Skadat revben?

Thullan

Medlem
Skadat revben?
Hej, hade rätt ont i ett specifikt ställe på bröstkorgen i en vecka nu efter ett tåhugg med efterföljande bröstkorgsplant. Tog det då lugnt några dagar men slog sen i samma ställe idag igen och nu gör det ännu ondare, dock inte extremt ont.

Känner man garanterat om man brutit ett revben på samma sätt som man antagligen känner att man brutit en arm, eller kan man göra det utan att det gör så ont att man behöver skrika av smärta? Nu är det tungt att andas och använda överkroppen men jag kan ändå gå omkring utan att svimma av smärta.

Skadat revben?
Doktorn i hemmet är inte hemma just nu, men det kan säkert vara en spricka eller något. eller så är det bara lite stukat. Någon annan har säkert bättre svar... men du kan ju alltid kolla upp det

// bison.

Skadat revben?
Jag har haft en spricka i revbenet en gång och jag har för mig att det inte började göra riktigt ont förrns det började läka ihop.

/mange

Skadat revben?
Min käre far har brutit revbenen ett antal gånger och enligt honom så kommer den riktiga smärtan efter ungefär 3 dagar. Han har aldrig gått till läkare för frakturerna men dom har ändå läkt bra varje gång.
Nej det är inte samma smärta som att ha brutit en arm..mer kan jag inte säga......och eftersom man inte kan göra ngt åt brutna revben så är det kanske ingen idé att gå till läkare. Utan ta det jäklit lugnt bara för om det sitter ett brutet ben med vassa kanter och det blir intryckt om man skulle ramla en gång till så kan man ju punktera lungorna vilket är mindre kul.......

Skadat revben?
Tack det var det jag tänkte, att om man går till herr doktorn så vill han bara ha några hundra spänn för att sen säga att det inte är något att göra annat än att chilla ett tag, om det nu är revbenet som är skadat vill säga. Tror jag väntar några dagar till och ser om det går över eller inte.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp