Skapa det gula sken som kan ses i många skidfilmer

• Trådstartare Trådstartare GnuBi
  • Start datum Start datum
G

GnuBi

Guest
Hur skapar man enklast det gula sken som "fladdrar" över bilden som kan ses i många skidfilmer? Se länken nedan för exempel. Tror även det kallas "film clutter" eller "film burn".

Jag arbetar i Premiere och därför vore det mycket praktiskt om någon kände till någon plugin som skapar denna effekt.

OBS dålig kvalite samt fel aspect på bilden, har läst om denna effekt tidigare på forumet. Har inte funnit dessa trådar.

http://gnubi.mine.nu/gult_sken.jpg

Ingen som har några erfarenheter av redigering med denna effekt i något som helst videoredigeringsprogram? Eller har tips på footage som går att köpa för att uppnå effekten i vilket program som helst?

jag har en polare som gjorde denhär effekten.. ingen aning hur men det vart ganska bra... jag undrar också hur man gör?

Du har ingen möjlighet att få tag i den där polaren?
Vore oerhört tacksam om jag fick lite instruktioner.
Du eller din polare får gärna dra iväg ett mail till robbolb2@hotmail.com ifall han vill dela med sig av sina kunskaper...

eller en polare å hans komps gjorde den... han har freeride iaf... Jake_17 heter han.. vet inte om han varit inne på länge men du kan juh alltid prova..

det där är ett fenommen som kan dyka upp när man filmar som filmredigerarna sen har använt för att flasha till det lite i takt till musiken.
det är ganska enkelt att göra. krävs varken plugin eller avancerade program.

ett tips:
använd bilder. röda orangea eller gula som du vill ha flasharna i. sen är det bara att komponera det på ett snyggt sätt i tidslinjen.. :)

Har redan testat det, blev inge vidare. Har nu hittat schyssta färdiga klipp att använda tillsammans med luminance keying. Artbeats stock footage, "Film Clutter" 1-2... Fungerar riktigt bra

GnuBi:
färdiga klipp kan vara nsyggt. men hur lätt är det att hitta något som är i takt till musiken? och som är passande till klippet? nej, det tar 2-3 minuter att göra en egen riktigt bra. lär dig det istället.

Rastavibrationer:
dög inte min beskrivning? den funkar utmärkt i vegas. gäller bara att kunna programmen så pass att det blir fantasin som sätter gränserna.

kan ta det från början. du vill ha bilder som är orangefärgade att fadea i olika mönster i takt till musiken. ganska enkelt ser du vad som behövs:
orangea bilder i olika mönster som du lägger i olika spår på tidslinjen. för att sen fadea i takt till musiken. svårare än så är det inte. :)

Tillbaka
Topp