jag går mitt sista år på SCoTT nu och är så jäkla glad att jag sökte in. De två åren man går har gått sjukt fort och jag kommer sakna hela klassen, skidåkningen, lärare/instruktörer och gemenskapen..
Det man får göra på skolan är att utbilda sig till skidlärare med skidåkning som grund för alla ämnen man läser.
På hösten och våren går man i skolan och läser geografi, turism, engelska, danska, hotel/logi, massage, sociala medier, grupputveckling, datorkunskap, personlig utveckling, egenföretagande mm. (allt är riktat mot skidåkning)
Från det att första snön kommer till det att den försvinner är man ute och åker skidor med några av sveriges duktigaste skidlärare, går praktik/jobbar på valfri skidskola i sverige/norge och utvecklas som skidlärare och skidåkare. Man går även steg 1-2 under det första året och även hopp och park steg 1. Under år två går man sedan steg 3-4 och även snowboardcrossover.
Nu sitter jag i våran stuga uppe i ramundberget efter uppåkt på utbildning 4. Kursen gick vi här uppe för två veckor sedan och vi har vart här uppe en månad nu i slutet på säsongen med hela klassen och åkt skidor tillsammans och utvecklats mot uppåket vi hade idag. ute på terassen utanför den lilla stugan jag bor i sitter nu 5 av minna klassskamrater och dricker öl och spelar gitarr som avslutning på en grym skiddag, funderar faktiskt på att göra dem sällskap! vill ni veta mera om skolan så tveka inte på att skriva igen i tråden eller skicka ett personligt meddelande.
Jag kan staarkt rekomendera er att söka skolan och komma på studiebesök så att ni själva får en uppfattning om vad man gör och hur det är. Men det är två VÄL spenderade år och jag ångrar inte en enda sekund att jag sökte skolan.
hejhopp
/jeppe