ChRizyBoOy
Medlem
Ska bygga ny gaming dator! Behöver lite tips!
Om jag gör det måste jag ju bygga ihop en dator själv vilket man tjänar på men jag kan ju inte 
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
tror du har rätt.Tancoll sa:Skall du köpa lösa delar är det ganska så stor sannolikhet att det inte blir någon rea på dem.KungMartin sa:är det nån ide i o vänta på annandagrean tror ni ? eller tror ni att priserna på datordelar ej kmr att sjunka nå mer ?
:DJL76 sa:Vad är det för fel på alla som ska ha gigantiska nätagg?
jepp. fast jag har beställt alla delar nu, och min dator ser ut så här (jag skippade SSDn, köper den senare):ChRizyBoOy sa:@KungMartin HahahDu syftade nog lite på mitt namn där
Men okej, då så köper jag samma grejer som dig när du är klar för du inriktade dig väll typ på editing/gaming/internet?![]()
Skojar du eller? http://lmgtfy.com/?q=cdonChRizyBoOy sa:@KungenMartin
Nice!
Kan du länka var du köpte allt?
LOL! så jävla klockrent.Tomtefar sa:Skojar du eller? http://lmgtfy.com/?q=cdonChRizyBoOy sa:@KungenMartin
Nice!
Kan du länka var du köpte allt?
Inte för att vara bitchig eller så men du få rätt mycket mer än 20-30 fps mer, beror dock på vad för fps du hade tidigare, med sli så får man runt 99% i fps om inte något flaskar. http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670/9#pageheadKungMartin sa:Det jag kan säga är att priset för en 690 är inte värt. Det är bara om du har massa pengar o slösa som du borde köpa det. Annars räcker 670 gott och väl. Det är ett extremt kraftfullt och populärt/prisvärt grafikkort har jag fått reda på. Givetvis är 690 mkt starkare, och kan ge upp till 20-30 extra fps, men det kostar flera tusen mer.
Och i och med att 670 redan ger dig 60+ fps i battlefield 3 (som exempel), även med 64 spelare och fullt ös, och med högst upplösning (alltså 1920x1080) och högsta grafikinställningar, är 20-30 fps extra onödigt.
Då får jag be om ursäktKungMartin sa:se posten ovanför dig..................................
Att ett 670 är snabbare än ett 7970?KungMartin sa:då är den ju inte i klass med 680. Om den är sämre i fler än hälften av alla nya spel. vad jag vet har den bara ett litet övertag i typ metro. och om du tror att en ny drivrutin har fått den att bli lika bra som 680, då kan man lika gärna säga att nvidias nya drivrutin har gjort 670 som en 680, och 680 ännu bättre.
jag har härt mycket åsikter om detta. och majoriteten verkar vara överens om att 670 är det bättre kortet, både prismässigt och prestandamässigt.
Men så kostar ett 7970 lite mer än ett 670 (i detta fall gigabytes) och drar ca 100W mer som blir värme i chassiet, är det värt den skillnaden är ju frågan, för många ickehardcoregamers tror jag inte det, lite billigare och lite svalare är inte att förakta? Referenskylare är ju bara att glömma både på 670 och 7970.Tancoll sa:Att ett 670 är snabbare än ett 7970?KungMartin sa:då är den ju inte i klass med 680. Om den är sämre i fler än hälften av alla nya spel. vad jag vet har den bara ett litet övertag i typ metro. och om du tror att en ny drivrutin har fått den att bli lika bra som 680, då kan man lika gärna säga att nvidias nya drivrutin har gjort 670 som en 680, och 680 ännu bättre.
jag har härt mycket åsikter om detta. och majoriteten verkar vara överens om att 670 är det bättre kortet, både prismässigt och prestandamässigt.
Inte en chans i världen att den är det.
Inte ens i BF3 som nVidia's kort har haft ett bra försprång i.
7970 är det kortet med mest "bang for the buck".
inte enligt http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-670-review,3200-15.htmlTancoll sa:Att ett 670 är snabbare än ett 7970?KungMartin sa:då är den ju inte i klass med 680. Om den är sämre i fler än hälften av alla nya spel. vad jag vet har den bara ett litet övertag i typ metro. och om du tror att en ny drivrutin har fått den att bli lika bra som 680, då kan man lika gärna säga att nvidias nya drivrutin har gjort 670 som en 680, och 680 ännu bättre.
Dem skrev om drivarna helt och har fått upp prestandan rejält.KungMartin sa:inte enligt http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-670-review,3200-15.htmlTancoll sa:Att ett 670 är snabbare än ett 7970?KungMartin sa:då är den ju inte i klass med 680. Om den är sämre i fler än hälften av alla nya spel. vad jag vet har den bara ett litet övertag i typ metro. och om du tror att en ny drivrutin har fått den att bli lika bra som 680, då kan man lika gärna säga att nvidias nya drivrutin har gjort 670 som en 680, och 680 ännu bättre.
du säger säkert att det var länge sen, och att drivrutinerna blivit bättre. men har inte drivrutinerna blivit bättre för 670 också isåfall? drivrutiner blir alltid bättre efter flera uppdateringar.
Hur är datan då Martin?KungMartin sa:hmmm ok-
edit: enligt denna artikel har 670 tagit ledningen igen. det är säkert också tack vare en bättre drivrutin som släppts sedan Juni.
http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2012/11/12/gigabyte-geforce-gtx-670-2gb-review/10
endast den dyrare versionen av 7970 ("Ghz" versionen) har ett cirka 1 fps övertag i Crysis 2 och Witcher 2. I Skyrim och Battlefield 3 ligger 670 flera fps före båda versionerna =) Det står också att Gigabyte's 670 kan överklocka väldigt bra, och ger flera fps i boost.
Jag hade tydligen rätt när jag gissade att även Nvidia har släppt bättre drivrutiner sen dess.
edit2: jag har kollat runt lite. och det verkar som att 7970 endast går om 670 i prestanda de gånger nvidia ej hunnit släppa nya drivrutiner före AMD. men det verkar vara en trend att så fort nvidia släpper nya drivrutiner, är den snabbare än 7970'n igen.
tyvärr har ingen jämfört 670 på 310.70 drivrutinerna mot en 7970 på 12.11 drivrutinerna. jag skulle gissa på, med tanke på att nvidias drivrutin släpptes en dag senare, kommer 670'n ligga före i prestanda igen.
Fungerar hur bra som helst! Har kunnat lira alla senaste spel på högsta inställningarna med i flesta fall 60+ fps. Spelar inte så jättemkt på senare tid, men jag är jääävligt nöjd med min dator. Har vart det sen jag köpte den.ChRizyBoOy sa:Hur är datan då Martin?KungMartin sa:hmmm ok-
edit: enligt denna artikel har 670 tagit ledningen igen. det är säkert också tack vare en bättre drivrutin som släppts sedan Juni.
http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2012/11/12/gigabyte-geforce-gtx-670-2gb-review/10
endast den dyrare versionen av 7970 ("Ghz" versionen) har ett cirka 1 fps övertag i Crysis 2 och Witcher 2. I Skyrim och Battlefield 3 ligger 670 flera fps före båda versionerna =) Det står också att Gigabyte's 670 kan överklocka väldigt bra, och ger flera fps i boost.
Jag hade tydligen rätt när jag gissade att även Nvidia har släppt bättre drivrutiner sen dess.
edit2: jag har kollat runt lite. och det verkar som att 7970 endast går om 670 i prestanda de gånger nvidia ej hunnit släppa nya drivrutiner före AMD. men det verkar vara en trend att så fort nvidia släpper nya drivrutiner, är den snabbare än 7970'n igen.
tyvärr har ingen jämfört 670 på 310.70 drivrutinerna mot en 7970 på 12.11 drivrutinerna. jag skulle gissa på, med tanke på att nvidias drivrutin släpptes en dag senare, kommer 670'n ligga före i prestanda igen.
Jag skall köpa så här ungefär: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3657052/2013-07-29
Deal with it ;-)JohEng sa:men snälla det är ett skidforum!