Ska bygga box men har bara en sak som är oklar.

aka_audi

Ny medlem
Bygger i träram å plexi ovanpå men undrar bara hur ja ska fästa plexiskivan? borde väl gå att bara skruva fast den men då tänkte ja om skruvhålen kommer ställa till problem efter det?

Var noga med att försänka skruvarna så borde det ju vara chill...

jo de vet ja men hålen efter va ska ja gö med dom?, kanske smällta lite plast å jämna ut? eller kanske ja limmar fast skivan om de skulle funka?

Tror inte att hålen påverkar, men silikon skulle jag ta...

MEn om du försänker så försvinner ju skurvarna ju.. men jag har tänkt lite.. varför ta plexiglas.. det är ju dyrt och svår att få fast.. smartare att at plast tag och såga i lämplig längd och bredd.. finns ju på alla byggvaruhusk

Annars kan du ju typ smälta i stearin kanske...
Om du vill så finns det typ epoxymassa oxå... lätt att hanskas med å du kan slipa ner den så att det blir helt jämnt när den har stelnat...

skit i hålen. men om du vill ha en snygg finish så ta silikon, men de kan ju försämra glidet å skulle nog bara nötas söner så skit i de.

varför skulle du dölja hålen??? jag menar skruvarna rostar ju inte sönder så jävla snabbt?? du behöver absolut inte vara orolig för att hålen ska försämra på något sätt... men var noga med att försänka skruven så att d inte hugger

mm funkar säkert att bara försänka skruv å sen släta till så de inte hugger tag... en fundering, vad är vanligast att man använder för material för att får glid i park boxar eller riktigt ordentligt gjorda boxar. är de kanske plexi

Hört talas om försänkning?, hur grovt är plexiglaset? Försänkning är nog det enda sättet. ^^

mm de hade ju åsså varit ganska smart... har inte plexi just nu men de fixar sig, hur grov den är borde ju inte spela någon jätte stor roll, bara man glider å inte hugger tag e ja nöjd.

hur hade du tänkt dig att man skulle försänka?
En till fundering, PCV å lexan funkar de lika bra som plexi?

jag har byggt en box av nå plasttak som blev över när vi byggde förråd, funkar hur bra som helst, glider som fan gör det :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp