Ski Around The rockies

BoklovLever

Ny medlem
Ski Around The rockies
Hej,
Funderar på att åka med Langely Travels på deras "Ski Around The Rockies". Någon som gjort det, och har något att säga om den?

/Boklöv Lever!

Ski Around The rockies
Var nere hos Langley på anställningsintrevju, och då berättede de lite om deras utbud, bl a Ski Around The rockies. Du landar antingen i Vancouver eller Calgary, och åker från det ena stället till det andra och besöker en massa skidorter däremellan. Din grupp har en Langleysnubbe med dig hela tiden och ni åker från ställe till ställe, där boende, matställe och allt sådant är fixat. Antar att det inte kan vara så mycket annat än en höjdare då man får det göttaste av varje ställe, då guiden förhoppningsvis kan varje skidsystem. Hela turen vara på tio dagar om jag inte missminnner mig helt och hållet.

Ride on!

/Anders

Ski Around The rockies
Hej!

98 körde jag den turen. Vi åkte v6, det var lit tidigt. Åk gärna senare då det kan vara riktigt kallt. Det var bland det bästa jag har gjort, så det är klart att rekomendera. ( brukar åka minst 2 v per år sean 86 ). Jag åkte 9 dalar Val Dìsere, La Plange Les Arcs osv 92, dem två resorna står i topp hos mig.
Kanada 98 åkte vi i Fernie , Red Mountain , Panorama och Banff +
en dag med helikopter. Har du aldrig åkt helikopter kan jag rekommendera det, det är iof dyrt 2400:- för 4 åk, det blev lika många höjdmeter som kronor. Skidåknig var super trots lite dåligt med snö. Det var mycket möjligter för offpist. Lycka till.

MVH Ulf

Ski Around The rockies
Jag har åkt Ski around två gånger och kan varmt rekommendera det, förra året hade dom gjort om det så man hade 4 dagar i Fernie 2 dag i Redmountain, 1 dag i Whitewater, 1 dag i Kickinghorse och sen avslutade man det hela med 1 dag i Banff och det var en väldigt bra fördelning. Det som är jobbigt med med Ski around är alla resor plus att man måste packa väskorna hela tiden så i år har jag bestämt mig för att stanna i Fernie.

Förra året fanns det möjlighet att åka snövessla en dag i Fernie men när vi var där så hade det snöat för mycket så det behövdes liksom inte, man hade möjlighet att åka helikopter i den dagen man var i Banff och det kostade runt 4000.

På det hela taget är det en väldigt kul resa för man brukar bli ett väldigt sammansvetsat gäng

Har du några frågor är det bara att mail

Tillbaka
Topp