finns det härlig personal också :) )
Klagar alltid på bagagemängden och att man måste sätta det på något annat ställe och det brukar ju alltid gå sååå bra när dom har så fina utrymmen hahah.
Sen att dom inte kan stänga dörrar är ju förjävligt
:)

Tänk att jag har aldrig haft problem med SJ.
Jag har hamnat på 1a klassvagnen 2ggr sammanlagt och jag har aldrig någonsin köpt en första klassbiljett. Sen så är inte så dyrt heller tycker jag, en resa till Umeå för 150 kr är ju riktigt billigt, tycker jag i alla fall (Så länge man bokar i tid så...)

Jag kanske bara haft tur hittills?

You-Know-Who sa:
felix sa:
Bjo-rnR sa:

men då har ni aldrig tolkat bakom ett flygplan med skidor
Har railat järnvägen efter ett SJ-tåg en gång, tror det ligger på samma nivå ungefär...

det var en gång en familj som skulle fira det kvinnliga överhuvudet i familjens 50års dag. De beslöt sig för att fira denna yttersta av dagar i åre och skulle ta SJs nattåg upp. Då familjen på morgonen ska gå av det nedgågna och schletna tåget så möttes de i gången ut av en fruktansvärd stank. Den fruktansvärda stanken visade sig komma ifrån duschkabinen där något ljushuvud hade fått för sig att göra nummer 2. Sedan dess har familjen inte åkt med SJ någonsin mer!

Snipp snapp snut! så var sagan slut!

bjanne sa:
det var en gång en familj som skulle fira det kvinnliga överhuvudet i familjens 50års dag. De beslöt sig för att fira denna yttersta av dagar i åre och skulle ta SJs nattåg upp. Då familjen på morgonen ska gå av det nedgågna och schletna tåget så möttes de i gången ut av en fruktansvärd stank. Den fruktansvärda stanken visade sig komma ifrån duschkabinen där något ljushuvud hade fått för sig att göra nummer 2. Sedan dess har familjen inte åkt med SJ någonsin mer!

Snipp snapp snut! så var sagan slut!
Ja det var troligen konduktören som hade bajsat i duschen.

Personlaen i restaurang-vagnen är helt över-sura. Skällde ut henne sist jag åkte till östersund då hon behandlade sina kunder som skit.

Min Pappa jobbar på sj så om jag ska till nå ställe så fixar han med allt och då brukar det bli bra.

Tillbaka
Topp