Skidaffär i St Anton?

vicktor

Ny medlem
Skidaffär i St Anton?
Hej,

Jag och 3 till ska göra en säsong i St Anton och åker ner så vi kommer dit till den 5e december. Eftersom SAS har en regel om att man bara får ha ett par skidor med sig i packningen, och jag tänkte ta mina nuvarande med mig, men ändå vill ha ett par nya, så undrar jag: Finns det (självklart finns det) någon affär i/utanför St Anton som säljer skidor, men till ett någorlunda bra pris, kanske början-på-säsongen-rabatt/säsongarrabatt, vad vet jag. Vet ni?? (Jag är ute efter ett par Scott Punisher eller ett några Extrem.)

Tacktacktack

Skidaffär i St Anton?
De säljer ut alla fjolårets modeller men det är ju först till kvarn. så man kan inte va så kräsen vad det gäller precisa märken/modeller osv.

Skidaffär i St Anton?
vadå bara ett par skidor med sig? om man har 2 par i samma skidväska, måste man lämna ena paret på flygplatsen då?

Skidaffär i St Anton?
amore sa:
vadå bara ett par skidor med sig? om man har 2 par i samma skidväska, måste man lämna ena paret på flygplatsen då?
Iguess, jag frågade i SAS info-disk på Arlanda förra veckan, enl. dem fick väskan bara väga 15 kilo och inneha ETT (1) par skidor.. ja tycker det är rätt snålt.. men :/

Skidaffär i St Anton?
Jag åkte förra året till Zurish (från arland) med SAS hade då 3 par skidor i samma fodral .. Kostade 150 spänn och dom sa inte ett ord varken om vikten eller antalet skidor i fodralet ..

Kan dock tänka mig att om man åker med ryanair eller något annat lågprisbolag så kan det bli problem

Skidaffär i St Anton?
vicktor sa:
Iguess, jag frågade i SAS info-disk på Arlanda förra veckan, enl. dem fick väskan bara väga 15 kilo och inneha ETT (1) par skidor.. ja tycker det är rätt snålt.. men :/
Skidresandets regel #1: fråga aldrig. Vad det än gäller. Jag har rest med 5 par skidor (några iofs omonterade) i skidbagen och klarat mig undan övervikt. De flesta flygplatsanställda är stressade som fan och skiter i vilket. Dessutom går skidbagar som extrabagage och där kollas sällan vikten.

Å andra sidan, St Anton har fler, kunnigare, mer välsorterade och bättre skidbutiker än någon stad i Sverige så du kan lika gärna köpa grejerna på plats där.

Skidaffär i St Anton?
Håller helt och hållet med Glisseur !!

som jag brukar säga, det är alltid lättare att be om förlåtelse än tillåtelse !

Skidaffär i St Anton?
Om du flyger charter väger dem och slänger upp alla väskor på samma band. Då får du övervikt, men de öppnar inte väskan och räknar skidor... Jag åkte på 500:- övervikt när jag tog en sista minuten-stol med Ving/STS, det var jävligt överkomligt med tanke på att t/r kostade 500:-...

Men som Glisseur säger, flyger du reguljärt så går skidfodral som extrabagage och checkas in tillsammans med golfklubbor, djurburar, jättestora väskor och annat. Där brukar det oftast stå någon 25-åring och bara ta emot lite slappt utan att höja på ögonbrynen... Det är sällan jag flyger med skidfodral under 25kg, nu i år kanske jag för första gången håller mig till gränserna, men det är p.g.a. enbart ett par skidor...

Skidaffär i St Anton?
Åker du ifrån kastrup (CPH) så äre fyra stycken 50+ gubbar i odd size luggage som inte bryr sig om du har klämt ner en älg i skidfodralet, sålänge det inte sticker ut remmar och skit så bryr de sig inte ett uns. Lycka till!

Snödjup

Tillbaka
Topp