skateboard

Hampe_ee

Ny medlem
skateboard
Hej jag åker tvärt emot goofy elelr vad d heter men jag gör fart med fel fot ocvh kan verkligen inte med den anndra asså går det köra med fel snälla hjälp mig :'(

Senast ändrad:
skateboard
klart att de går att ta fart me fel fot.. känner massa som gör de.. men om man tar fart me "rätt" fot så att säjja så kan de kännas väldigt onaturligt att ta fart me "fel".. så det är bara att fortsätta åka som du gör å ha skojj :D.. det är väl endå de det handlar om?

skateboard
Ett vanligt problem. Ett tips som brukar hjälpa är att sitta ner på skateboarden och ta fart med händerna till en början. Gör detta ett längre tag. Angående kickflippen så går den också att utföra i sittande position. Leta upp en bra nedförsbacken med snäll lutning, lägg en s.k. "flyout" i backen. Kör fort och väl i luften så flippar du brädan med fingrarna åt valfritt håll. När du kan göra detta i sömnen, börja med hardflip.

/ebbe

skateboard
jag får alltid runt brädan men landar bara med en fot (högerfoten), kör regular, tror de heter så.. hur ska jag göra för att få dit vänster foten?

skateboard
ockeboy.. allting handlar om att inte tveka. Man kan tycka att det låter simpelt men jag hade samma problem. Se bara till att du efter flippen trycker ner fötterna på brädan. Om det istället är så att det är brädan som flyger iväg, så är det sättet du poppar och flippar som e problemet.
En annan sak som också kan kännas simpel, många nybörjare tror att brädan magiskt ska hamna under fötterna när man ska landa, men man måste tänka på vad man gör och titta neråt.

skateboard
Apocalyptik sa:
aa :P men tack alla en sak till me hur ska man göra på kickflip? jag får inte spin så mycket på brädan ;(
Dra med foten inte kicka rakt ner där gör många fel men om du drar foten mot nosen snett utåt så blir det nog bra . Annars testa att stå med men foten långt bak med då blir det svårare att landa kickflipen.

Senast ändrad:
skateboard
Börja med att lära dig ollie så att du kan det iallafall över två brädor (ca 20 cm) utan och innan.
Angående kickflip, det går inte att förklara hur man åker skateboard och sedan kan man det utan man måste åka mycket och ofta för att lära sig.
Men försök ha tryck på framfoten så att det blir en slags "spänning" i brädan mellan framfoten och bakfoten.
Sen när du poppar och precis har släppt tailen med bakfoten så ska "spänningen" göra så att brädan flippas på vägen upp. Dra framfoten snett frammåt uppåt.
Catcha brädan med fötterna över truckskruvarna när den är som högst upp.
Lättare sagt än gjort men lycka till!

skateboard
jag tycker:
Börja med att lära dig ollie så att du kan det iallafall över två brädor (ca 20 cm) utan och innan.
Angående kickflip, det går inte att förklara hur man åker skateboard och sedan kan man det utan man måste åka mycket och ofta för att lära sig.
Men försök ha tryck på framfoten så att det blir en slags "spänning" i brädan mellan framfoten och bakfoten.
Sen när du poppar och precis har släppt tailen med bakfoten så ska "spänningen" göra så att brädan flippas på vägen upp. Dra framfoten snett frammåt uppåt.
Catcha brädan med fötterna över truckskruvarna när den är som högst upp.
Lättare sagt än gjort men lycka till!

skateboard
när det gäller kickflip så tror jag tyvärr inga tips hjälper det ä bara att nöta som fan!

skateboard
Apocalyptik sa:
Hej jag åker tvärt emot goofy elelr vad d heter men jag gör fart med fel fot ocvh kan verkligen inte med den anndra asså går det köra med fel snälla hjälp mig :'(
åk som du tycker är skönast! helt klart den bästa lösningen.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp