Sjukaste parkhoppet!

Sjukaste parkhoppet!
Säker på att det ska va så? för mig verkar det vara på tok för långt för att vara öppte för allmänheten.
kan det itne vara så att dom inte har byggt klart parken och det första där e något annat hopp som skall byggas?
För vaför skulle en sån ganska liten skidanläggning bygga ett monsterhopp?

Sjukaste parkhoppet!
asså han som bygger parken kan inte va smart värsta step -down hoppet på typ 50 meter idioti....skulle vilja se en film på nån som tar det..
men ser lite ut som att kicken e lite vänd åt fel håll så det e nog som josslo sa

Senast ändrad:
Sjukaste parkhoppet!
det måste ju vara när dom håller på och bygger parken ju kolla om man hoppar där så landar man fan utanför ju.

Sjukaste parkhoppet!
bara ta mer fart för att komma över men visst det såg grymt skumt ut, inget jag skulle vilja hoppa först i om jag säger så..
Antingen har dom varit helt bänga när dom byggt eller så är det som nån säger att det är 2 olika hopp/landningar..

Sjukaste parkhoppet!
men ärligt.. man kan nästan tro att ingen av er har åkt skidor, än mindre på julen när dom håller på att bygga parkerna självklart är det en mindra line och det man ser är två påbörjningar av 2 hopp

Sjukaste parkhoppet!
makafone sa:
men ärligt.. man kan nästan tro att ingen av er har åkt skidor, än mindre på julen när dom håller på att bygga parkerna självklart är det en mindra line och det man ser är två påbörjningar av 2 hopp
Ja så måste det vara

Sjukaste parkhoppet!
lite sent att skriva i denna länken men jag jobbar i klimpfjällsliftarna och ville bara tilläga att hoppet skall vara så och det funkade hur bra som helst många hoppade och alla var nöjda med hoppet... vad som ställer till det är vinkeln på kortet och därför ser det ut som att det e ett gigantiskt stepdown men så var inte fallet.
fallhöjden från högsta punkten på kicken till högsta punkten på landningen var inte mer en ca 2,5 meter... pluss att landningen var ca 50m lång så det var väldigt svårt att landa platt... man hade goda möjlighetter att hoppa in sig utan att skada sig..

mycket bra hopp...

och sen såg jag någon som undrade varför en sådan liten anläggning skulle bygga så stora hopp... jag säger varför inte!? har man möjlighet och efterfrågan finns så har ju en liten anläggning större möjligheter att lägga tid på sådant eller hur!? i år är i alla fall parken på gång och kommer bli större och grymmare på alla vis...

mvh/pistar´n

Sjukaste parkhoppet!
men asså vadå? ska man man inte bara hoppa över "toppen" på kicken då? och liksom landa i nerförsbacken på den samma? blir väl en lagom luftfärd på sisådär 30cm aaaallllddeellles peeerfekt...

peace!

ps. .:IRRRRONIII:.

Sjukaste parkhoppet!
ja tror att de e en start ramp först:P o sen platå som dom inte byggt kick på änn

Sjukaste parkhoppet!
Pizzaaugust sa:
ja tror att de e en start ramp först:P o sen platå som dom inte byggt kick på änn
som jag skrev.. hoppet skall vara så det är färdigt så som det ser ut på bilden!
längden på det var väl ca 25-35m är inte riktigt säker det är ju 2 vintrar sen det där hoppet var aktuellt.. i fjol var det större ända fram tills vecka 6.. innan v 6 i fjol var det ganska exakt 35 meter i från högsta punkt på kicken och till början på landningen, men då vi fick klagomål på längden tog vi ner det till 25 m och då klagade fok på att det var för litet :P

men men man kan inte göra alla nöjda...

mvh/ pistar´n

Tillbaka
Topp