Skidåkning + iPhone = ?

Horse-E

Ny medlem
Skidåkning + iPhone = ?
Jag drog mig länge för att köpa en iPhone då jag trodde att jag skulle ha sönder den direkt. Men nu har jag äntligen köpt en, och nu undrar jag hur jag ska skydda den från att krossas mot en box eller liknande. Och nej, jag vill inte köra med en annan mobil då det känns sjukt skönt att kunna svara/byta låt osv med headset-grejen när man står i liften etc.

Så, några förslag?

Skidåkning + iPhone = ?
Har ett sånt här till min 5800.

5800-red-with-case.jpg

Har inte åkt med den än i backen men känns som att den håller för endel och displayen är så gott som 100% skyddad. hittar du en liknande historia till iphone så tycker jag du ska köra på den.

Skidåkning + iPhone = ?
Otter box, finns det ett skydd som heter. Dock svindyrt, men bra.
Jag är smed och har en iphone. Inte en repa. Skydd för glaset, ett hårt plastskal och sedan ett silikonfodral. Med det skalet, sedan invirad i en plastpåse från bolaget och nerstoppad i fickan så klarar telefonen svetsning, kapning och allmänt tungt arbete på byggen. Så du lär inte sabba telefonen i skidbacken om du har den i jackan med displayen mot kroppen och i fodralet. 500kr kostade det. Tyvärr så blir telefonen lika stor som skyddad.
Om det finns några hantverkare som är bra på att förstöra telefoner så är det smeder. De blir sönderslagna eller fulla med metalldam.

Skidåkning + iPhone = ?
Finemang sa:
Otter box, finns det ett skydd som heter. Dock svindyrt, men bra.
Jag är smed och har en iphone. Inte en repa. Skydd för glaset, ett hårt plastskal och sedan ett silikonfodral. Med det skalet, sedan invirad i en plastpåse från bolaget och nerstoppad i fickan så klarar telefonen svetsning, kapning och allmänt tungt arbete på byggen. Så du lär inte sabba telefonen i skidbacken om du har den i jackan med displayen mot kroppen och i fodralet. 500kr kostade det. Tyvärr så blir telefonen lika stor som skyddad.
Om det finns några hantverkare som är bra på att förstöra telefoner så är det smeder. De blir sönderslagna eller fulla med metalldam.
Jag har kollat på det, men vet du var det säljs i Sverige eller i alla fall i Norden?

Skidåkning + iPhone = ?
levt med min ipod touch nu i 2 år varje dag, slitit lagerjobb och massa skidåkning.
men den håller fan. bara att köra med den i innefickan. funkar fint.

Skidåkning + iPhone = ?
Bra tråd,

Ser fram emot många bra svar!

Ska nämligen ha min iphone i backen med spotify! :D

Dock är den inte så jävla känslig som alla tror...

En tjejkompis som har lite dåligt temprament ibland slängde sin hårt i väggen och allt höll förutom glaset framför skärmen... Det enda som behövdes va en skyddsfilm så man inte skar sig på sprickorna i glaset :P

Skidåkning + iPhone = ?
Iphonen är rätt känslig för fukt har jag märkt. Efter varm dag i backen (=kondens på telefonen) får jag ta ut sim-kortet ibland och torka av det då telefonen annars inte säger sig känna av det.

Annars fungerar det bra, utan fodral.

Skidåkning + iPhone = ?
jag har haft min iPhone utan skydd i innerfickan och den har blivit utsatt för as mycket fukt men den lever fortfarande! trotts att den har stora sprickor i skärmen (körde över den, inte pga skidåkningen :P). den har alltså aldrig mått bättre!

Skidåkning + iPhone = ?
Nä asså jag tror iphonen klarar sej rätt bra, min kompis fick dampet när han åkte fast på GTA och slängde phönen i väggen men det ända som hände var att väggen gick sönder. Apple har kvalitet! Jag har alltid sagt det !

Skidåkning + iPhone = ?
karromedk sa:
jag har haft min iPhone utan skydd i innerfickan och den har blivit utsatt för as mycket fukt men den lever fortfarande! trotts att den har stora sprickor i skärmen (körde över den, inte pga skidåkningen :P). den har alltså aldrig mått bättre!
Min dubbelgångare?

Körde med min iPhone under hela säsongen i kanada i vintras. Den har som ovanstående också spräckt skärm efter en otrevlig incident. Men med spräckt skärm och en hel del fukt så fungerar den super. Sensorerna är rosa men funkar grymt ändå.

Om du vill vara safe, köp ett case. Köp ett svart silliconskal och en screen protector så går du garanterat säker=)

Skidåkning + iPhone = ?
Jag skulle rekommendera ett tungt skal alternativt väska till din Iphone.

Ungefär en sånhär modell tänker jag mig:

tp116a.jpg

Rätt flashig med fina stenar och grejer på. Vadera den på insidan med hushållspapper så ska du se att den säkert både blir vatten och stöttålig.

(Skyddet du ser på bilden är bara ett exempel. Det finns fler olika modeller att välja på. Exempelvis:
tp117a.jpg

tp115a.jpg
)

Senast ändrad:
Skidåkning + iPhone = ?
MedlemJapaner sa:

http://www.carouselofgifts.com/media/tp116a.jpg

Rätt flashig med fina stenar och grejer på. Vadera den på insidan med hushållspapper så ska du se att den säkert både blir vatten och stöttålig.

(Skyddet du ser på bilden är bara ett exempel. Det finns fler olika modeller att välja på. Exempelvis: http://www.carouselofgifts.com/media/tp117a.jpg
http://www.carouselofgifts.com/media/tp115a.jpg)
feet! vart hittar man den=

Skidåkning + iPhone = ?
Sjukt underhållande tråd, själv förstår jag problemet då min Ipod har pajat inte i backen men ändå en känslig liten rackare. Dessutom sjukt jobbigt med lur o pod i fickan när man åker lagg. Bättre mobiler till folket.

Skidåkning + iPhone = ?
petterbacklund sa:
karromedk sa:
Min dubbelgångare?

Körde med min iPhone under hela säsongen i kanada i vintras. Den har som ovanstående också spräckt skärm efter en otrevlig incident. Men med spräckt skärm och en hel del fukt så fungerar den super. Sensorerna är rosa men funkar grymt ändå.

Om du vill vara safe, köp ett case. Köp ett svart silliconskal och en screen protector så går du garanterat säker=)
Iofs så var det 2G så jag vet inte hur 3G eller 3GS klarar det :)

Är du rädd för att ramla på den är det nog ingen fara, det är mer din kropp som tar stryk för de. Har själv ramlat med den i fickan o det är mindre skönt :)

Skidåkning + iPhone = ?
http://www.zagg.com/ hade en sådan på telefonen fungerar underbart! Jag krashade med en moppe, hade glaset utåt och ramlade på sidan där iphonen låg i fickan, jag kom hem la lite sprit på såren sen kom jag på iphonen jag tog upp den ur fickan och såg att plasten var helt förstörd på glaset, nu är det kört tänkte jag. Jag drog bort plasten och det var inte en skråma på skärmen! Rekommenderas starkt! :)

Skidåkning + iPhone = ?
Owkee sa:
MedlemJapaner sa:

http://www.carouselofgifts.com/media/tp116a.jpg

(Skyddet du ser på bilden är bara ett exempel. Det finns fler olika modeller att välja på. Exempelvis: http://www.carouselofgifts.com/media/tp117a.jpg
http://www.carouselofgifts.com/media/tp115a.jpg)
feet! vart hittar man den=
De finns hos alla välsorterade indiska antikhandlare. Dock kostar de en ganska rejäl slant med tanke på antikvärde och dylikt. Men under 3-4000 kr ska säkert gå att hitta.

Skidåkning + iPhone = ?
har inte iphone och ipod touch samma stl??

teknikmagasinet har ett ganska najjs fodral ( sök på deras hemsida : iPod touch (G2) skinnfodral\

Skidåkning + iPhone = ?
Jag har inte haft några som helst problem när jag har åkt med min iPhone.
Den är lika tålig som en "vanlig" mobiltelefon.
Jag har hållt på att tappa min i snö, bailat med den i fickan i isiga landningar och trillat med den mot boxar/rails ingenting har hänt förens jag sk8ade med den och "knäckte" den så jag fick en spricka i glaset, men den funkar helt okej med sprickan.
Men mitt råd är att gå in på apple.se eller gå in till närmsta applestore och kolla runt och fråga efter olika skal så ska du se att det blir kanon!

Skidåkning + iPhone = ?
Det allra bästa med att ha iPhone i backen är då när det ringer o så slipper man dra av sig vanten för att låsaupp och svara, självklar drar man slidern med näsan istället :D funkar perfa :P

Senast ändrad:
Skidåkning + iPhone = ?
3 månader med iphone i backen. Inga problem trots vurpor!

Har telefonen i bröstfickan

det där med att dra slider med näsan måste ju provas, eller så kanske man skulle lära sig hur röststyrningen funkar ;)

Tillbaka
Topp